Lillehagen.no Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Hei! Begynner å bli rimelig frustrert her... Jeg har nemlig et problem med å få min nye prosessor til å fungere! Jeg innstallerer prosessoren nøyaktig som instruksjoner sier, men når jeg prøver å skru på pc'en fryser bildet og det eneste jeg ser er det vanlige "hovedkort-bildet" Dette er da min andre E8600 ettersom jeg trodde det var en produksjonsfeil med den forrige, noe som det ser ut til å ikke være, at det heller er kompatibilitets-problemer med oppsettet mitt... Med en gang jeg bytter tilbake til min gamle prosessor E6600 fungerer alt helt fint igjen. Er det noen som har en idé om hva som kan være problemet? Setter stor pris på alle svar! På forhånd takk Oppsett: Asus P5K Asus GTX 280 OCZ Reaper 8 GB Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 Seasonic 650 W Endret 30. april 2009 av Lillehagen.no Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Har du oppdatert til siste utgave av BIOS-en din? Du må ha høyere enn utgave 1103 for at du skal kunne bruke den prosessoren. Isåfall er det bare å bruke E6600-prosessoren din, flashe BIOS, og så prøve med E8600-prosessoren din. Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Ser ut til å være ganske nytt for meg det her... Hvordan oppdaterer man BIOS-en sin? Og hvis det ikke funker, hvordan flasher man BIOS? Tusen hjertlig takk for svar så raskt Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Last ned Asus Update, så burde den mer eller mindre fikse resten. Laster ned bios fra nett og oppdaterer i windows. Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Takker! Men får ikke Asus Update til å fungere som det skal... Den har "connection problems" sier at jeg må kople til systemet selv om jeg har internett Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Takker! Men får ikke Asus Update til å fungere som det skal... Den har "connection problems" sier at jeg må kople til systemet selv om jeg har internett Da kan du laste ned siste biosversjon til PC'en, og bruke den, istedet for at programmet henter fra nett. Siste bios finner du på asus' hjemmeside. Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Tusen hjertlig Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Okei... enten så er jeg fryktelig tilbakestående, eller så er det vanskelig å finne hva jeg skal laste ned... kunne en av dere være så snill å skaffe meg en link? Har holdt på dritlenge nå Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Finner ingen bios oppgraderinger jeg.. http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Btw, det er vista 64-bit system Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Sidene til asus støtter ikke direkte-linking, men siden ser sånn ut: Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Btw, det er vista 64-bit system Selve BIOS-filen er uavhengig av operativsystem. Får ikke kontakt med asus.com akkurat nå, men det er bare å klikke seg frem til P5K og så Downloads. Var der inne før i dag for å sjekke hva update-programmet het. Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Okei, har kommet så langt, men filen jeg får er en .rom fil... hvordan får jeg åpnet/kjørt den? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Bruk Asus Update som du prøvde å bruke tidligere, bare at denne gangen velger du å bruke en fil du har på dataen. Mend denne oppdateringen kjører vil maskinen din oppføre seg rart og muligens "fryse" i noen sekunder. Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Okei, thanks! Lenke til kommentar
Lillehagen.no Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg returnerer med en "fin" rapport! Gjorde nøyaktig som dere ba meg om å gjøre, oppdatere BIOS ved følge av deres innstrukser. Alt så ut til å gå bra underveis da det plutselig skjedde ett eller annet galt. Under oppdateringen sluttet nemlig ASUS Update å funke og ble lukket. Det var tre statusbarer som viste 1. "Erasing BIOS", 2. husker ikke helt, og 3. "Updating new BIOS". Er ikke sikker om det var det som sto, men noe i den dur. Uansett, den stoppet altså å fungere etter de to av tre "status-barene". Det som altså da skjedde, var at programmet greide å slette BIOS og fjerne all informasjon om hovedkortet. Jeg prøvde å kjøre programmet igjen, men da fikk jeg bare en melding om at programmet ikke fant noe hovedkort, og da var det ikke mulig å oppdatere BIOS når jeg ikke hadde noen BIOS å oppdatere... Skjønner? Dermed prøvde jeg å skru pc'en av og på og DER gikk jeg på en smell... Min kjære pc ville ikke skru seg på igjen, i og med at den ikke hadde noe BIOS til å boote opp på (eller noe sånt noe, later som om jeg kan fagspråket godt nok til dette jeg snakker om) Hovedkortet var historie... SÅ... den endelige løsningen ble altså til å kjøpe et nytt hovedkort, og jeg sitter nå på et ASUS P5Q pro med en Intel Core 2 Duo E8600 og jeg er mer enn fornøyd! Der fikk dere denne lille historien som en belønning for alle svarene, og jeg har lært meg at jeg skal aldri fikle med sånne ting igjen om jeg ikke er 100% sikker på hva jeg driver med! Tusen hjertlig for alle svar folkens, og god natt! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Kjipt at den klikket under bios-update. Det er dog sjelden nødvendig å kjøpe helt nytt hovedkort for å fikse problemet. Ofte er det mulig å kjøre en spesiell bootbar CD og få inn riktig bios. Krever jo da at man har en annen pc å lage dette på.. Noen hovedkort har også en backupkopi av bios som man kan legge inn igjen hvis noe klikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå