Gå til innhold

Centrino 1.3 vs 1.4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn for å hakke litt er ikke centrino prosessoren, det er pentium-m som er prosessoren. Og jeg ville gått for 1.3. er ikke så mye forskjell i hastighet, prisen er mindre, og batteriet holder lenger.

Centrino er en samlebetegnelse for en ny type cpu, brikkesett og diverse annet små knask.

Monte_cristo: Skal du oppgradere senere. Så kjøper du likegodt en helt ny pc. Det lønner seg ikke å bare oppgradere cpu'en.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 1,3 og 1,4 modellene er mer enn bare CPU.

1,4 kommer med dvd/cd-r combo, 512 MB minne, 40 GB disk og XP-pro. Hvis du i tillegg slenger på SXGA+ skjerm og tar ett års henteservice i stedet for 3 års på-stedet-service, kommer det på kr 15419.

En 1,3 med samme utstyret (40 GB disken er raskere og betydelig bedre enn 30 GB disken), vil denne koste kr 15729.

Skal du brenne? Har du lyst på rask disk og XP-pro? Velg 1,4!

Trenger du ikke XP-pro blir 1,3 1000 kroner billigere...

Anbefaler SXGA+ skjerm. VGA-skjerm blir litt for dårlig oppløsning på 14,1".

Lenke til kommentar

JEg hadde også tatt utgangspunkt i modellen med 1,4 ghz.. denne gir langt mer for pengene..

Ellers er det ingen vits å velge den for prosessoren... eneste forskjellen du kommer til å merke da er tommere lommebok... Prosessoroppgradering er tafatt på en bærbar uansett fordi en ny cpu på samme hovedkort ikke vil være det grann bedre når den tiden kommer...

Ram derimot har langt mer å si, jeg har en Inspiron 4150 (1,7 ghz) med 768mb, og det rocker!!

Lenke til kommentar

Forskjellen på 500m og 600m er vel først og fremst skjermkortet. Integrert i 500m og dedikert i 600m. Jeg har sendt mail til Dell Norge og spurt om de skal ta inn 600m. De svarte at de ikke visste om de skulle ta inn maskinen eller ikke. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...