Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal ha Lan men vet ikke hvordan + trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg og 3 venner skal ha Lan i morra, men dette er noe jeg aldri har prøvd før :p Vi skal spille et spill kalt Heroes might and magic 3. Det er veldig gammelt, men det skal funke fint. Jeg har skaffet 4 lan-kabler. Nå er det bare å få til å konfigurere og sette opp alt.

Det er noen ting jeg lurer på:

1. Hvordan sette jeg dette opp? Hvordan stiller jeg det inn liksom?

2. Vi er fire venner men det ser ut som routeren bare har 3 ledige innganger - 1 er opptatt. Den koblingen er den som er selve internett koblingen.

3. Trenger jeg kobling til internett? Vi sitter jo alle i samme rom så..? :p

4. Er det noe mer jeg burde få vite om? Eventuelt tips eller liknende?

Setter utrolig stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Plug and play. For å få bedre ytelse kan dere sette opp manuelle IP adresser, men det er det helt sikkert ikke behov for på Heroes of Might & Magic 3.

2 og 3. Hvis dere bare skal spille lokalt så trenger du ikke internett tilkobling. De fleste rutere pleier å ha en egen tilkobling for internett, og 4 for lokale enheter.

4. Vær sikker på at alle sammen har samme versjon av spillet, altsp samme patch. Det fungerer aldri hvis dere har forskjellige versjoner, ellers er det normalt ikke noe stress :)

Lenke til kommentar

Har Netgear, men det er mulig ene kablene der et koblet i pcen og da er det ikke noe problem. Dette kan jeg lett finne ut av.

Men liksom, går det ikke hvis 3 av oss har Heroes 3 might and magic complete ( som består av 3 spill ) og 1 har Heroes Might and magic med bare 1 av de spillene da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...