Gå til innhold

LØST - PS2 singstar på PS3-konsoll, går det?


Anbefalte innlegg

Løsning for hvordan man får bruke ps2 singstar på en ps3 konsoll.

Man må han en PS3 singstar disk for å bruke ps2 singstar på en ps3 konsoll.

Når man har kommet helt frem til låtvalgene skal man trykke på "select", først da kan man swappe disk. Prøver man og swappe på andre tidspunkt blir singstar avbrutt og man havner i hoved meny.

 

Håper denne kan være til hjelp for andre som kommer til å få samme problem som meg :)

 

 

 

 

 

-------Opprinnelig post---------------------

Jeg har en "gammel" variant av ps3. Vet ikke hvilken modell eller hd str. Ved en feiltagelse så bestillte jeg et ps2 singstar spill og dette var ikke kompatibelt med min konsoll. Finns det noen måte og få min konsoll til og ta ps2 spill på?

Endret av huldal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har PS3 60gb(den med fire usb porter foran) så kan du spille PS2 spill, men hvis du har en av de med bare to usb porter foran, så kan du ikke spille av PS2 spill. Dette fordi det bare er 60GB som har den grafikkchippen inni som gjør PS2 spill spillbare på PS3. Det finnes heller ingen programmer som hjelper deg med det.... dessverre...

Lenke til kommentar

Har ikke sagt at alle spill fungerer, men de jeg har prøvd fungere toppers.... Men nå har det seg somregel sånn at har man en haug med PS2 spill, så har man oxo en PS2 liggende...

 

Litt spesielt dette singstar problemet nevnt ovenfor..

Endret av Tot_Neo
Lenke til kommentar

hmmm Har den ps3 varianten med 2 usb porter i front. Kanskje skal jeg selge den og kjøpe ny? Hva får man for en sånn ps3 nå om dagen, uten tilbehør selvfølgeli :)

 

eller kanskje det er like greit og kjøpen en ps2 konsoll som suppliment? Har trådløs singstar mikker til ps3'n, er de kombatible med ps2?

Lenke til kommentar

PS3 60GB lages ikke lengre, men er mulig å få tak i brukt på finn.

 

60GB versjonen var for dyr å produsere, noe som gjorde ps3 prisen høy. Ved å fjerne diverse deler fra 60gb versjonen,(PS2 grafikkchip, minnekort leser, 2 usb porter, SACD("HD CD") avspilling og etpar andre ting, pluss å sette inn 40 gb harddisk) så ble produksjonskostnaden redusert, og flere hadde mulighet til å kjøpe PS3. Utviklingen har gått videre og harddisker har blitt billigere, så man får tak i 80gb og 120 gb oxo. Det er heller ikke noe problem å sette inn en større harddisk i sin PS3. Dette går IKKE ut over garantien.

 

Sjekk finn for å få en idikasjon på prisen på din ps3, men anbefaler deg heller å kjøpe PS2 i tillegg hvis du vil spille PS2 spill.

 

Om trådløse singstar mics funker på PS2 vet jeg ikke...

 

Men det du bør gjøre er å stikke innom en av de sjappene som tar imot brukte spill, så bytter du inn PS2 singstar til ett PS3 singstar med litt mellomlegg. Det er nok det billigste. Da slipper du hele problematikken med PS2 spill.....

Lenke til kommentar

Hei igjen... Google er et fint verktøy og jeg fant denne artikkelen: http://www.spill.no/default.aspx?section=a...&id=2476279

Her påstår de at den finns en oppdatering som gjær at singstar for ps2 kan spilles på en ps3 maskin selv om det er av den "nye" sorten uten bakoverkompabilitet. Men man må først starte en vanlig ps3 singstar for deretter og "bytte" plate.

 

Er det noen som har prøvd dette om det virker?

Lenke til kommentar
Flott. Det var sørgelig lite utvalg for singstar på PS3, men nå kan jeg altså velge fra PS2 titler også....

Du vet vel at på singstar ps3 så har du singstore? Der har du tilgang til flere hundre forskjellige sanger? 10kr stykket. Tror vel det er over 500 nå, og det kommer nye hele tiden.

Lenke til kommentar
Flott. Det var sørgelig lite utvalg for singstar på PS3, men nå kan jeg altså velge fra PS2 titler også....

Du vet vel at på singstar ps3 så har du singstore? Der har du tilgang til flere hundre forskjellige sanger? 10kr stykket. Tror vel det er over 500 nå, og det kommer nye hele tiden.

 

Takk for tips, det var jeg ikke klar over :)

Det var jo enda bedre, da slipper man og kjøpe en PS3plate med 50% søppel :)

Lenke til kommentar
Flott. Det var sørgelig lite utvalg for singstar på PS3, men nå kan jeg altså velge fra PS2 titler også....

Du vet vel at på singstar ps3 så har du singstore? Der har du tilgang til flere hundre forskjellige sanger? 10kr stykket. Tror vel det er over 500 nå, og det kommer nye hele tiden.

 

Takk for tips, det var jeg ikke klar over :)

Det var jo enda bedre, da slipper man og kjøpe en PS3plate med 50% søppel :)

 

Har kikket inne på ps-storen no, men finner ikke noe som har med singstar og gjøre.... kan noen vise meg hvor de ligger?

 

Eller må man ha installert en ps3-singstore dvd først?

Endret av huldal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...