jevli Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Hei Hva er straffen for å kjøre med en person i overlast? EDIT: Hvis det har noe å si, så var det 4 personer i baksetet på en 5-seter. 1 sjåfør (naturligvis) og 1 person i passasjersetet Endret 1. mai 2009 av gromit190 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Bot på fem tusen pluss, og antageligvis manko på førerkort i 4-5 måneder, iflg. et par dommer fra Agder lagmannsrett. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Har straffene for dette blitt skjerpet vesentlig i det siste? Lenke til kommentar
jevli Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Ok så personen som var fører av bilen ville mistet førerkort? :S Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Det vil bero på omstendighetene rundt. Hvis kjøringen ellers var helt grei kan det hende man slipper. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Tråden omhandler trafikksaker og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Trafikk, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Har aldri hørt om tilfeller der dette har ført til tap av førerrett. Bot er derimot vanlig. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=889580 Det kan under visse omstendigheter være tillatt med en ekstrapassasjer. Når det kommer til varebil blir man pliktig til å betale avgift for omregistrering til personbil samt bot dersom man kjører med fler enn tillatt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Du kan si det var en blindpassasjer? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 hva med en i bagasje rommet? + 5 i bilen, så totalt 6 parsj. inklusiv fører Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Bagasjerommet som på en sedan? Altså et lukket område? Det hadde ikke jeg tatt sjansen på i alle fall, kan være livsfarlig i lengden. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Bot på 750kr per person overlast. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Venter fortsatt på bot for å ha hatt med en person baki varebilen min, politimannen jeg prata med mente at den vil komme på mellom 3000-5000. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Etter hva jeg har hørt fra flere hold når man blir stoppet med for mange i en varebil er man avgiftspliktig, noe som kan bli dyrt om man har en relativt ny varebil. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det kan stemme, merkelig at politimannen ikke nevnte et ord om det. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Hva hvis man har 4 personer i baksetet? Dvs. en som sitter på fanget til en annen. Alle passasjerene er over 18 år. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Etter hva jeg har hørt fra flere hold når man blir stoppet med for mange i en varebil er man avgiftspliktig, noe som kan bli dyrt om man har en relativt ny varebil. Denne myten har jeg hørt mange ganger (f.eks. i denne tråden), men etter lover og forskrifter, så gjelder dette kun om disse personene sitter i (ulovlig monterte) seter eller andre "fastmonterte sitteinnretninger" -f.eks. om du bolter/stropper fast en sofa i varerommet.. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Venter fortsatt på bot for å ha hatt med en person baki varebilen min, politimannen jeg prata med mente at den vil komme på mellom 3000-5000. Venter enda på en bot? Dette går da som forenkla forelegg på stedet. Det fikk i alle fall en kompis av meg da han hadde to stk. for mye i bilen for et par uker siden. Fikk bot på stedet på 750kr per person for mye. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Venter fortsatt på bot for å ha hatt med en person baki varebilen min, politimannen jeg prata med mente at den vil komme på mellom 3000-5000. Venter enda på en bot? Dette går da som forenkla forelegg på stedet. Det fikk i alle fall en kompis av meg da han hadde to stk. for mye i bilen for et par uker siden. Fikk bot på stedet på 750kr per person for mye. Jeg fikk et forelegg som jeg vedtok på stedet, og som ble oversendt politijurister. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Så du får bot i tillegg til de 750 i forelegg? Er det da fordi du kjørte varebil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå