Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Snart tid for eksamen i tysk

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg skal snart ha eksamen i tysk muntlig og skriftlig. Noen som har erfaringer? Hvor mange sider forventer en sensor at man skriver på langstilsoppgaven? Jeg vet det er lignende tråder her, men de er ganske gamle, så derfor spør jeg igjen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hei!

Jeg skal snart ha eksamen i tysk muntlig og skriftlig. Noen som har erfaringer? Hvor mange sider forventer en sensor at man skriver på langstilsoppgaven? Jeg vet det er lignende tråder her, men de er ganske gamle, så derfor spør jeg igjen. :)

Avhenger nok litt av hvilket årstrinn du er på, men regner med det er siste året med tysk på videregående?

Da forventer de rundt en side ihvertfall. Har vært slik når vi har hatt tentamen og læreren sa at det ville være slik på eksamen også.

Lenke til kommentar
Hei hei!

Avhenger nok litt av hvilket årstrinn du er på, men regner med det er siste året med tysk på videregående?

Da forventer de rundt en side ihvertfall. Har vært slik når vi har hatt tentamen og læreren sa at det ville være slik på eksamen også.

Okei, ja, er siste året med tysk på videregående. Jeg er glad de ikke forventer mer enn 2 sider iallefall. Går fint å skrive en dataside på tysk, men særlig mer, blir slitsomt.

Vet dere om det er veldig vanskelig å få en god karakter i tysk? Både muntlig og skriftlig.

Lenke til kommentar

hadde det vært lett, så hadde vært "stiler på sånn ca 275-300 ord. Vet ikke om du må ha mere i vanskelig, men nivået må jo være høyere. BTW fikk jeg 4 på min tysk eksamen(lett). Over halvparten av alle som gikk opp i lett tysk strøk :p

Lenke til kommentar
hadde det vært lett, så hadde vært "stiler på sånn ca 275-300 ord. Vet ikke om du må ha mere i vanskelig, men nivået må jo være høyere. BTW fikk jeg 4 på min tysk eksamen(lett). Over halvparten av alle som gikk opp i lett tysk strøk :p

hehe, jojo..men så er jo veldig mange nordmenn elendig i tysk.. :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kanskje det er for sent å svare på denne her, men jeg tar sjansen likevel.

Går mine siste dager på videregående og jeg haddde både i første og andre klasse Tysk II, altså den vanskeligste tysken. Endte opp med en klar 6'er.

Som det er nevnt tidligere her, så er det ikke så viktig hva du skriver så lenge du greier å svare på oppgaven på en eller en annen måte, men det lønner seg å skrive rundt 600-800 ord. Det hjelper å lese eller se på serier med tysk undertekst eller lyd. Da får du med deg uttalen og du vil lære flere ord.

Jeg skal ha min privatist eksamen i tysk om 2 dager, og da er det Tysk III jeg skal ta. den 8. juni er det på'n igjen med Tysk III muntlig forann en sensor. Ønsk meg lykke til!

Endret av Joanna-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...