Øyjor'n Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Var ute og testet min nye mini(35mm) på ƒ1.8 her en dag. Det er rett fra kamera, bortsett fra noe oppskarping. Synes selv at den gule blomsten ble alt for uklar, men funker det for noen? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Begge er særs behagleige for øyet når det gjelder farger og motiv. Men komposisjonen ser litt tilfeldig ut, med hovedmotivet dønn i midten på begge bildene. Den gule blomsten er ikke nødvendigvis for uklar, men drukner litt mot bakgrunnen. Fungerer fint som illustrasjonsbilder for det nye objektivet, men som enkeltstående bilder tror jeg du hadde klart å gi de ytterligere et løft med å jobbe litt mer med komposisjonen. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Her får vi vel demonstrert hvorfor Nikon 35mm f1/8 blir sagt til å ha slitsom bokeh. Jeg og ville brukt de to andre fokuspunktene i stedet. Å sentrere motivet gir ofte litt lite inspirerende bilder. Men nr.2 er fint Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 30. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Her får vi vel demonstrert hvorfor Nikon 35mm f1/8 blir sagt til å ha slitsom bokeh. Det var egentlig dette det var til. Men jeg har egentlig sans for den slags bokeh? Hvis jeg vil dempe den, hiver jeg noen prosent med Gausshian blur over Dere har rett - komposisjonen var helt tilfeldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå