Gå til innhold

B?rbar tar ikke imot strøm!

Anbefalte innlegg

Pc'en skrudde seg av i natt når jeg satt å surfet. Trodde først jeg hadde glemt av strømkabelen, men når jeg satt den i fikk jeg heller ikke liv. Prøvde den igjen i mårrest, og da fungerte alt som det skulle, utenom at pc'en ikke ville ta imot strøm. Så nå har jeg brukt opp strømmen som var igjen på batteriet og får ikke skrudd den på. Tenkte det var feil med adapteren, men kjørte ned å kjøpte en ny på Clas O i dag. Heller ikke nå anser den at laderen er koblet til. Lyset som vanligvis lyser opp når laderen er koblet til, lyser ikke lengre!

Det er vel ikke batteriet, ettersom jeg kunne bruke det som var igjen på det i mårrest. Laderen er det ikke, ettersom denne er byttet ut i dag.

Har bærbare pc'er sikring? Eller noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hvilken pc har du?

Kan være ladeporten (som sitter på hovedkortet?) som er ødelagt.

Sjekk i BIOS om det står om en lader er tilkoblet.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Fujitsu Siemens Esprimo V5355.

Batteriet er helt tomt n?, s? f?r ikke liv i pc'en med det f?rste. F?r dermed ikke sjekket BIOS. Men tror ikke det er n?dvendig ettersom Windows viste meg at den ikke lader, ogs? siden lyset som vanligvis lyser ved tilkoblet lader er slukket hele tiden n?.

Kan v?re ladeporten. Hvis det er dette, s? regner jeg med at det ikke bare er ? bestille en ladeport ? bytte ut denne? Sitter vel gjerne sammens med andre deler p? laptopen? Hva gj?r jeg videre? Den ble kj?pt p? komplett for snart 2 ?r siden..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Siden du har kjøpt ny lader er nok ikke det problemet. Hvis den ikke fungerer uten batteri, med kun lader, så er det nok noe inne i pc-en.

Da må du kanskje bytte hovedkortet (skal ikke i det for sikkert, kan ikke noe om den maskinen).

Men en slik feil går nok på reklamasjonsretten, så dette fikser Komplett for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...