qdos Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 [Delphi 7.0] Jeg forsøker å plassere en label i en Radio Group boks, men den legger seg bare bak. Har forsøkt "bring to front" på labelen, og "send to back" på radio group. Det er helt sikkert elementært, men ikke desto mindre irriterende... Lenke til kommentar
_Wolfman_ Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Merk label , cut (ctrl+x) , merk Radiogroup, past (ctrl+v) Lenke til kommentar
qdos Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Merk label , cut (ctrl+x) , merk Radiogroup, past (ctrl+v) Nei, det er akkurat det som ikke fungerer. Trodde også at det var så enkelt, men labelen nekter å legge seg på radiogroupen. Løste imidlertid hele problemet ved å bruke Static Text i stedet for Label. Dette til info i tilfelle noen skulle slite med det samme (elementære) problemet Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du kan ikkje legge ein tekst oppå ein radiogroupbox, fordi sånn er det berre. TRadioGroupBox er i prinsippet eit TPanel, og legg seg fremst uansett. Men det er samtidig ikkje eit TPanel, sidan du ikkje kan legge til objekt på det. Så det så. Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du kan faktisk gjøre det, men da må du gjøre det under runtime. Eks: Label1.Parent := RadioGroup1; Du må da også manuelt plassere teksten inne i RadioGroup1 ved hjelp av Top og Left. Litt merkelig at det ikke fungerer i Form Designeren når du kan gjøre det under runtime. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 For å sitere meg selv: Løste imidlertid hele problemet ved å bruke Static Text i stedet for Label. Dette til info i tilfelle noen skulle slite med det samme (elementære) problemet Er ikke det den enkleste løsningen? Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hehe! Sånn går det når man ikke leser nøye nok gjennom postene Det er i hvertfall den enkleste løsningen. Visste ikke at StaticText eksisterte før du fortalte om det nå så der lærte jeg noe nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå