Guitarshock Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hallo. Jeg har lyst til å lage min egen double neck gitar, med bass nederst og el-gitar øverst. men jeg trenger litt mer info åssen jeg gjør dette. Jeg vil helst ha en gibson les paul kropp. men jeg skjønner hvorfor dette vil bli vanskelig. Jeg vil ha litt mer info om hva de forskjellige delene heter og hvor jeg kan få tak i de. helst i landet. Åssen skal jeg farge kroppen, vanlig maling, lakk hva?? Tusen takk. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Du må ha to kropper eller lage en ekstra stor en selv. En enkel vanlig kropp er alt for liten til en double neck. Dersom du setter sammen to Les Paul kropper, så vil du få en Gibson gitarhals til å passe, men basshalsen sliter du nok mer med å få til å stemme. Det er dessuten et ganske stort spenn på en basshals, noe du må ta hensyn til når du setter halsen på kroppen. Når det gjelder lakkering av kroppen, så vil jeg tro at det vil gå greit å slipe ned og deretter lakke (ikke kostmal kroppen!!!) med lakksprøyte (eller sprayboks som en enklere, men ikke like pen løsning) og deretter ha klarlakk oppå. Men jeg har ikke så god greie på lakkering av gitarer, så det er nok noen som kan gi litt bedre svar der. Hvilke forskjellige deler tenker du på? Har du en Les Paul som du skal demontere og bygge om, eller skal du bestille en og en del og sette alt sammen? Skal du sette sammen en og en del så trenger du kropp, hals, stemmeskruer, pickups (+ elekronikk, ev. pre amp osv), stol, og verktøy til å sette alt sammen. www.gitarist.no har en del gitar- og bassdeler, men jeg anbefaler deg å bestille fra utlandet. Det kan være ganske mye billigere! Bestiller du fra f.eks. eBay, så er det mye penger å spare. Bestill fra samme selger, så blir frakten billigere Hvordan skal du ha elektronikken forresten? To separate kretser for bass og gitar eller alt sammen med en gitar/bass switch bare? Lykke til =) Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 http://www.warmoth.com/ har en god del forskjellige ting. Der er det sikkert mulighet for å spesialbestille en doubleneck kropp men det vil sikkert koste deg. Men du kan jo gi de en lyd. Men ser for meg at en LP doubleneck blir veldig tung. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Hvis jeg ikke husker feil, så har det ligget en doubleneck- kropp til salgs på Gitarnorge en stund. Det er en SG, et mye bedre utgangspunkt for en slik gitar. LP er ikke egnet, det er derfor du ikke finner slike kropper. Det blir en veldig tung gitar, og det blir masse styr med halsvinkel og denslags. Bolt-on er greiere å ha med å gjøre på en tohalsers gitar. Jeg tok et bildesøk på Google etter les paul doubleneck, og klarte ikke å finne en eneste en. Det er en grunn til det.. Endret 15. mai 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå