Kimlorentz Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Jeg tenkte å skaffe meg Windows Server 2008 R2 og lurte på om noen her har noen kunnskap eller har testet denne. Jeg tenkte å bruke den som hjemmeside server samt virtualisering av desktoper. Slik at jeg trenger kun 1 kraftig server. Har og hørt rykter som spill server, noen hørt at den er laget for sånt? Her er noen punkt om hva jeg trenger i en server: 1. Hjemmeside, inkludert php støtte. 2. FTP 3. Virtuelle desktoper til jobb bruk. 4. Fil deling Problemer: Får ikke startet Hyper-V Feil meldingskode: Hypervisor is not running. PC fakta::: hovedkort - ABIT KN9S, nForce 550 Prosesspr - AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 Håper noen kan hjelpe meg med dette. er en nybegynner på windows serverer. Endret 5. mai 2009 av Kimlorentz Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hadde det samme problemet på Windows Server 2008. Fjern Hyper-V rollen og reboot Sett alle regionale innstillinger til Engelsk (USA) istedet for Norsk og reboot Installer Hyper-V rollen på nytt, du må sikkert reboote igjen Sjekk om det funker før du skifter tilbake til Norsk Mulig det ikke er nødvendig å reboote hele tida, men siden det er windows kan det være greit. Teit problem, men det hjalp på en av mine Har ikke testet R2 noe særlig enda, men har kjørt 2008 en stund. Gi gjerne tilbakemelding på hvordan virtualiseringa er i R2, jeg har planer om å oppgradere til den versjonen snart jeg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå