zypher_ut Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Jeg har en Aprilia SR 50 som sliter veldig ved lave hastingheter. Det kan være feks når jeg står i kø eller foran et kryss, og kjører sakte fremover, type 5-10km/t max. Den går da skikkelig ujevnt, og begynner ofte å riste kraftig. Dette er som sagt bare i lave hastigheter. Så fort jeg kommer over 10km/t (eller noe i den duren), så går den som en klokke. Den gjør ca 80km/t på strekka, uten noen form for trim. Jeg tenkte kanskje at det var tennpluggen det var noe feil med, men da ville den vel slitt uansett hastighet? Jeg har en ny liggende, men ville spørre her før jeg begynner å skru på den. Noen som vet hva som kan være galt? Oppdatering: Jeg bytta tennpluggen, og det så ut til å hjelpe en del. Kommer tilbake etter å ha kjørt litt hvid det ikke er løst. Endret 30. april 2009 av zypher_ut Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Det er en Aprilia, den bare er sånn! Det er normalt at en 2t oppfører seg litt rart på lavt turtall, regner med at det er en 2t med forgasser. iså måte så er den bare slik Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Mener du dette er noe som skjer med alle sykklene til aprilia? 2 av kompisene mine har aprilia sr50, de har ikke problemer med dette. Men du kan jo prøve noen av de basic tinga. Rens luftfilteret. Rens forgasseren. Sjekk sylinderen for slitasje. Sjekk reeden for slitasje. Btw, hvordan ser pluggen din ut? Mener da fargen på side elektroden. Den nederste delen av pluggen om du er usikker hvor jeg mener. Endret 30. april 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Den var lysebrun. Resten av pluggen var ganske ren egentlig. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hadde du gidda å ta bilde av den? Om den er for lys så kjører du med for lita dyse, den vil kanskje ikke skjære seg til å begynne med, men sliter litt ekstra i forhold til om du kjører med rett str eller litt for stor. Den skal være samme farge som sjokolade Lys kokesjokolade. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Den er samme farge som lys sjokolade ja. Har ikke noe tilstrekkelig kamera får hånden. Tviler på at dysa er for liten (uten at jeg egentlig vet noe om det), siden alt på scottern er originalt.. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Du sa den gjorde 80, når ble 80 orginalt i norge? Men regner med det er variatorplomberinga du har tatt, da trenger du ikke dyse opp. For det er lys sjokoladebrun den skal være. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Den ble importert fra tyskland, og ble aldri sperret, med andre ord er den original Endret 1. mai 2009 av zypher_ut Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Ah i see Men har du sjekket noen av punktene jeg skrev over? Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Nei, må finne ut av hvordan jeg gjør det først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå