FlinkeFreddy Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hei Har lagt ut et lignende spørsmål et annet sted, uten å få svar. Har en Acer Aspire 5920 med 2 gig ram. Har lyst å oppgradere til "4" gb. Siden det er begrenset hvor mye jeg får plass til, tenkte jeg å slå til med å kjøpe den raskeste rammen jeg får tak i. Spørsmålet: er det i det hele tatt mulig å kjøpe raskere ram enn det jeg finner på f.eks PSdata sin minnehjelper. Finnes det noen brikker som er kjappere enn andre ? Høres sikkert dumt ut, men kan jeg kjøre et som har høyere klokkefrekvens ? Har grei peil innen data, men har faktisk aldri oppdatert minne før Har forøvrig DDR2 PC-5300 i pc-en nå (originalt). Takker og bukker for alle svar ! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Du burde kjøpe brikker som er like de du har nå. Det som skjer hvis du setter inn ekstra brikker som har raskere frekvens, er at de raskeste vil bli klokket ned til samme frekvens som de gamle Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Du burde kjøpe brikker som er like de du har nå. Det som skjer hvis du setter inn ekstra brikker som har raskere frekvens, er at de raskeste vil bli klokket ned til samme frekvens som de gamle Hmmm, er ganske grønn akkurat på dette området Hva hvis jeg bytter begge brikkene ? Må det uansett, for jeg vil ha to like, og de som allerede sitter i pc-en er 2x1gb. Har bare to slot-er. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Da må du skjekke hvilke frekvenser hovedkortet ditt takler Så er det bare å kjøpe to 2gb-brikker Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Da må du skjekke hvilke frekvenser hovedkortet ditt takler Så er det bare å kjøpe to 2gb-brikker Akkurat der jeg møter veggen, alt jeg finner ut om hovedkortet mitt er at det heter Acer Chapala. Gugle var det heller ikke mye hjelp i... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Last ned og installer/kjør SIW. Der har får du opp all info om pc'en din http://www.gtopala.com/siw-download.html Endret 1. mai 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Last ned og installer/kjør SIW. Der har får du opp all info om pc'en din http://www.gtopala.com/siw-download.html Jeppzi peppzi, har lasta det ned før, fikk vite om chips-settet. Er på litt glatt is her, men gugla PM965. Fant deretter ut at disse brikkene er støtta. Noen som vet hva som er best ? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hmm.. i den lista ser jeg bare ett 2GB-sett Rart Altså, det er brikker med 667mhz du leter etter. Det du kan gjøre, er å prøve disse, for så å sende tilbake om de ikke funker. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Bare for å få avklart noe her: Eg er nesten heilt sikker på at du ikkje kommer til å leggje merkje til forskjellen på 5200 og 8000, i alle fall på alt anna enn benchmarks. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Så vidt jeg kan se, så er det bare 667 (5200) som er støttet av Hovekortet hans, så ved oppgradering fra 2 til 4 GB vil han merke forskjell uansett. BTW.. bare = berre på nynorsk Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Så vidt jeg kan se, så er det bare 667 (5200) som er støttet av Hovekortet hans, så ved oppgradering fra 2 til 4 GB vil han merke forskjell uansett. BTW.. bare = berre på nynorsk Hei og hopp ! Tusen takk for svar. Jeg undersøkte litt, tror rett og slett ikke det er mulig å kjøpe "superminne" til laptop. Tror jeg går for disse brikkene. Btw, noe=nokre på nynorsk ! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Da må du kanskje stille litt på timing'ene i BIOS. Utfra den listen du linka til, er det bare 5-5-5 timing som er støttet. De brikkene der har 4-4-4, men det kan du jo enkelt stille på Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Da må du kanskje stille litt på timing'ene i BIOS. Utfra den listen du linka til, er det bare 5-5-5 timing som er støttet. De brikkene der har 4-4-4, men det kan du jo enkelt stille på Hmmm, sjekka i BIOS, fant ingenting som gjorde at jeg kunne stille på det. Men har ikke engang bestilt, så får ta problemet som det kommer Eventuelt angrerett Btw, takk for svar ! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Sett timing til manual eller noe. Går vel når du får satt inn ny-brikkene Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Dessverre er det en bærbar... Det er ytterst sjelden du får røre noe som helst med klokkefrekvenser og minne. Så her må du ta det som det kommer stort sett. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Vil tippe det stilles ned automatisk uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå