Petrvs Romanvs Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Leste nettopp en artikkel i Adressa at nå er det på gang igjen, det er ille når eiere i verste fall kaster dyr rett ut av bilvinduet på E6en og bare får en bot på 2000 kroner. Hvis man ser noe slikt er det bare å skrive ned skiltnummeret og anmelde vedkommende, har lagt merke til de siste årene at denne uforsvarlige dumpingen er et voksende problem. Har man kjæledyr er det minste man kan gjøre følgende: Hvis du skal forlate hunden eller katten, bør du helst få noen til å ha den hjemme hos seg – eller komme innom boligen din og se til den daglig. Det finnes også flere gode pensjonater for hunder og katter. Klarer du ikke å ta vare på kjæledyret, er det mest fornuftig å finne en ny eier. Finnes det ingen annen løsning, er det bedre å avlive kjæledyret enn å overlate det til seg selv. Har det kommet så langt at man må lovbestemme ID-merking med microchip på alle kjæledyr, for å kunne spore opp eierne? Endret 30. april 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
War Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 2000kr synnes jeg er lite, de burde også dømmes til å ikke kunne eie dyr igjen på livstid. Hadde jeg sett det hadde jeg nok tatt loven i egene hender, så kunne de ha ringt purken etterpå og sakt at de ble banket opp da de skulle forlate sitt dyr på vegen. Lenke til kommentar
skyblue08 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 vettu at vis jeg ser noe kjæledyr langst vegen, jeg skal ta de hjem med meg. og jeg mener alle! <3 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 skyblue08: Tar du med de som ser ut som en kjøttdeig også? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Nok en sak i Adressa, håper vedkommende blir tatt og får ei kraftig bot. Det endte bra denne gangen, men synes slike overtredelser skulle blitt straffet med minst ti tusen i bot pr. hode. Endret 12. mai 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå