trust_any1 Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg kjører Remote Desktop og XP Pro på begge maskiner... Du kan jo spørre: "Hvorfor ikke bare flytte DVD-spilleren til den andre maskina?" Svaret er: Begge maskinene er Shuttle XPC... Er det noen alternative programmer til emote Desktop jeg kan bruke, eller et eller annet...? Dette er et problem for meg, for jeg trenger brenner også... Og å skifte frem og tilbake er ikke et alternativ... Håper det er noen som kan hjelpe meg... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Uten at jeg har prøvd det...: F.eks. PowerDVD (og sikkert de fleste andre) kan spille av media-filer i tillegg til DVD. Prøv derfor å "mappe" og DVD-spilleren som et drev (f.eks. x: ) på maskinen du skal se filmen på. Etterpå velger du å åpne media-filer fra det x: og finn DVD-filene (*.vob) i evt. kataloger som ligger på DVD'en. I PowerDVD i allefall kan du lage spilleliste om det er flere *.vob-filer der slik at du slipper å måtte starte en ny fil når filmen skal begynne på neste del av filmen. Mulig det finnes mer avanserte løsninger men prøv i allefall! Det kan hende at nettverket ditt ikke takler så mye informasjon som DVD'en sender over, men om det blir hakkete fungerer prinsippet i allefall... Fint om du sier hvordan det går! Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Joda, han som skrev det forrige innlegget er inne på noe, elv om han ikke forklarte hvordan man gjør dette :-? På den pc'n som har DVD.spilleren går du inn i Windows Explorer (Utforsker) og høyreklikker på DVD-spilleren og velger Sharing. Så kan du skrive f.eks. DVD i feltet "Share as.." Så går du på den andre pc'n og gjør følgende : Start > Run > skriv "//ip_til_den_andre_pc'n, f.eks. //192.168.1.2 og et vindu med delte russurser på pc'n vil dukke opp, deriblandt DVD. Høyreklikk på DVD og velg "Map network drive". Da vil denne få en egen stasjonbokstav på pc'n din Ytelsen på denne blir ikke bedre enn nettverket ditt klarer. Lenke til kommentar
trust_any1 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Beklager at jeg ikke har svart tidligere, men har vært litt opptatt med andre ting enn PC... Takker for gode forslag, men det er ikke det jeg er ute etter... Jeg lurer på om det er mulig å gjøre den lokal... Slik at jeg kan spille den rett av... Bruker ATI DVD Player, og den kan ikke spille av filer... Er ganske sikker på at noe slikt er umulig... Men må bare spørre... Jeg kjører XP Pro, i fall det kan hjelpe på... (husker ikke om jeg skrev det i første posten...) Men uansett... Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Det du beskriver er jo svart på ovenfor. Med den løsningen så kan du se filmer/installlere spill/ osv ifra dvd-rommen på den andre pc'n. (selv om ytelsen ikke blir bedre enn hva nettverket ditt klarer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå