Gå til innhold

Windows 7 RC er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*MÅ* man brenne ut en dvd og boote, eller holder det å emulere og installere direkte fra windows og samtidig velge at den skal lagre installasjonsfilene i en annen partisjon og reboote og starte en clean install?

Du må nok brenne på en DVD ja. Ser ikke helt at det skal fungere veldig bra det du foreslår her. Du kan jo alltids lage en virtuell maskin med MS VirtualPC eller VMware og prøve det på den først.

Lenke til kommentar
*MÅ* man brenne ut en dvd og boote, eller holder det å emulere og installere direkte fra windows og samtidig velge at den skal lagre installasjonsfilene i en annen partisjon og reboote og starte en clean install?

Du må nok brenne på en DVD ja. Ser ikke helt at det skal fungere veldig bra det du foreslår her. Du kan jo alltids lage en virtuell maskin med MS VirtualPC eller VMware og prøve det på den først.

 

Det har jeg allerede gjort med en tidligere beta, og jeg synes W7 virket lovende.

Lenke til kommentar
*MÅ* man brenne ut en dvd og boote, eller holder det å emulere og installere direkte fra windows og samtidig velge at den skal lagre installasjonsfilene i en annen partisjon og reboote og starte en clean install?

Du må nok brenne på en DVD ja. Ser ikke helt at det skal fungere veldig bra det du foreslår her. Du kan jo alltids lage en virtuell maskin med MS VirtualPC eller VMware og prøve det på den først.

 

Det har jeg allerede gjort med en tidligere beta, og jeg synes W7 virket lovende.

Har du prøvd å legge inn en tidligere Windows versjon på virtualPC for så å installere Win7 på den måten du beskriver? Det kan du jo også teste på VirtualPC.. Da finner du ut om metoden din vil fungere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
*MÅ* man brenne ut en dvd og boote, eller holder det å emulere og installere direkte fra windows og samtidig velge at den skal lagre installasjonsfilene i en annen partisjon og reboote og starte en clean install?

Du må nok brenne på en DVD ja. Ser ikke helt at det skal fungere veldig bra det du foreslår her. Du kan jo alltids lage en virtuell maskin med MS VirtualPC eller VMware og prøve det på den først.

 

Nei, du må ikke det.

Hva er en .iso fil?

Finnes det sw for å pakke ut .iso?

"Go figure..."

Lenke til kommentar
*MÅ* man brenne ut en dvd og boote, eller holder det å emulere og installere direkte fra windows og samtidig velge at den skal lagre installasjonsfilene i en annen partisjon og reboote og starte en clean install?

Du må nok brenne på en DVD ja. Ser ikke helt at det skal fungere veldig bra det du foreslår her. Du kan jo alltids lage en virtuell maskin med MS VirtualPC eller VMware og prøve det på den først.

 

Vil bare informere om at jeg nå har installert en clean W7 uten å brenne noen DVD eller benytte meg av boot-memstick.

 

Jeg mountet dvden i daemon tools, og installerte på vanlig måte.

Windows XP ble lagret i c:\windows.old, slik at jeg kan finne gamle filer ved behov.

 

 

Fungerer utmerket, men jeg mangler en raid driver.

Lenke til kommentar
Har Win Vista Ultimate 64 bit.

Er det mulig for meg å oppgradere til Win 7 RC?

Eller må jeg formatere og greier? :)

 

Og har Win 7 RC norsk språk når det kommer ut? :) Er det jeg kjører nå, så håper ikke det skaper noen problemer.

 

 

Med Win Vista Ultimate 64bit Norsk kan du "oppgradere" til Win 7 Ultimate 64Bit Norsk

( ikke Norsk til Engelsk )

 

 

Uansett er det bare x86 versionen av 7100 som ligger ute for testing...

Lenke til kommentar

Det var rart, for jeg sitter på en win7 x64 Build 7100.

 

en synlig forbedring fra vista x64 er blant annet RAM bruken ca 15% mindre forbruk (for ca 1,3gb; nå 880gb), og helt ekstrem bra overføring av filer! Endelig sier jeg! Endelig! Fordi har opplevd ekstreme hopp i denne "flytte ytelsen" i vista, glad for at det er blitt bedre.

 

I tillegg er skjermkortet kjøligere (8800MGTX) med 1-2 grader! selv om det er lite, så er det en forbedring det også!

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Vil bare informere om at jeg nå har installert en clean W7 uten å brenne noen DVD eller benytte meg av boot-memstick.

 

Jeg mountet dvden i daemon tools, og installerte på vanlig måte.

Windows XP ble lagret i c:\windows.old, slik at jeg kan finne gamle filer ved behov.

Det der hørtes nesten for godt ut til å være sant ;)

Hva med alle gamle programmer/spill osv med registeroppføringer i old-windows? Må alt installeres på nytt, slik at man faktisk opplever dette som en clean install..?

Lenke til kommentar
Vil bare informere om at jeg nå har installert en clean W7 uten å brenne noen DVD eller benytte meg av boot-memstick.

 

Jeg mountet dvden i daemon tools, og installerte på vanlig måte.

Windows XP ble lagret i c:\windows.old, slik at jeg kan finne gamle filer ved behov.

Det der hørtes nesten for godt ut til å være sant ;)

Hva med alle gamle programmer/spill osv med registeroppføringer i old-windows? Må alt installeres på nytt, slik at man faktisk opplever dette som en clean install..?

Ja - alt må installeres pånytt.

 

Dette "er" en clean install med valget om å installere clean "over" en previous windows inst.

Registry hives ,user profile etc blir helt nytt/ferskt. Eneste forskjellen er at "gamle" filer blir liggende "døde" på disken under en mappe som opprettes som \Windows.old . Under denne finner man sine "gamle" nå ubrukte user profile mapper og "gamle" nå ubrukte \Progra files samt selve windows katalogen.

Er bare å rydde vekk/slette i filer/mapper som windows installeren har puttet under \windows.old - defragmentere - så har man det samme som en clean install med formatering.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Dette var en funksjonalitet jeg ikke var klar over, men det har vel uansett skjedd litt siden overgangen fra win98 til XP..

Bare for å spa det inn med te-skje: Den gamle c:\Windows\ blir renamet til c:\Windows.old\ mens alle andre mapper som måtte ligge på c:\ blir værende urørt.

Det blir litt opprydningsjobb i etterkant, men man slipper i alle fall å drite seg ut mht å huske alt som skulle legges inn, evt komme på noe man burde ha tatt vare på før formattering..

I så fall blir det W7 i løpet av uka. Hadde tenkt å vente til offisielt slipp + en SSD, men ser ingen grunn til å vente lenger nå :)

Lenke til kommentar
Dette ikke akkurat sylferskt - er nytt fom Vista

 

Se:

http://support.microsoft.com/kb/933209/en-us

 

http://support.microsoft.com/kb/932912/en-us

Funka dessverre ikke fra XP 32bit til W7 64bit, men tanken var jo god ;)

Da ble det plutselig litt mer ekstraarbeid enn jeg hadde tenkt. Har riktignok ikke boota på W7 DVD'n for å se om det samme valget dukker opp, men det må jeg fikse i morgen. Hadde ingen tomme plater hjemme (forbannet!).

Lenke til kommentar
Dette ikke akkurat sylferskt - er nytt fom Vista

 

Se:

http://support.microsoft.com/kb/933209/en-us

 

http://support.microsoft.com/kb/932912/en-us

Funka dessverre ikke fra XP 32bit til W7 64bit, men tanken var jo god ;)

Da ble det plutselig litt mer ekstraarbeid enn jeg hadde tenkt. Har riktignok ikke boota på W7 DVD'n for å se om det samme valget dukker opp, men det må jeg fikse i morgen. Hadde ingen tomme plater hjemme (forbannet!).

 

Funker ikke mellom 32 - 64 bit. Du må da boote med 64bits mediet. Valget om å "keep filesystem intact" vil være der uansett (custom/advanced) , dvs ikke nødvendig å lage ny partisjon og formatere .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...