Gå til innhold

KrF med kulturpenger til alle ungdommer! (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=552835

Det skal være relativt fritt hva ungdommene ønsker å bruke pengene sine på. Om det er teater, musikk, opera, utstillinger, film eller andre arrangementer - så ser KrF for seg at staten støtter ungdommene med 200 kroner - og at de resterende 300 kronene brukes på offentlig kommunikasjon..

Jeg er ikke helt inne i politikken til alle partiene, men er dette noe nytt da? Er dette et lurt trekk av KrF?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens andre partier (for det meste) prøver å løse virkelige problemer, driver KrF politisk omfordeling for politikkens skyld.

Et bedre forslag ville vært å gi krone for krone i støtte til kulturarrangementer som reduserer billettprisen for ungdom, til et minimum på for eksempel en tredjedel av en voksenbillett.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg blir litt glad den dagen man får tilbake studentrabatten på togreiser på 50 %. Nå er den 25 %. Det er alt for lite.

Ideen er jo god, men det virker litt halvhjertet. Det virker som noe en komité har kommet frem til etter et par timers beregning med en kalkulator.

Lenke til kommentar
Mens andre partier (for det meste) prøver å løse virkelige problemer, driver KrF politisk omfordeling for politikkens skyld.

Et bedre forslag ville vært å gi krone for krone i støtte til kulturarrangementer som reduserer billettprisen for ungdom, til et minimum på for eksempel en tredjedel av en voksenbillett.

Liker forslaget ditt veldig godt. Det ser litt ut som KrF prøver å holde seg unna støtte og heller tilby penger å bruke på dyre aktiviteter.

Men for all del, jeg hadde ikke sagt neitakk til 500 kroner til bruk på kulturarrangement. Likevel så er ikke KrF helt min type parti.

Endret av Narrie
Lenke til kommentar

Synes det er mye merkelig som har blitt vedtatt på KrF sitt landsmøte :p

Noen ganger begynner jeg å lure på hva alle disse sakene har med det kristne verdigrunnlaget å gjøre. Det virker nå som KrF beveger seg mer mot venstresiden enn mot høyresiden..

Som om ikke ungdommer får nok penger fra lånekassen allerede? mange ungdommer trenger jo ikke å jobbe engang, fordi de får et par tusen kr i månden fordi foreldrene deres er skilt. Men teori er heller den at de med skilte foreldre, får dobbelt så mye av alt ellers.

Allikavel er jeg utrolig enig deres budskap "Livskvalitet i hverdagen" :)

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar

Hmm...

Enda en unøvendig ting som staten skal bruke penger på.

Foresten dette er litt off topic, men jeg har alltid vært en stor støtte av FRP, men hørte akkurat at de vil ta vekk bompengene? haha er de helt idioter? de prøver å kjøpe seg stemmer! og hvordan skal vi betale for veiene våre? de kommer til å råtne vekk.

Akkurat dette fikk meg til å ombestemme hvem jeg stemmer på i år. Det blir nok høyre som i fjor.

Lenke til kommentar
Synes det er mye merkelig som har blitt vedtatt på KrF sitt landsmøte :p

Noen ganger begynner jeg å lure på hva alle disse sakene har med det kristne verdigrunnlaget å gjøre. Det virker nå som KrF beveger seg mer mot venstresiden enn mot høyresiden..

Som om ikke ungdommer får nok penger fra lånekassen allerede? mange ungdommer trenger jo ikke å jobbe engang, fordi de får et par tusen kr i månden fordi foreldrene deres er skilt. Men teori er heller den at de med skilte foreldre, får dobbelt så mye av alt ellers.

Allikavel er jeg utrolig enig deres budskap "Livskvalitet i hverdagen" :)

Tja. Nå har jeg fullt stipend og lån fra lånekassen, jeg vil ikke akkurat si at jeg har flusst med penger etter at skolepenger er betalt. Jeg har penger, men det er primært fordi jeg har arbeidet.

Ærlig talt lurer jeg på om vi er tjent med at studenter, spesielt de som studerer i de større byene, er nødt til å bruke energi på å arbeide når de heller burde studere og lese.

Lenke til kommentar

God kultur finansierer seg selv... ved at de som faktisk er tilhengere av kulturen betaler...

Kunstig kultur er subsidiert av staten og forsvinner når staten ikke betaler... Vil vi virkelig har noe sånt?

Dessuten hvem er staten til å definere kultur over budsjettet?

Lenke til kommentar

Helt riktig det investor sier her.

Hadde man tatt en meningsmåling blant nodmenn, er jeg nesten sikker på at folk hadde vært imot å sponse kulturlivet til en annen person. Kultur kan defineres på mange måter. Ting som ikke staten bruker penger på, kan for meg være kultur.

Kulturministerposten er overflødig. Vi trenger ikke flere av Trond Giske.

Det får så være opp til hver enkelt kommune hva de bruker pengene sine på. Men fra stortinget kan de ikke komme!.

Kommersialiserig og sponsing fra næringslivet er veien å gå for et levende og fritt kulturliv.

Folk er enig i Fremskrittspartiet i denne saken, ikke Arbeiderpartiet. Punktum finale :)

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar
God kultur finansierer seg selv... ved at de som faktisk er tilhengere av kulturen betaler...

Kunstig kultur er subsidiert av staten og forsvinner når staten ikke betaler... Vil vi virkelig har noe sånt?

Du forveksler god kultur med populær overmarkedsført mainstream kultur. Det er ikke helt det samme.

Å la staten finansiere all kultur etter hva de selv vurderer som verdig er ikke noen god idé, men å la dem fostre mangfold og jevne ut kurven ved å gi litt støtte er positivt.

Lenke til kommentar

Du forveksler god kultur med populær overmarkedsført mainstream kultur. Det er ikke helt det samme.

Å la staten finansiere all kultur etter hva de selv vurderer som verdig er ikke noen god idé, men å la dem fostre mangfold og jevne ut kurven ved å gi litt støtte er positivt.

Jeg forveksler ikke noe som helst.

Det er du som vrir på alt jeg skriver og tolker alt jeg skriver som du selv vil.... som vanlig. :p

Du må slutte å tro du kan komme å rette på folk hele tiden.

Nei, det er ikke positivt at staten støtter enkelt grupper på resten av samfunnets bekostning... direkte usosialt mot resten som må betale for fåtallets fest... La dem finansiere sin egen kultur...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...