Bjerknez Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg har lagt inn ett ønske om evaluering av min side før, men føler jeg har gjort en del ting siden sist, så jeg prøver igjen. Jeg ønsker konstruktiv kritikk hva design og innhold angår. Jeg vil gjerne ha tips om hvordan man kan få siden mer lettlest samt lettere og finne frem i. (hvis det finnes rom for forbedringer mao.) Jeg har nok en del skrivefeil, men det er ikke akkurat gramatikken jeg ønsker evaluering av. Mange har sagt at headeren blir alt for stor, men de som faktisk leser på siden samt de som er målgruppen liker den. Jeg forstår at man ikke kan bruke en såpass stor header på en komersiell side, men dette er altså bare en helt personlig blogg med kanskje 20-30 faste besøkende som er folk jeg kjenner samt venner - kjente og familie. Adressen er: www.bjerknez.no Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Tja, det held no som ein personleg blogg. Men i mine auger gjer headeren mykje vondt. Sida di er slettes ikkje verst, men den er berre i vegen. Veg dessverre over det som er bra, og gjer meg eit dårleg inntrykk. Mange har sagt at headeren blir alt for stor, men de som faktisk leser på siden samt de som er målgruppen liker den. Jeg forstår at man ikke kan bruke en såpass stor header på en komersiell side, men dette er altså bare en helt personlig blogg med kanskje 20-30 faste besøkende som er folk jeg kjenner samt venner - kjente og familie. Her motseier du eigentleg deg sjølve, du vil jo ha kritikk? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Tja, det held no som ein personleg blogg. Men i mine auger gjer headeren mykje vondt. Sida di er slettes ikkje verst, men den er berre i vegen. Veg dessverre over det som er bra, og gjer meg eit dårleg inntrykk. Mange har sagt at headeren blir alt for stor, men de som faktisk leser på siden samt de som er målgruppen liker den. Jeg forstår at man ikke kan bruke en såpass stor header på en komersiell side, men dette er altså bare en helt personlig blogg med kanskje 20-30 faste besøkende som er folk jeg kjenner samt venner - kjente og familie. Her motseier du eigentleg deg sjølve, du vil jo ha kritikk? Ja... jeg vil ha tips om forbedringer angående innhold etc. Jeg går over tipsene jeg får i denne tråden, og ser om jeg gjør noe med det. Er ikke alle tips jeg velger å gjøre noe med... men det kan hende det finnes noen dyktige sjeler her inne med masse kreativitet som kan få meg på andre tanker.... Flott at du liker siden min Siden min er nok "i veien" for deg forde du i utgangspunktet ikke er interisert i innholdet. Noe jeg sef. skjønner. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Syns nå bakgrunnsbildet var irriterende karakter, du vil ikke fjerne den da, ev bytte til noe mindre øyenfallende? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Syns nå bakgrunnsbildet var irriterende karakter, du vil ikke fjerne den da, ev bytte til noe mindre øyenfallende? I utgangspunktet ikke.... Men hvis du har noen gode forslag, så er jeg åpen....? En ensfarget bakgrunn blir litt kjedelig synes jeg da. Vertfall i dette tillfellet. Da forsvinner også poenget med "opacity". Jeg er klar over at det er mange meninger der ute, om hvordan jeg bør ha siden min, men jeg vil gjerne ha litt mer konkrete forslag. Du sier at bakgrunnen var mindre iøyenfallende..... greit nok.. men det jeg vil vite er hvordan DU ville hatt bakgrunnen. Jeg ser da på ditt innlegg og evt. andres for så og gjøre meg opp en mening. Jeg endrer liksom ikke bakgrunnen hvis det kun er en som ikke liker den.... hvis du skjønner. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 1: Headeren er på 495 piksler. Det er for stort. Altfor stort. Den er ikke interessant heller. En stygg "Z" som ikke har en pjoijk med siden å gjøre ("uuuh, den heter jo bjerkneZZZZ daaaa!", yeah right). Den er ikke interessant å se på. Den er ikke informativ. Den er kun noe å enten fjerne med FF-addon RIP, eller skrolle forbi hver gang man kommer til en ny side. Jeg bryr meg ikke det grann om hva alle brukerne av siden din sier at de synes. Har du i det hele tatt prøvd? Gå ut fra at brukeren ikke vet hva h*n vil. Eksperimenter. Jeg kan ikke tenke meg noen som _vil_ ha den headeren der, bortsett fra fjortisen i deg. 2: Statisk bakgrunn. Der har du svaret ditt på hvorfor den er stygg. 3: kontakt | site owner. Passer ikke sammen. 4: Feil tegnsetting nederst. 5: Copyright-notis er amerikansk lovgivning, og er attpåtil unødvendig. 6: Engelsk tekst her og der Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) 1: Headeren er på 495 piksler. Det er for stort. Altfor stort. Den er ikke interessant heller. En stygg "Z" som ikke har en pjoijk med siden å gjøre ("uuuh, den heter jo bjerkneZZZZ daaaa!", yeah right). Den er ikke interessant å se på. Den er ikke informativ. Den er kun noe å enten fjerne med FF-addon RIP, eller skrolle forbi hver gang man kommer til en ny side. Jeg bryr meg ikke det grann om hva alle brukerne av siden din sier at de synes. Har du i det hele tatt prøvd? Gå ut fra at brukeren ikke vet hva h*n vil. Eksperimenter. Jeg kan ikke tenke meg noen som _vil_ ha den headeren der, bortsett fra fjortisen i deg. 2: Statisk bakgrunn. Der har du svaret ditt på hvorfor den er stygg. 3: kontakt | site owner. Passer ikke sammen. 4: Feil tegnsetting nederst. 5: Copyright-notis er amerikansk lovgivning, og er attpåtil unødvendig. 6: Engelsk tekst her og der Skal se på tegnsettingen Jonta... Alt det andre du skriver her klarer jeg desverre ikke å ta seriøst. Synnes de første linjene fra deg over gjør kritikken din litt barnslig. Har også nevnt dette til deg før. Men de nummererte punktene dine skal jeg se nermere på. Beklager.. men klarer ikke å ta alt du skriver seriøst. Hjelper ikke om du har doktorgrad i webdesign, når du ikke klarer og fremstå mer seriøst enn dette Jonta. Mulig det finnes noen her inne som har stor respekt for din kunnskap, men personlig så synes jeg du fremstår som en tosk. Unskyld utrykket. Endret 1. mai 2009 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jonta kommer her med noen meget gode forslag og du kaller han for en tosk. Tror du må heller se på om det er deg det er noe galt med. Siden er veldig amatørmessig. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Jonta kommer her med noen meget gode forslag og du kaller han for en tosk. Tror du må heller se på om det er deg det er noe galt med. Siden er veldig amatørmessig. Ikke noe galt med forslagene hans Blåbær. Det er bare måten han fremstiller dem på som får han til å VIRKE som en tosk. Jeg har overhodet ingen grunnlag for å kalle han en tosk. Nå må du lese det jeg skriver, og ikke fyre opp hver eneste kruttsalve du har. Det må da gå ann og oppføre seg på en mindre arrogant og barnslig måte enn dette. Har ikke noen problemer med forslagene hans... Jeg skrev jo at jeg skulle ta en titt på det... Men det er bare det at jeg tviler på hans kunnskaper, så lenge han på pakke inn gode argumenter i barnslig slang. Alle punktene hans er jeg helt enig med han i, bortsett fra det første. Joda.. headeren er stor, men slik vil den forbli. Ferdig med det. Resten av punktene skal jeg som sagt ta en titt på. Men jeg klarer liksom ikke og konversere med mennesker som oppfører seg på en slik måte. Jeg mister på en måte all respekt for slike mennesker. At Jonta d**** en lang en i det er jeg ikke det minste tvil om, men da klarer jeg liksom ikke forholde meg til han. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg synes også headeren er uting, med .Header { display: none; } ble alt mye bedre. Headeren gir absolutt ingenting til siden utenom å ta opp altfor mye plass, Om du absolutt må ha headeren hadde det vært litt bedre om menyen var under headeren. Skjønner ikke hvorfor på død og liv MÅ ha så stor header, om jeg skulle hatt en slik måtte det i alle fall ha vært et virkelig spesielt bilde der Ellers synes jeg bakgrunnen er for mørk, den du hadde før var mye bedre mtp på farger, men den tok altfor mye oppmerksomhet :\ Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Er alt dette fordi jeg sa at den eneste som likte det etter min antagelse var "fjortisen i deg"? OK, argumenter mot header: 1: Unyttig (jeg klarer bare ikke se nytten med den) 2: Ikke spesielt pen å se på (selv om dette selvfølgelig er subjektivt) 3: Tar mye plass - må skrolles forbi hver gang Så, hva er argumentene for? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Er alt dette fordi jeg sa at den eneste som likte det etter min antagelse var "fjortisen i deg"? OK, argumenter mot header: 1: Unyttig (jeg klarer bare ikke se nytten med den) 2: Ikke spesielt pen å se på (selv om dette selvfølgelig er subjektivt) 3: Tar mye plass - må skrolles forbi hver gang Så, hva er argumentene for? Det er bare settninger som denne: En stygg "Z" som ikke har en pjoijk med siden å gjøre ("uuuh, den heter jo bjerkneZZZZ daaaa!", yeah right) Som får deg til å virke useriøs og barnslig. Har full forståelse for at noen ikke liker den store headeren. For all del. Men det går an og pakke inn argumentene litt finere enn fraser med "Daaaa!" og "uuuh, den heter jo bjerkneZZZZ" Slike tilbakemeldinger klarer jeg rett og slett ikke ta seriøst. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men selv så er jeg 32 år og har for lenge siden vokst fra meg en slik måte og "snakke" på. Men som sagt Jonta. Du hadde noen gode argumenter jeg skal se nærmere må. Takk for det, men setter pris på at du neste gang prøver og oppføre deg litt mer respektabelt. Dette for din egen del og for at andre skal få litt respekt for det du faktisk sier. Dette er en såkalt vinn-vinn situasjon som alle tjener på. Men som sagt, så skal jeg se på punktene du nevnte Jonta. Peace! Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Det er altså den ene setningen du refererer til? Som alltid har vi et problem med kommunikasjon over Internett der det blir gjort forsøk på å skrive noe muntlig. Intonasjonen du legger i mine ord er nok en helt annen enn det jeg gjør. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Det er altså den ene setningen du refererer til? Som alltid har vi et problem med kommunikasjon over Internett der det blir gjort forsøk på å skrive noe muntlig. Intonasjonen du legger i mine ord er nok en helt annen enn det jeg gjør. Det er vel generelt mange av innleggene dine hvor du gir tilbakemeldinger på andres ting jeg mener. Men hva du sier til andre for så være. Men det du sier til meg og hvordan jeg oppfatter deg er en annen ting. Mulig du ikke mener noe "vondt" med det, men man trenger ikke være en astronaut for å skjønne at slike settninger tar seg dårlig ut. Uansett situasjon. Mulig du er en dyktig kar, men du trenger ikke å tråkke på andre forde. Blir vel som om en bilmekaniker skulle himle med øynene og se dumt på meg, forde jeg ikke klarer og bytte tenplugger på bilen. Er ikke akkurat der man leverer bilen en annen gang for å si det sån. Bortsett fra en litt rusten og ufin fremtoning, har du sikkert mange gode ting og komme med, men pusser du opp språkbruken din vil det bare bli enda bedre. Det er jeg sikker på Endret 2. mai 2009 av BjerkneZ Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 første jeg ser er flisespikkern i meg som ikke liker engelsken i footer spesielt med copyright som er slengt på siden alle andre gjør det selvom du ikke har copyright på noe der, kan likegodt slenge med "i own microsoft" samtidig men utenom flisespikkeri synest jeg siden ser helt ok ut utenom at headern er helt overdimmensionert, husk at flertallet på internett fortsatt er på 1024x768 disse vil ikke engang se starten på første posten din, om du abselut vil ha den store Z'n ville jeg kuttet den med en 100px i høyden så flyttet menyen på "siden" av headern vertikalt for og minske plassen den opptar. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 første jeg ser er flisespikkern i meg som ikke liker engelsken i footer spesielt med copyright som er slengt på siden alle andre gjør det selvom du ikke har copyright på noe der, kan likegodt slenge med "i own microsoft" samtidig men utenom flisespikkeri synest jeg siden ser helt ok ut utenom at headern er helt overdimmensionert, husk at flertallet på internett fortsatt er på 1024x768 disse vil ikke engang se starten på første posten din, om du abselut vil ha den store Z'n ville jeg kuttet den med en 100px i høyden så flyttet menyen på "siden" av headern vertikalt for og minske plassen den opptar. Gode poeng du har der... Headeren har jeg nok bestemt meg for og beholde som den er... men har hørt mange her nevne det med copyright. Dette skal endres/fjernes. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Det BjerkneZ skrev om språkbruk og bli enda bedre og himling med øynene og så videreDet er ikke min hensikt å bruke unødvendig lang tid på å være supergrei med folk i tillegg til at jeg gir dem råd til websiden sin. Sett spørsmålstegn ved alle elementer for siden din. Har du gode argumenter for å ha med noe? Nei? Kanskje ikke ett engang? Revurder det. Hinter hardt til headeren din nå, men dette gjelder for alle websider. Lenke til kommentar
sanord Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hei, Jeg synes blogsiden din er flott. Etter min mening virker siden litt "stolpete". Jeg tror at du med fordel burde øke bredden noe, noen ganger er det lite som skal til. Kanskje headeren din da ville blitt mer i syntax med hele siden og bakgrunnen. Forøvrig synes jeg siden din er meget oversiktlig og ryddig. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Det BjerkneZ skrev om språkbruk og bli enda bedre og himling med øynene og så videreDet er ikke min hensikt å bruke unødvendig lang tid på å være supergrei med folk i tillegg til at jeg gir dem råd til websiden sin. Sett spørsmålstegn ved alle elementer for siden din. Har du gode argumenter for å ha med noe? Nei? Kanskje ikke ett engang? Revurder det. Hinter hardt til headeren din nå, men dette gjelder for alle websider. Jeg har i utgangspunktet ingen gode argumenter for å ha med en stor header, bortsett fra at fokuset blir satt til den "Z"'en. Noe som går igjen overalt på nett hvor jeg oppholder meg når det gjelder nick'et mitt. De fleste rundt om på nett som ikke er i familie og annet kjenner meg bedre som "bjerknez". Siden er i utgangspunktet heller ikke for ALLE andre. Jeg har ingen intensjoner om og dra flest mulig inn på siden min. De som er interreserte er hjertelig velkomne, men de som ikke vil besøke siden grunnet stor header har heller ikke interesse nok til å lese det som står på siden. Derfor så slipper jeg og få tilbakemeldinger av folk som kun detter innom. De som kun detter innom, som i utgangspunktet ikke har noe der å gjøre vil da forsvinne ut igjen, forde headeren er så stor. Jeg her over 1300 unike besøkende på ca. to mnd. og dette mener jeg er mer enn nok, da jeg stort sett kjenner bare en brøkdel av det anntallet. Jeg synes argumenetene dine er gode for å gjøre om headeren på siden min, men det er nok forde du tenker litt mer komersielt enn det jeg gjør. Dette er en privat blogg som ikke er beregnet for andre enn de som faktisk kan leve med headeren for å få med seg innholdet. Mulig litt rar tanke fra min side, men slik er det vertfall. Istede for å bruke unødvendig lang tid på og skrive unødvendige fraser, så kan du heller fjerne disse frasene. Da sparer du faktisk litt tid. Jeg har ikke sagt at du skal pakke inn alt du sier i kjærlighetsdikt Jonta. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 bjerknez.. Det er greit nok at man skal være seriøs og slikt, men syntes du ikke det blir litt vel tørt i lengden også? Jeg syntes jonta hadde en ganske humoristisk spin på den første posten sin noe som gjorde det mindre tørt å lese. Man kan ikke ta seg selv altfor seriøst, hvis noen kommer med et uskyldig sarkastisk utsagn så burde man tenke over hvorfor personen sier dette, kanskje han forteller noe om hvordan headeren kan se ut for folk? Jeg er glad for at du er saklig da, med slike personer blir det ikke noe tull, men prøv og løs opp litt og ikke ta ting så altfor seriøst Ellers så kan jeg si at jeg likte det meste utenom header bildet.. Du kan sikkert gjøre den Z'en mer interessant om du prøvde.. Fjerne shadows i den og kanskje ha den i en annen skarpere farge. Gjerne tegn den i vektor med andre linjer eller annen font slik at den har et mer særpreg (jeg liker bevegelsen i den, men syntes den har litt paint.exe preg over seg. Du kan gjerne beholde shapen, men prøv og gjør noe mer ut av det imo.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå