simsa92 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hei! Ned-hastigheten min er målt til 12 Mb/s, men likevel laster jeg aldri ned elementer raskere enn 1,3 Mb/s. Hvorfor skjer dette? Jeg har ikke fått til å "port forwarde", fordi jeg får ikke adgang til routeren min sitt kontrollpanel. verken admin, default osv. virker. Nå i det siste er det også sjelden at jeg laster ned raskere enn 300 kb/s. Noen som vet hva som kan ha skjedd, og hva jeg kan/bør gjøre Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 For å kunne luke unna en del problemer er det lurt å oppgi litt informasjon om ditt nåværende oppsett. Slik som: routernavn, kabel eller trådløst? bruker du dynamisk ip, eller automatisk? Du skal kunne logge inn på routern med admin og password som brukernavn og passord så lenge ingen har endret dette, eller det er noe annet som gjelder for din router. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 tja har du en 12000 linje ned er det rett at du får ned ca med 1,3 mb/sec jeg har 10000 linje og får ned ca 1,05 mb/sec men 300kb/s er lite ja, men dt meste handler om opp hastighet hos den du laster fra Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Hei! Ned-hastigheten min er målt til 12 Mb/s, men likevel laster jeg aldri ned elementer raskere enn 1,3 Mb/s. Hvorfor skjer dette? Jeg har ikke fått til å "port forwarde", fordi jeg får ikke adgang til routeren min sitt kontrollpanel. verken admin, default osv. virker. Nå i det siste er det også sjelden at jeg laster ned raskere enn 300 kb/s. Noen som vet hva som kan ha skjedd, og hva jeg kan/bør gjøre Linjen din er 12Megabit/s (Mb/s), mens du laster ned med 1,3MegaByte/s (MB/s). 1Byte=8bit, du må derfor dele linjehastigheten din på 8 for å få den hastigheten torrent programmet ditt viser. Teoretisk sett så skulle du klare 1,5MB, men grunnet litt tap her og der så klarer du ikke det, så 1,3MB/s stemmer nok ganske bra. Endret 30. april 2009 av 2mmy91 Lenke til kommentar
simsa92 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 For å kunne luke unna en del problemer er det lurt å oppgi litt informasjon om ditt nåværende oppsett. Slik som: routernavn, kabel eller trådløst? bruker du dynamisk ip, eller automatisk? Du skal kunne logge inn på routern med admin og password som brukernavn og passord så lenge ingen har endret dette, eller det er noe annet som gjelder for din router. Jeg har en Telsey router (har lest litt rundt og funnet flere som ikke får logget på router), Trådløst, jeg har satt opp en såkalt "static" ip.. vet ikke om det er det som er dynamisk.. Tingen er at jeg kommer meg bare ikke inn på routeren...! ingen brukernavn og passord virker Hei! Ned-hastigheten min er målt til 12 Mb/s, men likevel laster jeg aldri ned elementer raskere enn 1,3 Mb/s. Hvorfor skjer dette? Jeg har ikke fått til å "port forwarde", fordi jeg får ikke adgang til routeren min sitt kontrollpanel. verken admin, default osv. virker. Nå i det siste er det også sjelden at jeg laster ned raskere enn 300 kb/s. Noen som vet hva som kan ha skjedd, og hva jeg kan/bør gjøre Linjen din er 12Megabit/s (Mb/s), mens du laster ned med 1,3MegaByte/s (MB/s). 1Byte=8bit, du må derfor dele linjehastigheten din på 8 for å få den hastigheten torrent programmet ditt viser. Teoretisk sett så skulle du klare 1,5MB, men grunnet litt tap her og der så klarer du ikke det, så 1,3MB/s stemmer nok ganske bra. Dette forklarer jo en del.. sitter og laster ned flere filer samtidig nå, og nå blir totale ned-hastighet 1,3 MB*/s! takk for svar Lenke til kommentar
simsa92 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 For å kunne luke unna en del problemer er det lurt å oppgi litt informasjon om ditt nåværende oppsett. Slik som: routernavn, kabel eller trådløst? bruker du dynamisk ip, eller automatisk? Du skal kunne logge inn på routern med admin og password som brukernavn og passord så lenge ingen har endret dette, eller det er noe annet som gjelder for din router. Jeg har en Telsey router (har lest litt rundt og funnet flere som ikke får logget på router), Trådløst, jeg har satt opp en såkalt "static" ip.. vet ikke om det er det som er dynamisk.. Tingen er at jeg kommer meg bare ikke inn på routeren...! ingen brukernavn og passord virker Hei! Ned-hastigheten min er målt til 12 Mb/s, men likevel laster jeg aldri ned elementer raskere enn 1,3 Mb/s. Hvorfor skjer dette? Jeg har ikke fått til å "port forwarde", fordi jeg får ikke adgang til routeren min sitt kontrollpanel. verken admin, default osv. virker. Nå i det siste er det også sjelden at jeg laster ned raskere enn 300 kb/s. Noen som vet hva som kan ha skjedd, og hva jeg kan/bør gjøre Linjen din er 12Megabit/s (Mb/s), mens du laster ned med 1,3MegaByte/s (MB/s). 1Byte=8bit, du må derfor dele linjehastigheten din på 8 for å få den hastigheten torrent programmet ditt viser. Teoretisk sett så skulle du klare 1,5MB, men grunnet litt tap her og der så klarer du ikke det, så 1,3MB/s stemmer nok ganske bra. Dette forklarer jo en del.. sitter og laster ned flere filer samtidig nå, og nå blir totale ned-hastighet 1,3 MB*/s! takk for svar Uten_navn32.bmp Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Dette forklarer jo en del.. sitter og laster ned flere filer samtidig nå, og nå blir totale ned-hastighet 1,3 MB*/s! takk for svar Bare hyggelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå