larsingedude Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=552881 Endret 1. mai 2009 av larsingedude Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Feil i emnetittel? Det var jo ikkje hans sønn.. Uansett skremmer det meg kor vanleg slike ting har blitt. Det er utruleg at nokon kan vere så kaldblodige. 8 år er faen meg alt for lite for å ha teke frå ein stakkars gut livet. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Helt enig. 8 år er for lite for noe så grovt. Tydeligvis en ustabil psykopat :S Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Tråden flyttes til "Oppslagstavlen" i henhold til gitte føringer. Eventuell reaksjon på moderering kan gjøres på pm Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg savner argumenter, og håper noen kan presentere et par argumenter som ikke involverer følelser. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Det er alltid hyggelig å se at "the hoopleheads" alltid vet best hva som er passende straff for diverse forbrytelser, mens dommere og høyesterettsadvokater "selvfølgelig" ikke har peiling. Det er egentlig alt jeg har å si om saken. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Og jeg mener folk kan begynne å komme med sine synspunkter og hva de ønsker å diskutere. Hvorfor poster han en lenke til artikkelen hit? Jeg regner med at det er fordi han er uenig med straffen. Hvorfor? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Jeg savner argumenter, og håper noen kan presentere et par argumenter som ikke involverer følelser. Korleis? Tenker du på om me er vitne til eit justismord der den straffedømte ikkje har gjort noko, og guten berre har funne på alt sjølve? Det verker for meg lite sannsynleg, men me vett jo ikkje utfrå det eg har lest. Endret 1. mai 2009 av steffenz Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg savner argumenter, og håper noen kan presentere et par argumenter som ikke involverer følelser. Korleis? Tenker du på om me er vitne til eit justismord der den straffedømte ikkje har gjort noko, og guten berre har funne på alt sjølve? Det verker for meg lite sannsynleg, men me vett jo ikkje utfrå det eg har lest. Han tenker kanskje på argumenter for hvorfor 8 års fengselsstraff er for lite for denne forbrytelsen. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Slike ting blir slått hardt ned på inni fengsel. så skal du ikke se bort ifra at han blir tatt av dage den dagen han slipper ut . fks av frustrerte foreldre eller andre Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Slike ting blir slått hardt ned på inni fengsel. så skal du ikke se bort ifra at han blir tatt av dage den dagen han slipper ut . fks av frustrerte foreldre eller andre Det faktum at det finnes et hierarki blant innsatte må være noe av det mest provoserende jeg vet om. Du har mordere, narkolangere, voldsmenn, etc. som gjerne har flere liv på samvittigheten - gjerne kaldblodige overlagte drap, men på et eller annet magisk vis er disse fangene høyere på rangstigen enn sedelighetsforbrytere og barnemordere, og kan med bermens velsignelse og fulle støtte utøve vold mot de som er lenger nede i hierarkiet. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Han tenker kanskje på argumenter for hvorfor 8 års fengselsstraff er for lite for denne forbrytelsen. Jepp Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Skam. Nå kommer jeg si en ting som jeg kommer til å bli angrepet fra alle vinkler. VI trenger dødstraff. Neida, men det er helt latterlig. Endret 1. mai 2009 av medlem-140898 Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Latterlig irrasjonelt? Siden ingen tar seg bryet med å argumentere, mener jeg. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Skam. Nå kommer jeg si en ting som jeg kommer til å bli angrepet fra alle vinkler. VI trenger dødstraff. Mener du at frykten for dødsstraff ville stoppet en person som er gal nok til å drepe sin egen sønn? Tror du faren stod og veiet udåd mot straffereaksjon før han bestemte seg for å mishandle sønnen til døde? "Ja, nei, skal vi se... er dette virkelig verdt det? Er jeg villig til å havne i fengsel for dette? Tenk om jeg får dødsstraff". Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg synes det er virker som en lav straff for en slik alvorlig forbrytelse, men jeg har ikke innsikt i saksmappene så jeg skal prøve å la være å være 'besserwisser'. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Skam. Nå kommer jeg si en ting som jeg kommer til å bli angrepet fra alle vinkler. VI trenger dødstraff. Mener du at frykten for dødsstraff ville stoppet en person som er gal nok til å drepe sin egen sønn? Tror du faren stod og veiet udåd mot straffereaksjon før han bestemte seg for å mishandle sønnen til døde? "Ja, nei, skal vi se... er dette virkelig verdt det? Er jeg villig til å havne i fengsel for dette? Tenk om jeg får dødsstraff". Nå skulle jeg bare tulle litt, men jeg når alle er imot meg. Så jeg skal ta en ann tvist nå. Ja, jeg tror det. Mange tror dødstraff er *"umoderne". Ja det er nå, når det var i bruk når noen trodde at kvinner var hekser osv. Men jeg mener at pedofile og de som dreper med vilje, burde få dødstraff. Pedofili er den verste mener jeg. Jeg synes det er virker som en lav straff for en slik alvorlig forbrytelse, men jeg har ikke innsikt i saksmappene så jeg skal prøve å la være å være 'besserwisser'. Men det mange som får 8-10 års fengsel. Grunnen er fordi den personen er syk i hodet?. Jeg skjønner ikke helt prisnipet, man er jo syk i hodet hvis man gjør det, nærmest gal. Dødstraff. Ingen tilgivelse. Bare hvis den rammende familien ikke vil at han skal få dødstraff. Jeg er imot dødstraff, når det gjelder hvis man konverter fra en religion til en annen osv. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Nå skulle jeg bare tulle litt, men jeg når alle er imot meg. Så jeg skal ta en ann tvist nå. Ja, jeg tror det. Mange tror dødstraff er *"umoderne". Ja det er nå, når det var i bruk når noen trodde at kvinner var hekser osv. Men jeg mener at pedofile og de som dreper med vilje, burde få dødstraff. Pedofili er den verste mener jeg. Hvorfor bør pedofile få dødsstraff? Er det verre å misbruke et barn seksuelt enn å lange narkotika til tenåringer og ødelegge livene deres? Er det verre enn å sparke noen i hodet til de blir grønnsak? Kom gjerne med argumenter. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Men det mange som får 8-10 års fengsel. Grunnen er fordi den personen er syk i hodet?. Jeg skjønner ikke helt prisnipet, man er jo syk i hodet hvis man gjør det, nærmest gal. Dødstraff. Ingen tilgivelse. Bare hvis den rammende familien ikke vil at han skal få dødstraff. Jeg er imot dødstraff, når det gjelder hvis man konverter fra en religion til en annen osv. Jeg vet ikke hva du ville med det innlegget. Forsto egentlig ikke så veldig mye, så det hadde vært flott om du hadde omformulert litt. La til quote, Spenol. Endret 1. mai 2009 av GrandMa Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Jeg vet ikke hva du ville med det innlegget. Forsto egentlig ikke så veldig mye, så det hadde vært flott om du hadde omformulert litt. Er det et av mine innlegg du sikter til? Redigering: Glem det. Endret 1. mai 2009 av Spenol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå