South_Bridge Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg trodde jeg hadde lest et eller annet sted at om jeg lot vær å gjøre noenting så ville den automatisk bli levert inn uten endring. Men nå har dagen kommet og diverse tidsskrifter stresser med "har du lever selvangivelsen"? Da begynner jeg å lure, har jeg blingsa? Må jeg levere? Er student og har ingen endringer. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 hvis ikke jeg tar helt feil er systemet nå sånn at den som tier samtykker, altså, ingen endringer så trenger du ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Har høyrt at den skal leverast. Men det tek no ikkje meir enn maks 5 minutt, so det klarer du fint. EDIT: Eit kjapt søk skadar ikkje. Endret 30. april 2009 av Kalvegodt Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hvis du ikke har noen endringer, trenger du heller ikke levere. Det er nå ihvertfall det jeg har fått med meg Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 linken over: Nytt av i år er at passivitet regnes som levering. Ved ikke å levere godtar du den forhåndsutfylte selvangivelsen. Da lar jeg vær... ork Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 linken over: Nytt av i år er at passivitet regnes som levering. Ved ikke å levere godtar du den forhåndsutfylte selvangivelsen. Da lar jeg vær... ork Enig, å bruke 2 minutter på å sjekke den og kanskje spare noen tusen. Who cares lissom Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Les, han har sjekket den og den stemmer. Du kan trygt la være å levere så lenge alt stemmer/du ikke har noen tilleggsopplysninger. Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Ikke for å virke kverulantisk, men rent formelt plikter alle å levere selvangivelsen. Den kan imidlertid leveres på flere alternative måter: - På papir (pr post eller ved personlig levering) - Elektronisk levering (på Skatteetaten / Altinn / Min side) - Den kan leveres ved "Stille aksept" for de som ikke har noen endringer. Man foretar seg altså ingenting, men det er altså slik at man leverer for det. Det er altså slik at "South Bridge" har valgt å levere ved å benytte seg av "stille aksept", noe som er en fullt ut akseptabel måte å gjøre det på. Alt dette ender jo ut i konklusjonen til "South Bridge", men det er viktig å være klar over at dette skal leveres. Lykke til med skatteoppgjøret! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå