Gå til innhold

hvor mange ganger ganger en butikk opp på varene sine ?


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette hører hjemme her , siden det ikke dreier seg om noe teknisk dataspærsmål i forbindelse med bedrift , men mer hmm bare bedrift ...

 

Har tenkt til å begynne å selge noen greier til butikker og lurer på hvilket prisnivå jeg bør legge meg på ?

Ser jo hva butikken tar når de selger det , men lurer på hvor mye ca de da har i innpris på disse produktene , siden det jo er denne prisen jeg på en måte må være bedre enn .

 

Noen som vet hvor mange ganger opp en butikk har på varer i klassen under 100 kr ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at du mener hvor mye avanse en bedrift har på varene sine?

 

Det er forskjellig fra bransje til bransje, og vare til vare.... Noen varer et det god fortjeneste på, andre er det mindre.

 

Hva er det du skal selge?

 

-Tet

Blitt veldig takknemlig om noen bare kunne gitt et eksempel på fortjeneste for varer i denne prisgruppen , for butikksalg over disk til sluttkunden :) .

Lenke til kommentar

Igjen, det kommer helt an på hvilken vare det er snakk om. Avansen, eller fortjenesten, avhenger av innkjøpsprisen på varen en selger. For hver enkelt bedrift, og hver enkelt vare, vil derfor fortjenesten både avhenge av betalingsvilje hos kjøper og innkjøpspris på vare. Jeg forutsetter at siden du nevner sluttbruker, så skal de 100 kronene inneholde mva (25%)

 

F.eks:

 

Vare A: Varen koster 50 i innkjøp, selger legger til avansen på 30 kroner, +mva 20 kroner = 100

Vare B: Varen koster 10 i innkjøp, selger legger til avansen på 70 kroner, +mva 20 kroner = 100

Vare C: Varen koster 1 i innkjøp, selger legger til avansen på 79 kroner, +mva 20 kroner = 100

Vare D: Varen koster 79 i innkjøp, selger legger til avansen på 1 kroner, +mva 20 kroner = 100

osv

osv

 

Det finnes som du ser endel løsinger på problemet. Uten å vite hva slags vare det er snakk om er det helt umulig å svare på spørsmålet. Det er helt forskjellig fortjeneste på et såpestykke og en sykkel.

 

-Tet

Lenke til kommentar

Småvarer: Skruer og bolter? Godteri? Pyntegjenstander? Såpe og badetilbehør? Musikk og film?

 

Jeg har nå nevnt det jeg finner av småvarer i en liten sidegang på et middels stort kjøpesenter. Tror du disse tingene har nøyaktig samme avanse? Skal du ha et fornuftig svar må du nevne bransje og beliggenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...