Alxg Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Hei, jeg fikk akkurat dette problemet med min lappis nå :S Spilte CS, så ble bildet litt rart også frøs pcen :/ Når jeg skulle skru av pcen kom det opp så vidt en bluescreen :S Og nå starter pcen mens skjermen er svart... Jeg har demontert lappisen for å sjekke om skjermkabelen ikke var løs og det var den ikke, tok den ut og inn igjen for sikkerhets skyld... noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? ps. min 1års garanti er utgått... Det er en Hp Pavillion dv906aea Har funnet denne tråden av andre med samme problem: http://forums13.itrc.hp.com/service/forums...hreadId=1302385 Endret 30. april 2009 av Alxg Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 i å me at du har skrudde den opp så trur jeg ikek du får igjen på reklamasjonsretten heller Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 herlighet, er ikke førstegang den er åpnet akkurat har erstattet mange deler med egen innkjøpte Men tror det er noe med kabelen til skjermen... Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 I disse modellene har skjermkortet en tendens til å ta kvelden dette er montert fast på hovedkortet noe som betyr at hovedkortet må byttes. Ettersom du har skrudd på den selv nytter det nok ikke å kontakte HP. Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Ok, nå har jeg surfet i et par dager, og har funnet ut at det er over 1000 andre HP eiere som har akkurat det samme problemet og et er en feil som rammer alle eiere ettersom det er en designfeil, så gpu'en ikke blir nedkjølt nok og dør etter ganske nøyaktig etter 1 år eller senere (ironisk nok overlever den som regel hp sin garanti...) Hvis en skal skifte ut hovedkortet så vil det koste over 2000 kr og samme problem vil oppstå ikke så altfor lang tid etter... Dette er rett og slett en produksjonsfeil som verken HP eller nVidia innrømmer... Er det noe innenfor norske lover som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Zw33t Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg har hatt samme problemet.. Pc blir alt for varm, skjerm blir svart og pc'n låser seg. Jeg løste problemet midlertidig med å lime et par tynne planker å forhøye pc'n på skrivebordet, så dataen får ekstra luft Det funker å bare passe på at vifta ikke blir dekket til med enten fanget, visst du har dataen der, eller bordet. Etter jeg begynte med det har ikke pc'n klikket, men kan finne på å bli ganske varm når jeg spiller krevende spill.. Har hørt om det samme med feilen, men min garanti er derimot ikke utgått. Elkjøp prøver å lure meg til at det er min feil at jeg har for mye på pc'n, men det kan ikke være sant.. har fikset ALT jeg kan, og det er ganske mye Så vurderer å kontakte HP, men kan de gjøre noe mer egenkli? btw, har også hørt at det kan være at ledningene fra pc til skjerm som ligger i klem å skaper varme.. men når elkjøp er så jævlig så kan jeg ikke få sjekket hva som er feil Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Broren min hadde samme problem med sin pavilion for noen uker siden. Pc starter men skjermen er svart. jeg tok ut bios batteriet og batteriet og ventet litt under et min. Pc virket som normalt etterpå. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 At pcen har utgått garanti har ingenting å si, du kan fortsatt benytte deg av 5 års reklamasjonsretten du har. Ta kontakt med Hp og få den reparert. Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Hmm,har sendt mail til HP. Takk for tipset med hovedkort batteriet, men skjønner ikke hvordan det kan fikse mitt problem :S Og jeg har en ekstern kjøler til pcen ellers hadde jo den vært dau for lengst :!: Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Ta ut laderen, ta ut det store batteriet, så skrur du av en av plast platene på baksiden og tar ut batteriet. Det virket av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Heh, er nesten flaut men jeg greier ikke å ta ut rtc batteriet Det er en merkelig låsemekanisme på den Hvordan tok du brodern ditt sitt ut? Endret 5. mai 2009 av Alxg Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det er et flatt batteri som skal være enkelt å fjerne:S Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Hmm, vell mitt flate batteri er koblet til hovedkortet gjennom denne koblingen... Og den er festet på en eller annen måte, tør ikke å bruke rå makt for å få den ut... Lenke til kommentar
Zw33t Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Ok, nå har jeg surfet i et par dager, og har funnet ut at det er over 1000 andre HP eiere som har akkurat det samme problemet og et er en feil som rammer alle eiere ettersom det er en designfeil, så gpu'en ikke blir nedkjølt nok og dør etter ganske nøyaktig etter 1 år eller senere (ironisk nok overlever den som regel hp sin garanti...) Hvis en skal skifte ut hovedkortet så vil det koste over 2000 kr og samme problem vil oppstå ikke så altfor lang tid etter... Dette er rett og slett en produksjonsfeil som verken HP eller nVidia innrømmer... Er det noe innenfor norske lover som kan hjelpe? Må bare spørre, søkte på nette og fant ut at feilen så vitt jeg fant bare har kommet på HP'er men nVidia gpu.. men kan det være at det samme har skjedd med min, selv om jeg har ATI? Og har noen hørt om at det har skjedd? Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Min også ble ødelagt slik,dog en dv9500 Lenke til kommentar
Zw33t Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Min også ble ødelagt slik,dog en dv9500 så godt som alle typer hp har fått dette problemet.. men hvilket skjermkort hadde du da? Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Vell min GPU er/var nVidia GO 7600 512mb Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) OK, nå har jeg fått svar fra NetShop og HP. HP sa at garantien var gått ut (dvs ingen gratis reperasjon) og jeg skulle kontakte forhandleren, fordi de mente at mitt tilfelle kunne være et unntak fra garantien. Netshop sa at jeg må søke retur via "min konto" og jeg fikk et vedlegg som er et skjema jeg skal legge ved maskinen. Men nederst på skjemaet står det: Jeg godtar å betale en avgift for undersøkelse på 350 Nkr. dersom resultatene av HPs undersøkelser viser at produktet ikke har mangler i henhold til kontrakten der selger er juridisk ansvarlig. Noen som har erfaring med å sende pcen sin inn til en slik HP sjekk? Endret 6. mai 2009 av Alxg Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 mitt skjermkort var 8600 husker ikke om det var gts eller gt eller hva faen det var. Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 men hva gjorde du med den da? leverte du laptopen til HP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå