Gå til innhold

Hva står i Koranen om tilpassing til det samfunnet du lever i ?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg hva som står i Koranen om dette? Har hørt at det står en plass at "så langt det er mulig skal muslimene tilpasse seg det samfunnet/kulturen de kommer til". Noen som kan si noe om dette? Eventuelt hvor det står i Koranen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet til Koranen, om det ikke er Hadithene(sp) det står i, er at den fremmer et slags lovverk kalt Sharialovene. Guds lover. Som innebærer at disse lovene står høyere enn statens lover.

Dette er noe problematisk med tanke på et multikulturelt samfunn. Jeg tror ikke Kristendommen eller Jødedommen har noe tilsvarende. (Jødedommen er jo tilogmed en rasistisk religion, og baserer seg kun på de av jødisk ætt.)

Koranen har også lovd at en dag skal muslimene få ta over jorden, selv om tolkningene til hvordan dette skal skje er alt fra fredelige(den dagen Jesus kommer tilbake, dvs aldri) til at det er opp til muslimene å konvertere alle til muslimer. Noe som er utopisk og farlig selvsagt.

S,

Lenke til kommentar

Da har undertegnede slettet nesten hele tråden, og så prøver vi igjen. Trådstarter har et klart og konkret spørsmål, og folk som skal poste i tråden bes holde seg til det han spør om og ikke bringe inn generelle synspunkter på islam eller muslimer, eller jødedommen for den saks skyld.

Og jeg stiller et lite krav til, sånn forsøksvis: Svar skal være grunngitte, og om mulig med kildehenvisninger. Koranen ligger ute på nettet, til og med på norsk på islam.no.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Er det noen som kan fortelle meg hva som står i Koranen om dette? Har hørt at det står en plass at "så langt det er mulig skal muslimene tilpasse seg det samfunnet/kulturen de kommer til". Noen som kan si noe om dette? Eventuelt hvor det står i Koranen.

her står det noe du kanskje har lyst til å vite: http://koranen.no/artikkel.php?id=500

Jeg anbefaler de som vil vite mer om Islam, eller spørsmål rundt islam å gå på den siden. www.koranen.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...