tomsi42 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 I denne tråden skal deltakerne poste sine beste bilder (opp til 3) fra Aprilfest 2009 - Vi feirer at våren og lyset er tilbake. Galleriet er beregnet for de deltagere som har klart utfordringen de satte seg. Velg ut de tre bildene du er mest fornøyd med. For å få en helhet i galleriet må bildet ditt være 1024 pixler på den lengste siden. Bildene skal også legges inn som vedlegg - ikke som linker til eksterne sider. Det er også ønskelig at dere som legger inn bilder, forteller om hvilket kamera og objektiv som er brukt. Legg også inn en lenke til din februarfest-tråd. I denne tråden skal det kun være bilder og ingen diskusjon - ønsker du å kommentere bildene kan du gjør det på generell basis i overnevnte tråd, eller i den enkelte deltakers tråd. Tom Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Bruker: kaian Utfordring: kontraster Deltakernivå: kandidat Utstyr: Nikon D40, AF24mm f/2.8D, AF50mm f/1.4D, AF85mm f/1.8D 6.4 Skygge mot stein 85mm f/8 8.4 Skagen er gul 50mm f/8 10.4 Farvel og på gjensyn (postet samtidig med Skagen er gul) 50mm f/14 1/1250 sek ISO 400 (fra øverste dekk på danskebåten) Hele aprilfesten min her Edit: erstattet vedlegg med lenker Endret 7. februar 2010 av kaian Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Brukernavn: jim_smyth Utfordring: Makro Deltakernivå: Pingle Utstyr: Canon 350D og Canon 100mm macro 7. april - Regndråper på frontruta 100mm :: F/8 :: 1/13sek :: ISO400 10. april - Maur i skauen 100 :: F/6.3 :: 1/160sek :: ISO800 30. april - Mors tulipan (igjen) 100mm :: F/13 :: 1/15sek :: ISO800 Resten av Aprilfesten 2009 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 KUN 3?!?! herregud, tror ikke jeg klarer å velge. Ble (mot alle odds) mange gode bilder i denne aprilfesten.. jaja, jeg får prøve.. Her i utvalget ble det faktisk ingen "littlest petshop" bilder. Utrolig. 4. april: "Farfar" Canon 1D MKII, 24-70 F/2.8L + 580EX II 22. april "Sjøsnegler" Nikon D200, Tamron 90mm F/2.8 Macro 27. April "Terje" Nikon D200, 50mm F/1.8D Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 AprilFest - 2009 - RandiA - Vårtegn: Tre utvalgte bilder · Utfordring: Kun ett objektiv, utprøve "ringer" på en del av bildene, mest macro -vårtegn · Deltakernivå: Kandidat · Utstyr: Canon EOS 400D med EF-S60mm f/2.8 Macro USM, og på noen av bildene er det benyttet · Extension Tube Set DG Canon EF-S SV06 Min Aprilfest-2009 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Det å velge tre ble ikke lett. Jeg ender opp med disse tre; men det kunne like gjerne vært tre andre... Dvs. Denne er egenlig selvskrevet; hadde tenkt ut bildet i god tid i forveien og fikk det jeg var ute etter... De to siste er valgt på grunn av god mottagelse og spreke farger ... Det har vært en morsom måned; vi sees ved neste korsvei. edit: glemte link til tråden min. Tom Endret 30. april 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Bruker: Ingardj Utfordring: Life at f/1.2 (bokeh med andre ord) Deltakernivå: pingle.. Utstyr: Rokkor-x 50mm f1.2 og Zuiko 55mm f/1.2 Ble ikke helt de bildene jeg var ute etter, men kommer veldig sterkt tilbake neste år. Da regner jeg sterkt med at det blir bilder hver eneste dag. "Coming out" "Zuiko love" "No one is waiting" Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Ikke enkelt å plukke ut kun 3 bilder.......... Hovedtråden finnes her vidvinkel av bro De to første hadde jeg opprinnelig kun lagra i 1200 bredde, så de er nedskalert derfra, kvaliteten kan derfor være litt så som så. (Jeg har rawfilene, men orker ikke å redigere de på nytt nå.) Det siste hadde jeg derimot lagret som xcf i full størrelse. Olympus E-520, ED9-18 Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Ble ikke så veldig mye å velge mellom, men fikk et par som jeg var fornøyd med. Utfordringen min var rust med 70-200 og jeg fikk gjennomført nok til å være passe fornøyd selv i all fall. Største lærdommen har nok vært verdien av vidvinkel. :!: Min aprilfest Endret 30. april 2009 av Grizzmo Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 For en utrolig flott Aprilfest vi har hatt! Kvaliteten på disse store utfordringene går jevnt og trutt oppover, og sannelig om ikke deltakerantallet gjør det også. Jeg gir meg selv et velfortjent klapp på skulderen, og det har alle dere andre som har gjennomført også grunn til å gjøre! Mitt tema var "termodynamikkens annen lov", som jeg har tolket på ymse måter - den er ikke bare lett å vise direkte, så det blir mye metaforiske bilder. Mine tre favoritter: Fra kaos stiger orden (det er kanskje ikke helt åpenbart, men bildet er inspirert av dette) We Are Stardust Dust to Dust Lenke til min Aprilfest Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Bruker: Trondster Utfordring: Kun av og med mitt 50mm fastobjektiv, kun manuell fokus*). Deltakernivå: Kandidat. Utstyr: Canon 20D, Zeiss Planar 1.4/50 T* ZE. Og sånt. Les gjerne mer i bildetråden. Gøy å være gjennom hele aprilfesten - tok bilder hver dag, og tok kun bilder etter "reglene" i hele april.. Prøvde meg på litt av hvert - også å sette 50mm'en bak fram foran en 100mm via konverteringsring. Vel - jeg syntes det var morsomt, da. Her er bildene jeg endte opp med: (20D, 1.4/50 ZE, 100/2.8 macro, 580EXII) Ingen etterbehandling her - dette er jpg rett fra kameraet, resizet i PS. Det virket "riktig" å gjøre.. Bilde 17. Why. Falt for disse blomstene - de får en fantastisk blåfarge i skumringen.. Bilde 22. Wallflower. Selvportrett. Bilde 26. Voight-Kampff. Cyborg ftw! Utfordringen var spennende - har lært mye om både lys og etterbehandling. *) Som om jeg hadde noe valg, med objektivet mitt.. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Bruker: NothinDoin™ Utfordring: Vann Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Canon 350D + Kjører kit objektivet hele måneden 7. April f/5.6 1/6 @55mm iso 100 20. April f/5.6 1/125 @55mm iso 100 23. April Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Brukernavn: Kjetil-H Utfordring: Gatefoto Deltakernivå: Entusiast Utstyr: Leica M3, Industar-22 50/3.5, Ilford HP5+ Meget godt fornøyd med årets fest. Klarte å holde sjanger og utfordring, klarte å holde tempoet oppe gjennom hele måneden, selv om teknikken sviktet mot slutten. Selv om det var surt å legge inn årene midt i innspurten har jeg nok en gang lært såpass mye av egne og andres bilder og kommentarer at jeg ser på prosjektet som en stor suksess. På gjensyn i Oktober(?)! Andre dag: Byfolk Sjuende dag: Påske Tolvte dag: Slukker sorgen Endret 1. mai 2009 av Kjetil-H Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Aprilfestgalleri for k.n.b, se også hele Aprilfesten. Utfordringen var å få prøvd ut en del eldre, manuell fastoptikk ervervet i senere tid, som jeg ønsket å bli bedre kjent med. I tillegg skulle alle bildene etterbehandles med Gaussian Blur, noe som etter hvert ville avsløre hva slags motiver som egnet seg for den slags og ikke. Jeg forventet ikke i utgangspunktet å klare og motivere meg til det samme kjøret som i Oktoberfesten, siden det tok svært mye tid og krefter. Men jeg har faktisk levert i henhold til "Hardcore"-nivå siden jeg har lagt inn bilder hver dag, og kun tatt bilder i forbindelse med utfordringen. Utstyret som ble benyttet under aprilfesten: Nikon D700, Nikkor 20mm f/2.8 AIS, Nikkor 24mm f/2.8 AIS, Nikkor 35mm f/1.4 AI, Nikkor 35mm f/2 AIS, Nikkor 50mm f/1.2 AIS, Nikkor 85mm f/1.4 AIS, Nikkor 105mm f/1.8 AIS, Nikkor 180mm f/2.8 AIS, Nikon Speedlight SB-900, Nikon MC-30 snorutløser, Nikon Capture NX 2, Heliopan Slim SH-PMC sirkulært polariseringsfilter, Kenko mellomringer, Benro C-298n6 tripod, Manfrotto 804RC2 treveishode. Når det gjelder utvelgelsen av bilder til galleriet, så var umulig å komme utenom Påskefjell. Det andre bildet, Fasetter, var ikke riktig så selvskrevent, men en grei nummer to. For det tredje bildet, ble problemet større. Der var det i alle fall syv kandidater å velge mellom, men valget falt til slutt på Aftenhimmel. 10. april - Påskefjell 16. april - Fasetter 21. april - Aftenhimmel Endret 1. mai 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Utfordring: Landskap Utstyr brukt: Pentax K20D, 18-55, 55-300, Manfrotto Modo 785B (lite stativ), fjernutløser Deltakernivå: Kandidat Jeg har ikke tatt bilder på en god stund, og var i grunnen ikke særlig flink før heller. Aprilfesten ble dermed en kickstart for å komme meg i gang. Utbyttet målt i antallet gode bilder er ikke allverden, ser en på hvor mye jeg har lært på kort tid og hvor gøy det har vært ligger det godt an. Tusen takk til dere som har fulgt med på tråden min og gitt oppmuntrende kommentarer! Hovedtråd 18-55@18, f/22, 1/180, ISO200 [email protected], f/22, 1/125, ISO400 18-55@55, f/19, 1/90, ISO100 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Brukar: Torbjørn T. Utfordring: Å bruke kun eit fast normalobjektiv, Pentax smc DA35mm. Nivå: Pingle. Utstyr: Pentax K10D med smc DA 35mm macro. (pluss AF-540FGZ og Manfrotto 190XB m/486RC2). Resten av festen er her. Eg er eigentleg positivt overraska, på fleire punkt. Eg var litt spent på korleis det ville vere å bruke eit fastobjektiv, kontra zoomobjektiv som eg er vane med, men det har vore veldig greit. Ved nokre anledningar hadde det naturlegvis vore greit med meir tele/vidvinkel, men i det store og det heile er eit slikt normalobjektiv veldig hendig. I tillegg er eg godt nøgd med kor mykje eg har fotografert – mykje meir enn ein gjennomsnittsmånad, om ikkje heilt kvar dag (24 av 30). Å velge ut tre favorittar er ikkje heilt enkelt, so det kunne like gjerne vore andre motiv som var representert her. 11. april 15. april 25. april Kan avslutningsvis nemne at eg har litt dårleg samvit for å ikkje ha kommentert andre sine trådar. Om eg vert med på fleire slike tilstelningar må eg ta meg på tak å gjere noko med det, men eg vil seie at det har vorte tatt mange flotte bilete i løpet av månaden! Redigert: Mangla ein bokstav. Og, eg hadde gløymd link til hovudtråden. Endret 1. mai 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Bruker: J@cob. Dag 13 - Mjød. Dag 25 - Vekk - Bort - Ned- Opp - Utopia - Dystopia - Hjem? Dag 30 - I </3 U. Festen her Ganske så fornøyd. Fikk ikke ut bilder alle dagene, men jamt over holdt jeg koken. Bedre enn på forrige utfordring, i hvert fall. Skulle gjerne hatt flere dager til rådighet, for det er mange ting jeg gjerne skulle ha avbildet, men som jeg ikke fikk tid til. Endret 1. mai 2009 av J@cob Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Bruker: carmelita Utfordring: Alle bildene skal være inspirert av musikk. Tittelen på bildet blir tittelen på låta eventuelt en del av teksten. Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Nikon D200 (nytt kamera, nye utfordringer), Sigma 30mm F/1.4 og Nikon 50mm F/1.8. Syns jeg har klart meg bra. Jeg har levert et bilde hver dag, selv om 27. april ikke var noe særlig inspirert av musikk akkurat. Tror ikke man kan forvente noe annet heller. Bombetrusler er ikke hverdags hos meg akkurat. Når jeg ser tilbake kunne jeg strengt tatt ha satsa på entusiast, eller eventuelt hardcore. Jeg har lært utrolig mye av denne festen. Jeg har funnet ut at musikk kan inspirere til mange andre bilder enn det jeg vanligvis tar. Det er sånt man lærer av. Syns kanskje det ble litt vel mange selvportretter, men det får så være. Har man mangel på modeller, så har man det. Det var ikke helt enkelt å velge ut tre bilder til å ha her, men jeg tror jeg til slutt klarte det. 12. april - cold water Nikon D200 + Nikkor 50mm F/1.8 18. april - wasted Nikon D200 + Nikkor 50mm F/1.8 23. april - just like heaven Nikon D200 + Sigma 30mm F/1.4 Min aprilfest Endret 2. mai 2009 av carmelita Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Her kommer mine tre utvalgte. Synes utvelgelsen blir vanskeligere og vanskeligere for hver fest jeg er med på, men jeg velger å tolke det som en positiv ting. Det er for øvrig ingen tvil om at april er en bedre måned for fotografering enn oktober og februar. 1. april -Tåkespeil EXIF: D300 + Nikkor 12-24 @ 12 mm, ISO 200, 1/25 sek, f/11 9. april - Kontrastkaos EXIF: D300 + Nikkor 70-300 VR @ 102 mm, ISO 200, 1/2500 sek, f/8 17. april - Infrarød kraftoverføring EXIF: D70IR + Nikkor AIs 105/2.5, ISO 200, 1/250 sek, f/4 Resten av min aprilfest Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Her er de jeg har plukket ut. Tape fikser det meste Local Hero #1 På livets vei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå