Gå til innhold

Nikon D80 eller Canon 450D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Best til hva ?

Når det gjelder kvalitet på bildene er de like gode.

tenkte vel egentlig på hvilket man får "mest for pengene", om det er mulig å si.

Så bare at de var ganske like på pris...

Skal brukes i hovedsak til å ta bilder av barna mine i forskjellige sammenhenger + ferier og turer, sånn i første omgang...

Lenke til kommentar
er egentlig litt uenig, da ergonomien(?) er bedre på D80. 2 skrollehjul. hurtigknapp til alt det viktigste. Men hadde prøvd å få kamera med 16-85

Det tenkte jeg ikke på i farten.

D80 er et semiproft hus,men 450D er et entrylevel/nybegynnerhus.

Og objektivet man kjøper er mer viktig en kameraet.

Lenke til kommentar
Hvilket er best av disse kameraene:

* Canon EOS 450D m/18-55mm IS (til 5779,- hos japanfoto)

eller

* Nikon D80 m/AF-S DX 18-135mm (til 5999,- hos japan...)

Som påpekt i tidligere innlegg, når det gjelder bildekvalitet er vel disse i praksis like. Jeg har prøvd en 450D, og bruker en D80 innimellom på jobben.

Det beste du kan gjøre er å gå til butikken og prøve begge to, for å kjenne hvordan de er å bruke for DEG. Personlig finner jeg at 450D'en er litt liten, D80 passer bedre i mine hender. D80'en har også den mest solide følelsen av de to.

Dette er kun betraktninger om kamerahusene, jeg har ikke prøvd de to objektivene du lister.

Hvis du har senere utvidelser i tankene er både Canon og Nikon trygge å satse på, begge har et meget stort utvalg av objektiver og utstyr.

Så, prøv begge og gå for det du liker best. Du går ikke feil med noen av disse to.

(Hvis noen nå lurer på hva jeg bruker selv, så er svaret Canon 20D. Har hatt den siden 2005, og har ingen planer om å skifte den ut ennå. :)

- mellomulv.

Lenke til kommentar

Som alltid blir svaret i slike tråder; Prøv kameraet og ta det huset som sitter best i hånda...

450D sitt grep kommer til kort i mine hender, og da var valget enkelt. Om du bruker kameraet riktig og får deg litt fancy glass etterhvert så ser du ikke forskjell på bildekvaliteten uansett ; )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...