Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm svart, men pc starter, laptop hp dv9060ea


Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk akkurat dette problemet med min lappis nå :S

Spilte CS, så ble bildet litt rart også frøs pcen :/

Når jeg skulle skru av pcen kom det opp så vidt en bluescreen :S

Og nå starter pcen mens skjermen er svart...

Jeg har demontert lappisen for å sjekke om skjermkabelen ikke var løs og det var den ikke, tok den ut og inn igjen for sikkerhets skyld... noen som har en ide om hva jeg kan gjøre?

 

ps. min 1års garanti er utgått...

Det er en Hp Pavillion dv906aea

Har funnet denne tråden av andre med samme problem:

http://forums13.itrc.hp.com/service/forums...hreadId=1302385

Endret av Alxg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå har jeg surfet i et par dager, og har funnet ut at det er over 1000 andre HP eiere som har akkurat det samme problemet og et er en feil som rammer alle eiere ettersom det er en designfeil, så gpu'en ikke blir nedkjølt nok og dør etter ganske nøyaktig etter 1 år eller senere (ironisk nok overlever den som regel hp sin garanti...)

 

Hvis en skal skifte ut hovedkortet så vil det koste over 2000 kr og samme problem vil oppstå ikke så altfor lang tid etter...

 

Dette er rett og slett en produksjonsfeil som verken HP eller nVidia innrømmer...

 

Er det noe innenfor norske lover som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problemet.. Pc blir alt for varm, skjerm blir svart og pc'n låser seg.

 

Jeg løste problemet midlertidig med å lime et par tynne planker å forhøye pc'n på skrivebordet, så dataen får ekstra luft ;) Det funker å bare passe på at vifta ikke blir dekket til med enten fanget, visst du har dataen der, eller bordet. Etter jeg begynte med det har ikke pc'n klikket, men kan finne på å bli ganske varm når jeg spiller krevende spill..

 

Har hørt om det samme med feilen, men min garanti er derimot ikke utgått. Elkjøp prøver å lure meg til at det er min feil at jeg har for mye på pc'n, men det kan ikke være sant.. har fikset ALT jeg kan, og det er ganske mye :p

Så vurderer å kontakte HP, men kan de gjøre noe mer egenkli?

 

 

btw, har også hørt at det kan være at ledningene fra pc til skjerm som ligger i klem å skaper varme.. men når elkjøp er så jævlig så kan jeg ikke få sjekket hva som er feil

Lenke til kommentar

Hmm,har sendt mail til HP. Takk for tipset med hovedkort batteriet, men skjønner ikke hvordan det kan fikse mitt problem :S

Og jeg har en ekstern kjøler til pcen ;) ellers hadde jo den vært dau for lengst :!:

Lenke til kommentar

Heh, er nesten flaut men jeg greier ikke å ta ut rtc batteriet :blush:

Det er en merkelig låsemekanisme på den :ph34r:

Hvordan tok du brodern ditt sitt ut?

post-102961-1241537818_thumb.jpg

Endret av Alxg
Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg surfet i et par dager, og har funnet ut at det er over 1000 andre HP eiere som har akkurat det samme problemet og et er en feil som rammer alle eiere ettersom det er en designfeil, så gpu'en ikke blir nedkjølt nok og dør etter ganske nøyaktig etter 1 år eller senere (ironisk nok overlever den som regel hp sin garanti...)

 

Hvis en skal skifte ut hovedkortet så vil det koste over 2000 kr og samme problem vil oppstå ikke så altfor lang tid etter...

 

Dette er rett og slett en produksjonsfeil som verken HP eller nVidia innrømmer...

 

Er det noe innenfor norske lover som kan hjelpe?

 

Må bare spørre, søkte på nette og fant ut at feilen så vitt jeg fant bare har kommet på HP'er men nVidia gpu.. men kan det være at det samme har skjedd med min, selv om jeg har ATI? Og har noen hørt om at det har skjedd?

Lenke til kommentar

OK, nå har jeg fått svar fra NetShop og HP.

 

HP sa at garantien var gått ut (dvs ingen gratis reperasjon) og jeg skulle kontakte forhandleren, fordi de mente at mitt tilfelle kunne være et unntak fra garantien.

 

Netshop sa at jeg må søke retur via "min konto" og jeg fikk et vedlegg som er et skjema jeg skal legge ved maskinen.

 

Men nederst på skjemaet står det:

Jeg godtar å betale en avgift for undersøkelse på 350 Nkr. dersom resultatene av HPs undersøkelser viser at produktet ikke har mangler i henhold til kontrakten der selger er juridisk ansvarlig.

 

Noen som har erfaring med å sende pcen sin inn til en slik HP sjekk?

Endret av Alxg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...