mssparrow Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 hei. jeg jobber deltid i en butikk (0-26 timer i uka, står det i kontrakten) jeg jobbet ca 2 dager i uken og annenhver helg da jeg var frisk(dvs mye mer enn det som sto i kontrakten min, dette er fordi jeg ba om det selv, ergo jeg har hjulpet til mye på jobb). jeg har jobbet der siden høsten 07. I uke 2 fikk jeg en skade i det ene kneet og ble sykemeldt. Den første måneden fikk jeg utbetalt ca 2200,- for vaktene jeg var satt opp på. Den andre måneden fikk jeg ca det samme og tredje måned litt mer fordi jeg var satt opp på flere vakter (jeg har vært sykemeldt frem til nå (uke 18). Denne siste utbetalingen fikk jeg betalt for kun tre hverdagsvakter, dvs 3 X 4 timer. det blir 1400,- FØR skatt. jeg spurte hvorfor hun ikke hadde satt meg opp på flere vakter (hun kunne i det minste satt meg opp 26 timer). Dette er meldingen hun sendte: "for det første fordi jeg ble ganske lei av å jobbe så mye overtid..." dette er fordi hun må jobbe de vaktene mine som hun ikke får andre til å ta. "..og fordi jeg anså sjangsene for at du kom til å stille til de vaktene som ganske små, selv om du var pliktig til å prøve å jobbe igjen etter 8 ukers sykemelding jm.f folketrygdloven paragraf 8-8." denne loven visste ikke jeg om fordi ingen har fortalt meg om den. dette er første gangen jeg har vært sykemeldt. dessuten regnet jeg med at legen min ville informere meg om slike ting som dette, han ga meg tross alt en ny sykemelding når 8 uker hadde gått. det som er litt besynderlig er at hun ikke har informert meg om dette før. jeg tror hun sparte på det for å bruke det som skyts senere. uansett, det jeg lurer på er dette: har hun lov til å sette meg opp på færre vakter bare fordi det passer henne? jeg håper på raske og ikke minst saklige svar. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Så lenge det står 0-26 timer i uka i kontrakten, så kan hun vel egentlig la være å gi deg en eneste vakt, så vidt jeg kan skjønne? Legen min har heller ikke informert meg om lover og regler de få gangene jeg har blitt sykmeldt, jeg har heller lest om ting selv. Noe som uansett er greit, da er man ofte foreberedt og kan svare imot om man kommer i en situasjon der man er litt usikker. Endret 30. april 2009 av DemonFudge Lenke til kommentar
mssparrow Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Så lenge det står 0-26 timer i uka i kontrakten, så kan hun vel egentlig la være å gi deg en eneste vakt, så vidt jeg kan skjønne? Legen min har heller ikke informert meg om lover og regler de få gangene jeg har blitt sykmeldt, jeg har heller lest om ting selv. Noe som uansett er greit, da er man ofte foreberedt og kan svare imot om man kommer i en situasjon der man er litt usikker. den muligheten har jeg også vurdert....men jeg har jo krav på sykepenger, sant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå