Gå til innhold

Hvordan lære å like noe man ikke liker?

Anbefalte innlegg

Jeg ser overalt folk som liker rødvin, men jeg kan ikke fordra det... Hvordan er den beste måten å lære seg noe man ikke liker? For min del gjelder det samme makrell i tomat og surkål.

Er det best å bare tvinge det i seg til man liker det eller finnes det andre metoder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gammel slager på å finne ut noe slikt er å teste det 5-10 ganger. 5 ganger med feks makrell i tomat, 10 ganger med rødvin, og hvis det er like jævlig første gangen som tiende gangen, så la saken ligge. Du kommer ikke til å like det uansett.

Det sier min erfaring ihvertfall, ikke noen grunn til å klemme i seg ting man ikke liker.

P.S. de gjentatte forsøkene burde komme så tett som mulig. God sjangs for at du liker rødvin etter ti glass til en middag. :p

Lenke til kommentar

No ser eg ikkje heilt poenget med å lære seg å like makrell i tomat, Men rødvin er jo greit å like :)

Kjøp en flaske Arrow på polet, den er ganske mild smak på. Nyt flasken i hagen i finværet eller i ein anna fin situasjon. handler ofte like masse om assosiasjoner som smak. Men ellers er det jo det å begynne med ein mild type :)

Lenke til kommentar

Du kan jo alltid høre på polet, hva de vil anbefale for en nybegynner. Stort sett virker det som om forholdsvis søte hvitviner er greie å begynne sin vinkarriere med.

Men, for all del, det er jo greit å være ærlig med seg selv. Selv om det kan virke sofistikert å drikke vin, så er det ikke noe poeng om du faktisk ikke liker det. Jeg tar glatt en rosa paraplydrink fremfor en tequila-shot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...