Gå til innhold

Kjent høyrepolitiker vil ha kriseregjering med sammarbeid mellom Høyre og Arbeiderpartiet! (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er oljefondets tap "hele saken", så hvordan kan FrPs investeringsnivå ikke ha noe med saken å gjøre?

Fordi poenget er at vi kunne hatt noe igjen nå, men "ekspertene" ville ikke det.

Og nå kan vi ikke bruke pengene? Nå som vi er inne i en lavkunjunktur med økende arbeidsledighet? Er det ikke nå det er mest fornuftig å bruke disse pengene?

Lenke til kommentar
Nei, la oss overlate store økonomiske avgjørelser til "mannen i gata" fremfor "ekspertene" ;)

Leksa vi har lært er at "eksperter" som snakker ut ifra politisk overbevisning snarere enn fakta ikke bør stoles på.

Og nå kan vi ikke bruke pengene? Nå som vi er inne i en lavkunjunktur med økende arbeidsledighet? Er det ikke nå det er mest fornuftig å bruke disse pengene?

Hvis man skal bruke en del av overskuddet fra oljefondet, så er det vel ikke akkurat like mye overskudd nå som da.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du skjønner problemet jeg, Pricks. Økte offentlige utgifter i en høykonjunktur fører til store kostnader i form av altfor høy inflasjon og/eller skyhøy rente. Dette er fullstendig ukontroversiell fakta, og ren basiskunnskap om økonomi.

Dersom du vil sette deg selv over alle verdens makroøkonomer og benekte dette synes jeg ihvertall du skal presentere noen argumenter for det.

Lenke til kommentar

Hvis man skal bruke en del av overskuddet fra oljefondet, så er det vel ikke akkurat like mye overskudd nå som da.

Hvor mye av oljefondet ser du egentlig for deg at FrP skulle klart å bruke? De måtte brukt helt sinnsyke mengder for at man ikke skulle tapt noe særlig på finanskrisen. Og det er uten å nevne konsekvensene av den politikken.

Lenke til kommentar
Nå er oljefondets tap "hele saken", så hvordan kan FrPs investeringsnivå ikke ha noe med saken å gjøre?

Fordi poenget er at vi kunne hatt noe igjen nå, men "ekspertene" ville ikke det.

FrP ville ha 50% aksjer av hele oljefondet noe det er i dag. Nå får du faen meg gi deg. Du svarer jo ikke på spørsmålet mitt. Jeg kan gi deg dokumentasjon som støtter opp at FrP ville ha 50%. Hvis du ikke får dette inn i hjernen må du være utrolig dum. Dette er FAKTA

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du skjønner problemet jeg, Pricks. Økte offentlige utgifter i en høykonjunktur fører til store kostnader i form av altfor høy inflasjon og/eller skyhøy rente. Dette er fullstendig ukontroversiell fakta, og ren basiskunnskap om økonomi.

Men som vi ser hadde Frp rett i ettertid. Hadde vi gjort som de sa hadde vi kommet bedre ut av det.

FrP ville ha 50% aksjer av hele oljefondet noe det er i dag.

Nå må du slutte å prøve å endre tema hele tiden. Dette har ikke noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Men som vi ser hadde Frp rett i ettertid. Hadde vi gjort som de sa hadde vi kommet bedre ut av det.

FrP ville ha 50% aksjer av hele oljefondet noe det er i dag.

Nå må du slutte å prøve å endre tema hele tiden. Dette har ikke noe med saken å gjøre.

Hvorfor har de ikke noe med saken å gjøre? Du påstår at hvis FrP hadde bestemt hadde tapet blitt mindre men jeg viser jo deg at det ikke hadde blitt det.

Lenke til kommentar

Det er takket være finanskrisen at FrP ifølge deg fikk «rett». Mener du da at man i fremtiden skal legge opp den økonomiske politikken mot at det innen få måneder vil komme en finanskrise? Jeg vet ikke hva du studerer, men la meg tippe at det ikke er samfunnsøkonomi? ;)

Lenke til kommentar

Haha! Det har jo absolutt ingenting å si når FRP ikke ante at finanskrisen skulle komme. De forventet som mange andre en videre opptur og argumenterte (helt hårreisende dårlig) med dette som bakgrunn. Kanskje vi også skal føre forsknings- og forsvarspolitikk med tro på at det vil komme en invasjon fra verdensrommet innen få år?

Lenke til kommentar
Du påstår at hvis FrP hadde bestemt hadde tapet blitt mindre

Jeg påpeker at hvis Frp hadde bestemt, hadde vi hatt noe igjen for det.

Tapet hadde vært like stort. Jeg trenger ikke si mere. Har påpekt det flere ganger hvorfor men du påstar at det ikke er relevant.

Lenke til kommentar

Denne tråden handler absolutt ikke om FRP sin økonomipolitikk. Vil man diskutere dette så vennligst opprett en ny tråd eller benytt de andre trådene.

Denne tråden tar for seg samarbeid mellom AP og H.

MVH

KVTL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...