Gå til innhold

Dybde i Illustrator

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lekt litt med Illustrator, og lurer på hvordan jeg kan lage litt dybde i tingene under. En slags skygge i objektene som ikke får det til å se så flatt ut.

En annen ting som dere kanskje ser er at jeg har gått utenfor selve dokumentet. Hvordan kan jeg lage selve "lekeplassen" større. Vel, dårlig fortalt, men si ifra om dere ikke forstår.

post-110420-1241118211_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har null peil på Illustrator, men prøv å se noen av videoene på www.lynda.com/deke (bruk /deke for å få full adgang gratis i en uke som prøveperiode) som omhandler illustrator.

Håper jeg kunne hjelpe litt i alle fall, :)

Lenke til kommentar

Endre størrelse på dokumentet:

File - Document Setup - Edit Artboards (CS4)

Når det gjelder skygge så kan du utforsk mulighetene med Gradient. Det er flere måter å løse dette alt etter hvilket resultat du er ute etter. Du har også en enkel drop-shadow variant under Effects - Stylize - Drop Shadow

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For å lage skygge kan du gjøre mange ting. Her er to muligheter:

1: Drop shadow. Denne finner du under Effect - Stylize - Drop Shadow...

Her er det bare å prøve seg fram til du får noe du synes ser OK ut.

2: Lag en kopi av det du har laget, legg det i et nytt lag som du legger under det du har alt med farger i, og gjør all fyllfarge svart. Prøv fram med å justere ned på opacity. Til slutt flytter du det sorte (skyggen) skrått, så det ser ut som en skygge.

Det finnes sikkert andre måter å gjøre det på også, men dette er hvertfall to enkle måter.

Lykke til!

Endret av kyrresu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...