Tline Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hei hei ! takk for gode råd, jeg har nå kjøpt A70, men den vil ikke tilsluttes dataen, der står i manualen at der skal komme et lite klikk når man setter stikket inn i kameraet, men det kommer ikke kan det være det , eller noe m drivere eller noe? Jeg har fulgt manualen helt nøyaktig vennlig hilsen Tline Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 For å lese inn bilder fra A60/70 bør du legge inn drivere og programvare som følger med; zoombrowser og fileviewer, ja det aller meste på driver-cden i grunn. Jeg gjorde det, og kan lese inn bilder fra A60'n ved å sette det påslåtte kameraet i "Play-modus" og koble til kabelen. I tillegg til å kunne lese de inn via Canon-programmene skal du kunne få kameraet opp som en egen 'stasjon' når det er koblet til - bildene har samme nummerering, men ulik forstavelse der . Men uansett bør kameraet dukke opp på en eller annen måte hvis du har Windows XP, da kameraet støtter PTP - men metoden via driver & zoombrowser er mer snerten! Skal du kikke på bildene og korrigere de på PCen bør du heller benytte Paint Shop Pro, IrfanView eller acdsee, da zoombrowser ikke er den beste til det... Lenke til kommentar
lakabodl Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Har også problemer med å overføre bilder til PC-en. Eg har Win 98. Når eg kopler til kameraet så starte Zoombrowser, men så får eg error meldin. Har avinnstallert drivere og program og lastet inn programam på nytt uten at det blir bedre. Håper nokon kan gi meg eit tips på korleis eg skal få forbindelsen til kameraet opp å gå. lakabodl Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Hvilken Error-melding? Dukker kameraet opp i 'My Computer', eller på anna vis? Det skal dukke opp som egen stasjon som du kan lese ut bilder fra uten å måtte bruke annet enn driverne. Lenke til kommentar
svingen Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 eg og sleit med det her men,det er bare og sette den i play mode så starter zoom browser prorgrammet.Vis du leser manulen lit nøye så står det att den vil KUN dukk opp som egen stasjon vis du kjøer windows XP/me det funker ikkje på win2k :-( glømte alt av driver eg var på lan ein gang,stak så til ein kamerat av meg som hadde XP.Vare plugga det i og da kom det opp som ein egen stasjon automatisk ingen reboote osv.Alt funka meget bra,bare kopier over. På windows 2000 må eg bruke zoom browser men det funker jo lisom det og da,vis du tryker play på kamera (der du kan se på bildene),og så setter i usb kabelen slår lcd skjermen seg av,og så er det bare og starte og overføre bildene det tar lit tid og overføre syns ikkje usb saken var så veldig rask eg,tok meg veldig lang tid og overføre 160mb men er vel kanskje pga usb ikkje klarer mere enn 1500kb/s? ja ja bedre enn com som eg brukte før Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Bare et lite tips, Svingen, et par punktum i ny og ne samt linjedeling ville kanskje gjort at flere leser innleggene dine... MLW Lenke til kommentar
svingen Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 skal ta det til vurdering thx får tipse godt og se det ikkje bare er eg som er seint oppe er lit rart det der,men eg skriver faktisk bedre på engelsk enn på norsk sier dei fleste om meg ,ja ja er vel bare att eg er lit sløv..... Lenke til kommentar
lakabodl Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hvilken Error-melding?Dukker kameraet opp i 'My Computer', eller på anna vis? Det skal dukke opp som egen stasjon som du kan lese ut bilder fra uten å måtte bruke annet enn driverne. Kamera dukker ikkje opp i My Computer. (Eg har Win98) Når eg kopler til kameraet og setter den i play modus så kjem meldingsvinduet "Canon Camera event" opp! Der velger eg ZoomBrowser EX. Zoombrowser starter opp og så kjem den første error meldingen ""Camera windowscomp": This program has performed an illegal operation and will shut down. Deretter kjem eit nytt error vindu opp "Critical error": Server execution failed. Håper på videre hjelp! Lakabodl Lenke til kommentar
Børge Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hei hei !takk for gode råd, jeg har nå kjøpt A70, ... vennlig hilsen Tline Hei! Hvor har du kjøpt ditt kamera? Ser at de fleste nettbutikkene er utsolgt nemlig! Lurer også på å kjøpe dette kameraet... Mvh Børge Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 lakabodl: Hva skjer om du ikke velger Zoom Browser, men avbryter? Hos meg dukker det opp i My Computer (Win+E) som 'Canon Powershot A60' og jeg kan kopiere inn bilder derfra. Lenke til kommentar
lakabodl Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 lakabodl: Hva skjer om du ikke velger Zoom Browser, men avbryter? Hos meg dukker det opp i My Computer (Win+E) som 'Canon Powershot A60' og jeg kan kopiere inn bilder derfra. Hei og takk for svar. Prøvde nettopp det du sa, men ingen kamera dukket opp i My Computer Kanskje eg må krype til korset å innstallere WinXP. Er liten lysten til det. lakabodl Lenke til kommentar
lunikz Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hei! Jeg lurer også på hvor man får kjøpt disse kameraene(A60 og A70). Jeg bestilte hos Telebutikken for snart 2 uker siden. Først sa de at kameraet skulle komme 28. april, så 2. mai og nå sier de 21. mai. Da ga jeg f*a*e*n og bestilte Nikon Coolpix 2100 fra Flexi istedet. Noen som har gode råd om hvor jeg kan få tak i disse kameraene? Er det noen som vil advare med mot å kjøpe Coolpix 2100 istedet? :wink: Lenke til kommentar
svingen Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 snakka med ein bekjent som hadde bestil derfra får 14 dager enda ikkje fåt noe personlig bestilte eg fra mpx.no gikk 2 dager (bestile torsdag fikk det lørdag) meget fornøgd og til lakabodl det Drake Ramore mener tror eg er att du trykke avbryt når det kommer opp "Canon Camera event" får så og start opp zoom browser. Det må eg gjør hver gang eg får det kommer ingen valg om zoom browser under "Canon Camera event".Lit iriterende men egetlig ikkje så farlig,det funker lisom når eg starter opp zoom browser så prøv det du og har tenkt mye på XP eg og men gider ikkje installere det igjen,har brukt det før men det bugger alt får mye på pc`en min..liker bedre win2k Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Vedr. 98 og kamera: ca. side 123 i Software-manualen omtaler kanskje dette problemet? Hvis USB-porten virker ellers så må det enten skyldes manglende driver eller at enheten er ukjent i enhetsbehandling i kontrollpanelet (og dermed manglende driver) Lenke til kommentar
svingen Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 det er vel lit rart siden det kommer opp "Canon Camera event" tror ikkje det kommer opp vis det var usb porten som var feil.... men kan jo alltid prøve og bytte usb port,alle har jo 2 stk så Lenke til kommentar
lakabodl Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hei! Jeg lurer også på hvor man får kjøpt disse kameraene(A60 og A70). Jeg bestilte hos Telebutikken for snart 2 uker siden. Først sa de at kameraet skulle komme 28. april, så 2. mai og nå sier de 21. mai. Da ga jeg f*a*e*n og bestilte Nikon Coolpix 2100 fra Flexi istedet. Noen som har gode råd om hvor jeg kan få tak i disse kameraene? Er det noen som vil advare med mot å kjøpe Coolpix 2100 istedet? :wink: Kjøpte mitt kamera på MPX for ca 5 veker siden. Fekk det etter ca 9 dager. Og ca 2 veker før det skulle komet inn på lageret deiras. Godt fornøgd med MPX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå