karakas Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Er det mulig å ha en knapp som er koblet til hovedkortet, og når du trykker på denne så løses trayet ut? En løsning er å koble lodde en bryter rett på DVD-romens eject-knapp, men dette krever modifisering av hardware noe jeg helst vil unngå. Det jeg ser for meg er en bryter som kobles til ett kretskort som igjen er koblet til en intern USB-kontakt, når du trykker på bryteren så sender kretskortet en eject-kommando til hovedkortet som igjen sender denne til DVD-romen. Finnes det slike løsninger? Er det eventuellt mulig å lage det? Når Windows kan løse ut trayet så må det jo finnes ett software-signal som gjør dette? Endret 30. april 2009 av karakas Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Sånn i farten kan jeg tenke meg en løsning med et USB tastatur, en hurtigknapp (F-tast) som programmeres, og Steve Gibsons Wizmo. http://www.grc.com/wizmo/wizmo.htm Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hvis du vil ha et USB-testatur med en eject-knapp for DVD-rommet, kan du bruke et Logitech Wave Keyboard , der kan du åpne cd-skuffen med "Fn+F12", funker bra det, har det selv Vet ikke om det var det du var ute etter, men det jeg sa funker hvertfall Lenke til kommentar
karakas Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Skulle helst hatt noe som var i/på kabinettet. Ønsker å kjøre en slot-DVD-rom hvor bare sloten er synlig, mens utløserknappen på DVD-romen er skjult. Trenger derfor en utløserknapp en annen plass på kabinettet. For "fjernutløsning" så har jeg Imon-fjernkontroll som gjør nytten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå