ToTTy Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) jeg kjøpte nettopp dennne harddisken: https://prisguiden.no/product.php?p...42&cat_id=9 Jeg kjøpte en SATA kabel hos clas olson og koblet på strømmen, slik jeg gjorde med alle andre harddisker (sata1 kanskje de) Hva gjør jeg feil? EDIT: jeg har Vista og i følge linken under trengs ingen endringer i drivere++ link Endret 30. april 2009 av ToTTy Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Du må formatere den og lage en partisjon. Start > Kjør > compmgmt.msc > Disk Management, der skal den være upartisjonert og klar til bruk. Partisjoner, så er den klar og dukker opp som normalt. Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Du må formatere den og lage en partisjon. Start > Kjør > compmgmt.msc > Disk Management, der skal den være upartisjonert og klar til bruk. Partisjoner, så er den klar og dukker opp som normalt. må jeg gjøre dette i Vista64 også? Endret 30. april 2009 av ToTTy Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jada, det gjør det. Dette er bare slik produsentene shipper diskene. De er ikke Plug-And-Play(Nesten da). Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Gjør dette i Vista 64, står jeg må velge mellom MBR og GPT, dette er ikke harddisken som windows skal ligge på, hvilken velger jeg? MBR = Master Boot Record GPT = GUID Partion Table Endret 30. april 2009 av ToTTy Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 MBR is the standard partitioning scheme that's been used on hard disks since the PC first came out. It supports 4 primary partitions per hard drive, and a maximum partition size of 2TB. GPT disks are new, and are readable only by Windows Server 2003 SP1, Windows Vista (all versions), and Windows XP x64 Edition. The GPT disk itself can support a volume up to 2^64 blocks in length. (For 512-byte blocks, this is 9.44 ZB - zettabytes. 1 ZB is 1 billion terabytes). It can also support theoretically unlimited partitions. Windows restricts these limits further to 256 TB for a single partition (NTFS limit), and 128 partitions. Only Itanium systems running Windows Server 2003 and Windows Vista systems with an EFI BIOS can boot from a GPT disk. The other operating systems mentioned earlier can use GPT disks as data disks but not boot disks. http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-233291_14_0.html Det skader ikke å lete etter informasjon selv vet du Det er MBR du skal bruke. Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Takker for rask og enkel informasjon, formateres nå å ser ut til å fungere perfekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå