Gå til innhold

Wifi- hva er det?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny telefon men er usikker på om jeg skal velge med eller uten Wifi.

Hva er det og hvordan brukes det? Betyr det at jeg kan bruke trådløse nettwerk til å ringe med?

Trenger jeg da en bestemt type programvare? Trenger jeg noe Datapakke eller holder det med vanligt

abonnement? Hvordan vet jeg at jeg ringer fra nettwerket? Er dette virkelig gratis?

Takk for all info om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wi-Fi (Wireless Fidelity) eller wlan brukes til å få inn trådløst nettverk. Med trådløst nettverk kn du surfe på f.eks diskusjon.no eller vg og lese og skrive som en vanlig pc. Om du kjøper en iPhone med wi-wi kan du laste ned skype til den slik du kan ringe.

Personlig synes jeg wi-fi noe av det mest nyttige på telefoner som skal brukes til surfing på aviser o.l.

Lenke til kommentar

Også viktig å si at da er det skype til skype ringing som er gratis. skype til vanlig fast-telefon koster penger. Men er veldig billig hvis du ringer mye til utlandet.

Fåes også til mange andre plattformer en iphone.

Eller er wifi gratis så lenge det er et gratis nettverk du er på. Slik som hjemme nettet ditt eller åpne offentlige nettverk.

Lenke til kommentar
Takker..

Hvordan gjør jeg det når jeg skal ringe via wifi da? Jeg ønsker ikke Skype.

Ønsker du ikke en skype-løsning kan du ikke ringe via wifi. Enkelt og greit. Men du kan surfe både raskt og gratis. I tillegg til at det er kjekt med tanke på overføring av mp3-filer o.l.

Lenke til kommentar

Det går an å ringe både via Wi-fi og telenettverket ved bruk av IP-telefoni. Det finnes smarttelefoner med støtte for VOIP (SIP) slik at man ikke trenger å bruke Skype, og da kan man også ringe gratis til fasttelefoner.

Jeg anbefaler deg å søke opp det du lurer på på Wikipedia, da det som oftest står veldig greit forklart der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...