khvm Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hei. Jeg har behov for studielån, men ønsker jo som alle andre å få halvparten av lånet dekket av stipend. Dette tilsier at jeg må bestå i emnet jeg velger. Det er snakk om ett årig studium. Jeg er i full jobb ved siden av og vil derfor ikke ha mulighet for å engasjere meg fullt ut i studiet jeg velger, og har derfor behov for et studie det vil være enkelt å bestå. Setter pris på alle svar. Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 hehe, hørt flere som har kjørt den og lingnende metoder. tja, det kommer jo veldig ann på hva du interesserer deg for. fristen har vel gått ut for en stund siden via SO vel? har selv erfaring fra både psykologi og historie, så bare å spørre hvis det er interessant. hva med engelsk? aner ikke hva de driver med bortsett grammatikk, oversettelse osv, men er sikkert litt litteratur fra storbritannia og nord-amerika vil jeg tippe. beklager at jeg kommer med dårlige tips, men er en fordel hvis du slenger ut noe du spesielt interesserer deg for. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hei. Jeg har behov for studielån, men ønsker jo som alle andre å få halvparten av lånet dekket av stipend. Dette tilsier at jeg må bestå i emnet jeg velger. Det er snakk om ett årig studium. Jeg er i full jobb ved siden av og vil derfor ikke ha mulighet for å engasjere meg fullt ut i studiet jeg velger, og har derfor behov for et studie det vil være enkelt å bestå. Setter pris på alle svar. Dersom du tjener over 120 000 vil stipendet bli redusert. Tjener du et par hundre tusen i året får du ikke noe stipend i det hele tatt. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hva er poenget med å søke studielån for å studere et fag du ikke er interessert i når du jobber fulltid? Det forstår ikke jeg verfall : ) Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 er dette det vi kaller en slask? hehe... Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 MAT1000 er rene plankekjøringen hvis man har et hode for matte Lenke til kommentar
khvm Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Ok, jeg ser nå at jeg aldri burde dratt den hvite løgnen om at jeg jobbet full tid ved siden av. Forkast den tanken, og kom med forslagene... Teologi er utelukket, da det er veldig utenfor hva jeg interesserer meg for. Matte er nok heller ikke noe jeg kunne tenke meg. Tenkt litt på språk, men da spørs det hvordan det obligatoriske oppmøtet er... Vil helst slippe å møte opp overhode. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 hm.. du ønsker ikke å måtte arbeide med faget, du ønsker ikke å møte opp, hvorfor skulle du da ta faget? for å få studielån? hva med å skaffe seg en jobb i en butikk istedet da, så kan du ta deg opp et lån når du har jobb. Eller du er kanskje ikke interesert i å jobbe heller? kan man egentlig spørre om hva du er interesert i? og hva du har tenkt å bruke studielånet på? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Ja fortell oss gjerne litt om motivasjonen, for den forstår jeg virkelig ikke. Edit: Ehem.. du har flere hundre tusen i formue? Hva i all verden skal du med stipend?! Endret 9. mai 2009 av apegryn Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Gøy når systemer tilrettelegger for unyttelse vettu. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg tror det er på tide trådstarter tar en liten session med seg selv og finner ut hva han har tenkt å bruke livet sitt på. Kaste bort utdanningslån, tid og ungdommen sin på bullshit er ikke smart. Bare spør meg Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Du trenger ikke å ta en studierettning for å få stipend, du trenger bare enkeltemenr. Ex.phil er her en selvfølge hvor du bare trenger å lese gjennom et sammendragshefte for å bestå. Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg ville tatt en titt på universitetet ditt sin hjemmeside og lett etter innføringskurs med gode forelesningsnotater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå