Gå til innhold

Sitronsafts treningslogg

Anbefalte innlegg

Fredag 08.05.09 - hviledag

Vis skjult innhold

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  NwLife2 skrev:
Har lurt på, i planken, om den blir veldig lett, skal jeg legge vektskiver på ryggen på samme måte som når jeg klarer 15 pushups på alle sett?

Du kan ta ha større mellomrom mellom armene dine. Synes det er litt upraktisk å legge på en vektskive. Litt vanskelig ...

Lenke til kommentar

Jeg ville trodd dette jeg også. Men benkpress er jo bare på trening A, og push-ups er bare på trening B, så kanskje begge er ment for bryst, altså å ha én brystøvelse hver trening. Virker logisk egentlig. Men ingen øvelser for triceps er jo ulogisk. Man trener jo biceps i alle fall i chins.

Lenke til kommentar

Lørdag 09.05.09 - hviledag

Vis skjult innhold

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar
  NwLife2 skrev:
Jeg ville trodd dette jeg også. Men benkpress er jo bare på trening A, og push-ups er bare på trening B, så kanskje begge er ment for bryst, altså å ha én brystøvelse hver trening. Virker logisk egentlig. Men ingen øvelser for triceps er jo ulogisk. Man trener jo biceps i alle fall i chins.

Dette er feil. Både push-ups og benkpress er på trening A. Noe som etter "mine beregninger" tilsier at det ikke er en eneste øvelse for bryst på trening B, om man ser bort fra treningen man får fra markløft og muligens bro.

Lenke til kommentar

Søndag 10.05.09 - trening (A)

Trening

Vis skjult innhold

Kosthold:

Vis skjult innhold

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Mandag 11.05.09 - hviledag

Timer søvn fra søndag: ca. 8 (23-07)

Vis skjult innhold

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Tirsdag 12.05.09 - trening (A)

Trening

Vis skjult innhold

Søvn fra mandag: ca. 7 timer (24-07)

Dette er litt for lite, i tillegg har jeg funnet ut at jeg må stå opp tidligere for å få tid til det jeg skal hver morgen.. :(

Målet er å være i seng kl. 11 hver dag!

_ _ _

Kosthold

Vis skjult innhold

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar
  NwLife2 skrev:
Søndag 10.05.09 - trening

Frokost:

Hadde en massiv frokost...

4 mellomgrove skiver

3 speilegg

3 grillpølser

ca. 100g potetsalat

2dl melk

Totalt: Vil faktisk gjette opp mot 800kcal og 40g protein

Fikk lyst å ta bilde og laste opp bildet av dette, siden jeg synes det var så flott å få i seg 800kcal til frokost :!:

Ellers liker jeg å bruke litt tid på å lage god mat jeg kan sitte og kose meg med... ^^,

Photo146.jpg

Det i midten er altså pølsene i en svær haug dynket i ketchup, og potetsalaten fikk et eget fat! :)

xeigen skrev:
Ikke for og legge en demper på loggen din.. men jeg synes du legger for mye vekt på kostholdet ditt :roll: Ellers en logg jeg er svært ivrig og lese i ;)

Legger ikke egentlig så stor vekt på det, men det ser nok heavy ut når jeg loggfører alt jeg spiser hver dag. Kommer nok til å gå lei om ikke lenge, da blir det litt grovere og/eller bare treningsdager jeg loggfører kostholdet.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Hvordan påviker disse "dobbeloverskudda" i kcal vekta di?

Hvor mye går du opp i uka?

Så lenge du ikke øker mer enn 0,5-1 kg i uka er ikke disse oveskuddene noe problem, men hvis du øker mer enn en dette i uka kan det være en ide å sakke litt ned på spisinga i hvert fall med tanke på at du skal bulke i lang tid fremover?

Jeg mener det er bra du har så god kontroll på kostholdet ditt.

Et godt kosthold kombinert med regelmessig trening er alfa omega.

Lenke til kommentar

Jeg regner overskudd utifra denne formelen:

38kcal * hver fettfri kg kroppsmasse

Dvs, at når jeg veier meg og trekker fra vekten av fettet blir det ca. 62kg. 62*38=2356 (dette kan vi kalle X-kcal.)

Dette er altså det jeg trenger hver dag for å bulke. Og vanligvis ligger jeg rundt 3000kcal hver dag og gjerne over dette, en dag ble det 4500 :O Det er dette jeg kaller dobbeltoverskudd.

Det jeg gjør er å skaffe meg en slags "fast income" av kcal fra frokost og skolemat, hvor skolematen ALLTID består av 8-10 skiver, som skaffer meg 1000 "gratis" kcal. Det samme med middag, hvor tilsvarende gjelder for ca. 500kcal. Og så prøver jeg å skaffe meg de ekstra ca. 1000kcal fra maten utenom, hvor da frokosten spiller godt med (pleier å få rundt 600kcal her med havregryn og tran). Da er det et kveldsmåltid og kanskje et mellommåltid ekstra.

Jeg gjør grove regninger i hodet i løpet av dagen og på kvelden skriver jeg inn og regner ut (med overslag, ingenting veies eller sjekkes nøyaktig på kaloritabeller etc.) kcal- og protein-innhold her i loggen. Dette er ekstremt unøyaktig, og er mer som en pekepinn. Det er derfor jeg ikke får "hetta" av å ligge i gjerne 1000kcal mer enn X-kcal. Det samme gjelder proteinet.

Men som nå, jeg har spist 3100kcal i dag i følge mine anslag, men nå er jeg sulten. Og nå går jeg og tar en god morgen yoghurt selv om jeg er nesten 1000kcal over X-cal, det er jo tydelig at kroppen kan ha nytte av mer næring. Jeg stoler mer på signalene den gir meg enn mine egne utregninger ;)

Edit: For å være ærlig har jeg ingen god idé om hvor mye jeg går opp i uka. Prøver å finne ut av dette, og holder på å lage noen skjemaer og slikt hvor jeg skal skrive inn målinger. Skal måle fett% annenhver søndag, og se hvor mye jeg øker av fett/muskler. Ellers har jeg funnet ut at vekten min ikke er helt til å stole på, så prøver å skaffe meg en ny, nøyaktig og billig vekt asap. Noen som vet om noe som passer denne beskrivelsen? :)

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...