Gå til innhold

Hvordan brenne DVD-plater.

Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til anskaffelse av en Plextor DVD brenner. Spørsmålet mitt er sikkert såre enkelt for dere som kan dette. Hvordan brenner jeg ut filmer som jeg har redigert i Adobe Premiere? Noen filmer har jeg kun lagret som DivX eller Xvid osv, og noen har jeg ennå som "prosjekt" dvs. råvare i Premiere. Men hvordan brenner jeg dette ut til ekte DVD (vob-filer og slikt) Får bare noen feilmeldinger og slikt. Bruker Nero som fulgte med Plextor.

Visste det var litt mer avansert enn å brenne f.eks. VCD. Da encoder jo Nero automatisk og brenner det rett på plata som VCD (Mpeg-1)

Noe lure tips???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, nå har jeg hverken DVD brenner eller har prøvd å brenne dvd plater selv, men det skal vist være veldig enkelt å gjøre det i NERO iallefall. du kan vel gjør det på nesten samme måte som når du brenne vanlige cd plater, dvs. at du trykker på file og new tror jeg det var. da skal du velge dvd format eller noe. og sammen med brennern din så skal det jo følge med både programvare og manualer for brennern din og fremgangsmåter. for hvordan det skal gjøres. som du skrev så var det jo NERO som fulgte med brenneren din, og da skal det være den måten jeg skrev litt overfor.

Håper dette hjalp deg litt videre.

Lenke til kommentar

Det var jo dette som var problemet. Så enklet trodde jeg det skulle være. Om det har noe å si, så er det + formatet jeg kjører på.

Det som du beskrev, er jo akkurat det jeg TRODDE det skulle være. Det er slik man brenner VCD. Men, nei, så enkelt var det ikke.

Anyone else??

Lenke til kommentar

hvilken versjon av Nero har du? sitter å leser litt om dvd brenning nå, så hvis du har Nero 5.5 så skal det gå perfekt å brenne det som du sier nå. sånn som jeg fikk med meg så, var det ikke så vanskelig å burne dvd plater sånn som jeg leste det i en guide. men jeg leste bare en guide for den nyeste nero versjonen dvs. Nero 5.5.10.28 men ellers så er jeg ikke helt sikker på hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...