Aetius Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hvilke fuglefotoerfaringer gjorde vi oss på Runde-runden? Les mer Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Flotte bilder, Are, pent og underholdende skrevet. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Artig vinkla slik det er skrevet. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Veldig bra artikkel som kanskje viser at slikt utstyr krever mer trening enn mange kanskje forventer seg. Lignenede artikler vil jeg gjerne ha mer av. Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Jeg er fortsatt skuffa for at du ikke tok med en puffin tilbake til meg, men skal klare å leve med det. :!: Vi hadde sikkert ikke fått lov til å ha den som redaksjonsfuggel uansett. Det får holde med Pinglevingen til Erik. Endret 1. mai 2009 av HelloKjersti Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Siste bildet var artig! Ser ut som om dere kan hva dere gjør Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Flotte bilder, likte spesielt det siste der. Bra at dere har lagt ut exif i bildene så det går an å se det.. Ja til flere artikler som går mer på fotografing enn utstyret Lenke til kommentar
MetteHHH Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg er fortsatt skuffa for at du ikke tok med en puffin tilbake til meg, men skal klare å leve med det. :!:Vi hadde sikkert ikke fått lov til å ha den som redaksjonsfuggel uansett. Det får holde med Pinglevingen til Erik. HelloKjersti, hvis du gerne vil have en redaktionslunde, så kan du købe en her - endda med lyd, hvis du trykker den på maven: http://www.naturbutikken.dk/pi/productinfo...;MenuItemID=229 ;-) Tak for reportagen! Fuglefoto er min hobby, selvom jeg ikke har råd til den "rigtige" optik til formålet. Men billig telezoom og masser af held og øvelse kan også give gode resultater. Da jeg var på Runde for nogle år siden, havde jeg endda kun kompaktkamera, Panasonic fz30, men fik alligvel fine lundefotos med hjem. Bare ikke så fine som jeres... Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Glimrende artikkel og flotte bilder! Har faktisk vurdert en tur til Runde selv i løpet av den neste måneden eller to, er det noen spesiell tid man ønsker å være/ikke være der? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Tja, vinterstid mister lunden det fargerike nebbet, og holder til langt til havs, så det er definitivt våren/sommeren som er tiden. I tillegg er det greit å være der tidlig i sesongen, siden den da ikke har unger. I følge de lokale eer det april/mai som er best egnet værmessig også, selv om man kanskje har fotolys senere på kvelden litt nærmere midtsommer. Om sommeren er det også masse turister i området. Ellers er det klart best å være der i ukedagene, siden det er i helgene det er masse folk. Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Likte det bakgrunnsbildet. Kjempeartikkel! Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Det er slik jeg tester om objektivene mine har fokusproblemer det, slik som på siste bildet. Setter opp noen lundefugler på rekke, smal sak! Fin artikkel! Lenke til kommentar
MarF Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 eg har vert over heile øya jeg.. drit fint der oppe.. drit fine bilder Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 "Om vinteren blir den også mørk i ansiktet og mister det fargerike nebbet ..." Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) "Om vinteren blir den også mørk i ansiktet og mister det fargerike nebbet ..." Mer nøyaktig så mister den de fargerike platene på nebbet, og den får mørkere fjær i ansiktet. Om vinteren ser de slik ut: Endret 1. mai 2009 av Aetius Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Veldig mange fine bilder, og dere fikk virkelig frem lundefuglen (eller rundefuglen som jeg trodde den het som barn) slik som den er. Selv om jeg bor 10 min fra Runde har jeg ikke vært der på et par år, og nå fikk jeg virkelig lyst til å ta meg en tur! Lenke til kommentar
GLN Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) En flott artikkel og utrolig fine bilder! Godt jobbet Are Hvordan var det å dra rundt på 800mm'ern i fjellet? Endret 2. mai 2009 av Pirja Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Så fantastisk vakkert! Var på leirskole på Runde i sjuende, det å se slike bilder får fotografen inni meg til å våkne. Bra formulert og nydelige bilder! Lenke til kommentar
Rune Guldberg Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Slappe ørnebilder. Hver gang jeg drar ut med min nikon D5000 og AS F Nikkor 70/300 så får jeg bedre bilder enn dette. Dere trenger kunnskap om ørnas bevegelser. La ørna komme til dere. Altså bruk fisk som lokkemiddel. Alle disse ørnene dere har bilde av er halvtamme unger som flyr som noen klossmajorer. Sammenliknet med voksne ørners eleganse så kan de som motiv nesten ikke sammenliknes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg