1-2-3 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Hei! Jeg har nylig kjøpt en Dell Studio 15. Eller...jeg har kjøpt tre Dell Studio 15. Alle PC-ene har samme feil, og nå er jeg så lei av Dell at jeg tror jeg bestemmer meg for å heve kjøpet. Mer om mine problemer med Dell her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1084334 (nederst på side 1 + side 2) og her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&start=120 (side 7) Dell Studio 15 hadde bl.a. disse spesifikasjonene: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz) 4096 MB 800 MHz tokanals DDR2 SDRAM [2 x 2024] 256 MB ATI® Radeon™ HD 3450-grafikkort 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk Fast, innebygd DVD+/-RW-stasjon med innstikksplass 15,4-tommers widescreen WXGA+ WLED (1280 x 800) TFT-skjerm med TrueLife Ingen Bluetooth Pris: 6111 kr Her sett litt på denne HP-maskina: http://www.expert.no/Product/Product.aspx?id=1283556 Pris: 6990 kr Hvordan vil dere si at den er i forhold? P8400-prosessor i stedet for P8600. Vil jeg merke forskjell? 3 GB minne i stedet for 4. Vil jeg merke det? Kun enkel bruk, ikke spill. HP har både BluRay og Bluetooth, det har ikke Dell. Grafikkortet ser også litt bedre ut tror jeg. Hva tror dere? Dell-maskina var et bra kjøp om en ser på spesifikasjonene, men er HP en okay erstatter når Dell sine PC-er tydeligvis er ubrukelige? (Har vært en tekniker her og skiftet alle delene i maskina. Nei, det er ikke tull. Fremdeles feil) Endret 2. mai 2009 av 1-2-3 Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Det jeg ergrer meg litt over med HP-maskina er at det bare er 3 GB minne og ikke 4. Men har dette noe å si på 32-bit Vista? Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 (Endret overskriften på tråden. Mulig at den gamle overskriften ikke var interessant nok, hehe) Kom gjerne med råd. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hva den gamle var vet jeg ikke, men den nye er svært lite beskrivende. Forsøk igjen. Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Hva den gamle var vet jeg ikke, men den nye er svært lite beskrivende. Forsøk igjen. Bedre nå? Har du en formening om det jeg spør om også kanskje? Lenke til kommentar
troari Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Hei! Her sett litt på denne HP-maskina: http://www.expert.no/Product/Product.aspx?id=1283556 Pris: 6990 kr Hvordan vil dere si at den er i forhold? P8400-prosessor i stedet for P8600. Vil jeg merke forskjell? 3 GB minne i stedet for 4. Vil jeg merke det? Kun enkel bruk, ikke spill. HP har både BluRay og Bluetooth, det har ikke Dell. Grafikkortet ser også litt bedre ut tror jeg. Hva tror dere? Dell-maskina var et bra kjøp om en ser på spesifikasjonene, men er HP en okay erstatter når Dell sine PC-er tydeligvis er ubrukelige? (Har vært en tekniker her og skiftet alle delene i maskina. Nei, det er ikke tull. Fremdeles feil) HP maskinen er ok. Kjøpt i fjor høst til 8990,00 Men det er en feil i annonsen. Den har core duo, men det sto turion i en av knappene! Det er vel nok minne til 32bits oprativsystem. Endret 2. mai 2009 av troari Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hva den gamle var vet jeg ikke, men den nye er svært lite beskrivende. Forsøk igjen. Bedre nå? Har du en formening om det jeg spør om også kanskje? Bedre ja :-) Personlig ville jeg aldri vurdert en PC med mindre enn full-hd skjerm, men nå antar jeg at din bruk er noe annerledes enn min. Jeg føler at du får omtrent det samme for pengene uansett hvor du kjøper fra nå for tiden, med mindre du kjøper mac, så ja, HP maskinen er antagelig et OK valg. Selv har jeg kanskje vært heldig med Dell, men jeg er svært fornøyd med både service og pris hos dem. Til og med i Dubai fikk jeg service på dagen. Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Prisen hos Dell er jeg også fornøyd med. Resten burde jeg skrevet i avisa om. Men det er ikke så nøye at det er bare 3 GB minne på 32-bit Vista da? Og er det stor forskjell på prosessorene? (Trenger ikke så himla bra skjerm ) Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Kjøp nå den fra Expert og bli ferdig. Flott PC m/BluRay osv må være perfekt for deg. Den er bra til spilling også, men det trenger du ikke. Hvis ikke 3GB er nok, er det vel bare å oppgradere noe senere. 3GB er nok til Vista 32. Du vet fra tidligere at det ikke er enorm forskjell på P8400 og P8600. En bedre prosessor er bedre. E8400, E8500,E8600 ja det blir bedre og bedre selvfølgelig. 3,0GHz, 3,2 GHz osv er jo ca 5-8% og det er forskjellen på ytelsen også. Endret 2. mai 2009 av jornboss Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Kjøp nå den fra Expert og bli ferdig. Flott PC m/BluRay osv må være perfekt for deg. Den er bra til spilling også, men det trenger du ikke. Hvis ikke 3GB er nok, er det vel bare å oppgradere noe senere. 3GB er nok til Vista 32. Du vet fra tidligere at det ikke er enorm forskjell på P8400 og P8600. En bedre prosessor er bedre. E8400, E8500,E8600 ja det blir bedre og bedre selvfølgelig. 3,0GHz, 3,2 GHz osv er jo ca 5-8% og det er forskjellen på ytelsen også. Har prøvd å "bli ferdig" siden begynnelsen av februar jeg... Men takk for tipsene! Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Joda jeg skjønner at du har hatt uflaks. Den fra Expert ble anbefalt som et godt kjøp. Den har ikke en HD skjerm, og det ble kommenter. Da tenker jeg at du må spørre deg selv: vil/må jeg ha det eller ikke? Er det Ja - så sier du bare fra at den er uaktuell. Jeg regner med at du spurte deg det spørsmålet - og svaret ble Nei jeg må ikke ha det. Du foreslo den selv - da regner jeg med den var grei nok. Du fikk det bekreftet her. Da tenker jeg med "å bli ferdig" - det er å ikke grave seg ned i alle detaljer. Ja slikt som hva med P8400 yter den bedre enn T6400 evt hvor mye? Hva med 3GB skal jeg ha en annen type ram? Er den skjermen TFT eller LED - hva er best? 250 GB Harddisk er det nok eller burde jeg gå for 320? Eller finnes det enda større? Du er ikke alene om å grave seg ned i alle detaljer - men når du har fått svar herfra - så forventer jeg at de som anbefaler har gravd seg godt inn i PCen - det gjør jeg selv. Du ser også at de fleste som anbefaler her har anbefalt masse. Da trenger kanskje ikke alle å grave enda mer - bare for å grave. Det var det jeg mente med å bli ferdig. Endret 2. mai 2009 av jornboss Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er så veldig glad i dette forumet. Møter mye mer velvilje på f.eks. AVforum. Men det er mange positive folk her også. Jeg har da ikke stilt et eneste spørsmål om skjermen. Jeg sa jo faktisk selv at jeg ikke treger noen bra skjerm. Så hva du mener skjønner jeg ikke helt. Jeg har da ikke "gravd" om den i det hele tatt. Det som er interessant for meg å vite er hvor stor forskjell det er på P8400 og P8600. Var ingen her som hadde svart på det, så derfor spurte jeg en gang til (før du svarte.) I tillegg var jeg interessert i å vite om det har noe å si at det bare var 3 GB minne. Det har jeg nå fått svar på. Jeg skjønner ikke hva du irriterer deg over... Endret 2. mai 2009 av 1-2-3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå