Maniac89 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Hei, håper jeg fant rett forum å poste dette her i. Poster veldig sjelden her men kunne trengt litt hjelp nå. Saken er den at jeg har en Western Digital 1tb ekstern hardisk som har slått seg helt vrang. Den har "køddet" en del i det siste og nå ser det ut som den har gått et steg videre. Når jeg prøver å gå inn på hardisken så kommer det opp en feilmelding som sier følgende: Stedet er ikke tilgjengelig J:/ er ikke tilgjengelig Ingen tilgang Jeg har ganske mye data lagret på disken og vil jo selfølgelig da veldig gjerne få komme inn og hentet det. Noen som har opplevd liggnende, har idèer til hvordan fikse dette problemet eller ? Takk på forhånd Endret 30. april 2009 av Maniac89 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Kan muligens være et enkelt problem med 'eierskap'. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;810881 Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Har prøvd hardisken på to maskiner; en med XP og en med Vista og kommer jo ikke inn på noen av dem. Lenke til kommentar
dodoman Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg har en lik hardisk, min har også køddet litt i det siste og nå plutselig får jeg ikke opne den i det hele tatt. Forskjellen er at pcen ikke greier å se at jeg har koblet til noe i det hele tatt! Noen som kan hjelpe meg/oss? har mye viktig inne på den hardisken Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Det har faktisk min også gjort av og til, så har jeg koblet fra og til igjen så kommer den opp men får ikke åpna den Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Er dette WD MyBook dere snakker om? Jeg har en slik og lurer pa hvor lenge dere brukte deres f0r den klikka? Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Er dette WD MyBook dere snakker om?Jeg har en slik og lurer pa hvor lenge dere brukte deres f0r den klikka? Ja, det er MyBook det er snakk om. Tror ikke min kan være et år en gang... Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 OK for jeg har hxrt f0r at slike mybooker er ustabile.. Ma nesten fa kopiert over alle filene mine mens jeg fortsatt kan :\ Lenke til kommentar
dodoman Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Min er ikke mybook, jeg har hatt den i ca 4-5 uker!! http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...lUAAAEO..I03xiL Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Min er ikke mybook, jeg har hatt den i ca 4-5 uker!! http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...lUAAAEO..I03xiL Du har en elements. Enda værre... Har ikke hørt om at Mybooks er ustabile, men har flere eksempler på at elements sine kontroller ryker.... Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Er det ingen som har en løsning på problemet ? Hvis jeg prøver å levere den inn og skulle være så heldig å få ny så mister jeg jo 8-900GB med data Da kunne jeg liksågodt kasta den ut av vinduet, funnet hagla å skutt den i filler bare for nytelsens del... :!: Lenke til kommentar
dodoman Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Er det ingen som har en løsning på problemet ? Hvis jeg prøver å levere den inn og skulle være så heldig å få ny så mister jeg jo 8-900GB med data Da kunne jeg liksågodt kasta den ut av vinduet, funnet hagla å skutt den i filler bare for nytelsens del... :!: Jeg kondolerer:( Du kan jo høre med de der du kjøpte den om de kan overføre filene. Har du prøvd det med linux a? bare for å ha gjort det.. Ellers regner jeg med at du har prøvd på andre pcèr og datamaskinbehandling. Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Linux ? Har aldri brukt det, vet så vidt hva det er for noe. Har prøvd på andre PC`er ja, og disken vises på enhetsbehandling. Men får ikke åpnet den på "Min Datamaskin". Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Du kan godt vise bilde fra diskbehandlingen, som viser disken det gjelder. Og du kan godt prøve å forandre bokstav og mount point på den,(fra i diskbehamdling, med å høyre klikk på partition) som et forsøk. Lenke til kommentar
Maniac89 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Var litt usikker på om jeg skulle starte ny tråd om dette, men handler jo om det samme så "here we go". Jeg bestemte meg for å åpne opp disken og ta ut selve hardisken for å så koble den til PC`en og se om jeg hadde noe lykke med det. Men da lurer jeg på om det kan skje noe galt hvis jeg tar ut en av de hardiskene som står i maskinen (den hardisken er ikke i bruk til noe) og setter inn den jeg tok ut av det eksterne kabinettet ? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Har selv vekslende erfaring med My Book diskene. Kjøpte en My Book pro for et par år siden. Den kræsja ettter 3 måneder , og ble liggende til en måneds tid før garantien gikk ut, dvs. to år etterpå. Reklamerte og fikk en ny. Denne gangen My Book Essential med 2 stk. 500GB disker. Denne satte jeg opp med speiling, og har fungert greit, men et unntak. RAID'et kræsja helt uventet og måtte bygge seg opp på nytt. Klarte aldri å redde dataene fra den første, og hadde nok mista dataene på den andre også om ikke jeg hadde satt den opp med speiling. Min konklusjon er at jeg vil være veldig forsiktig med de diskene igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå