1245112654122755325882462 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Hei! Jeg ønsker og kjøpe en opel manta, og har i grunn alltid ønsket, dette er enkelt og greit noen va di råeste bilene som er laget, og har også funnet noen her og der. Skjøl er eg utdannet Mekaniker, så det tekniske og mekaniske er jo ikkje akkurat problemet, men jeg ønsker og vite hvilke erfaringer folk har med og kjøpe en så gammal bil, jobber med en praksis på 4 uker med jobbing og 4 uker med fri, så og ha litt og skru og putle med er no noe jeg absolutt har tiden til, men det er jo snakk om gamle travere, som sikkert har blitt kjørt ganske hardt, jeg ønsker ikke frarådinger av og kjøpe manta, jeg har en ganske allright calibra motor stående, blir det problem så har eg stort sett det som skal til for og kunne fikse det. men, for og komme til saken ;P Det jeg i hovudsak lurer på - Forsikring. - avgifter - anbefalinger innenfor styling / anlegg til manta - senking - dekk og felger og generelt om du har erfaringer med din opel manta, du kan også godt poste bilder : ) Det med forsikring kan jo bli et lite problem, er 18, og dette blir min første egen eigde bil, i og med at den skal stå i mitt navn, så har eg jo ikkje noken oppbygde poeng eller noke, så forsikringsselskapet ble litt i stuss da eg ringte og spurte ka det ville koste meg og forsikre en manta med en 3.0 motor, dette er såklart ikkje tilfelle, er ikkje ute etter motorkraft i førsteomgang, er ute etter en manta, som har et strøkent karroseri, uten for mye rust, men dei sa at i mitt tilfelle var ikkje ditta en bil dei ville forsikrte uten nermare insikt i saken, også det med og få lån til og kjøpe en sånn bil er et lite problem for en som ikkje har noken særlig med verdier og forsikre en bil en kanskje må ut med 30 - 70 tusen for, banken såg på ditta som en lav verdi bil, folka har no ikkje greie på bil .. idiota ;P Men, det eg ønska, er litt gode råd til kordan eg skal få ditta til og bli bra, og om det er noke eg absolutt burde styre unna, eg har leita litt på www.autodb.no etter mantaer, og har funnet noen som er spennende, men di fleste er et MEN med.. og men suger ;P om du har erfaringer med manta, opplevd problem med og kjøpt mantaer, vært og sett på en du har funnet på nettet som fortsatt ligger til salgs, er all informasjon god informasjon Om du har tips til mantaer eg burde satse på, er også dette velkomment : ) Skjøl har eg litt godtrua på en av ditta slaget http://manta.ulanchenko.com/html/images/opel_manta_i.jpg takk for hjelpen : ) Endret 1. mai 2009 av KVTL Sjernet annonse Lenke til kommentar
Trofs Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Ja, sats på 400 styling! Og ang. forsikring, ring rundt til forskjellige selskaper å hør hva de tar for å forsikre deg. Vis du tenker på 3.0 24V motoren så tror jeg du skal få forsikret den. Jeg er selv 18, og har en Calibra med c20let, altså en motor med 204hk. Tror 3.0 24v motoren har samme effekten. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Jeg er selv 18, og har en Calibra med c20let, altså en motor med 204hk. Tror 3.0 24v motoren har samme effekten. Ja, dem ville sikkert forsikret den til slutt, men er jo som sagt en bil som folk som kjøper ikke har en vane med og kjøre så veldig fint.. Kor masse du betala då? Endret 1. mai 2009 av Priim Lenke til kommentar
Trofs Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg er selv 18, og har en Calibra med c20let, altså en motor med 204hk. Tror 3.0 24v motoren har samme effekten. Ja, dem ville sikkert forsikret den til slutt, men er jo som sagt en bil som folk som kjøper ikke har en vane med og kjøre så veldig fint.. Kor masse du betala då? Jeg må betale ca. 9000,(delkasko)hos Gjensidige. Og IF skulle ha nesten 15000, så det er lurt å ringe litt rundt. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg er selv 18, og har en Calibra med c20let, altså en motor med 204hk. Tror 3.0 24v motoren har samme effekten. Ja, dem ville sikkert forsikret den til slutt, men er jo som sagt en bil som folk som kjøper ikke har en vane med og kjøre så veldig fint.. Kor masse du betala då? Jeg må betale ca. 9000,(delkasko)hos Gjensidige. Og IF skulle ha nesten 15000, så det er lurt å ringe litt rundt. høres ikke så alt for gale ut det, kunne lett betalt begge summene for og ha en manta på veiene, men at IF er dyrt er ikke noe nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå