Bruker-161582 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Om Betakaroten vitamintilskudd Betakaroten er et naturlig vitamintilskudd som stimulerer pigmentdannelsen og gir deg en dypere brunfarge ved soling, både i solarium og naturlig sol. Betakaroten er fargestoffet som finnes naturlig i blant annet gulrøtter, og er en antioksidant som beskytter huden mot skadelige UV-stråler samtidig som brunfargen optimeres. Mere info: Betakaroten.no Noen som bruker det og har noen erfaringer å dele? Har nettop fått min pakke, har tatt 5 tabletter. Men har ikke startet å sole meg enda. Står jo at man helst skal vente en uke etter du har startet. Men det jeg har merket er at jeg har begynt å bli litt gul i huden. Er det vanlig? Og går det bort når jeg begynner å sole meg? Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Dette lurer jeg også på, håper det kommer noen svar snart... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Beta-karoten er en isoprenoide, en type lipid. Det er en tetraterpene, og går under caroten-hydrokarbongruppen i carotenoidene, et orange pigment-molekyl. Du vil nok kunne bli orange i huden av det, og det vil ta litt tid før det forsvinner når du slutter med inntaket. Er ikke farlig såvidt jeg vet. Noe beta-karoten blir vel til A-vitamin in vivo, et fettløselig vitamin. Vitamin A fremmer syn og vekst blant annet. Vitaminene A, D, E & K er fettløselige og kan akkumuleres i kroppen, da de bare diffunderer fritt over cellemembranene og kan samles opp der, dvs de skilles ikke ut spesielt lett. Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 ^Skjønte ikke en dritt. Jeg har tatt Betakaroten i 3-4 uker nå i tillegg til sol og har fått fin farge uten å bli brent. Fra før av er jeg hvit som et laken. Har du tatt 5 tabletter til sammen eller 5 på en dag? For om du tar for mange så kan du bli gul. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hvor høyt doserer dere dette for en fin farge? Og hva er for mye? Lenke til kommentar
Nash Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Må man bestille på nettet eller kan man kjøpe det på et apotek? Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg tar 1 tablett om dagen. Er vell det som står i bruksanvinsningen? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hvor mye betakaroten inneholder hver tablett av den du har? Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Hvor mye betakaroten inneholder hver tablett av den du har? 9mg. Det er den som kjøpes på www.betakaroten.no Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Var på apoteket bare for å høre litt om det, de sa at i norge er det ikke lov med tabletter over 4mg, da blir disse ulovlig importert eller noe.... Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hvor lang tid tar det før man får effekt av betakaroten? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Du får jo ikke effekt om du ikke soler deg? Det er 3mg i en tablett Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Man får effekt uten sol, men ikke så mye. Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Kan du ikke fortelle hva du synes da? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Du blir vel noe mer orange enn brun om du driter i å sole deg. Sol dere også, så får dere kombinasjonen av melanin og pigmenteringen fra beta-karoten, samt fin omdanning av kolesterol under påvirkning av UV-lyset (λ = 290-315 nm) til aktiv vitamin D3 (kalsitriol), men ikke overdriv. Melanin absorbere bare that-much uv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå