rbr Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 jo titelen sier så har jeg prøvd i to år og si opp. grunnen er vel at jeg har overhørt sjefen og han har sagt mye drit om meg som ikke er sant. for det andre så er selve innkjøpene til dette firma helt sykt iforhold til det som vi kan ta inn på lageret(jobber på et lager). jeg blir totalt ignorert på møtene når jeg har noe og ta opp. men det og slutte i disse tider ervel ikke så lurt. så jeg for vel bare dra det til meg. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 jo titelen sier så har jeg prøvd i to år og si opp.grunnen er vel at jeg har overhørt sjefen og han har sagt mye drit om meg som ikke er sant. for det andre så er selve innkjøpene til dette firma helt sykt iforhold til det som vi kan ta inn på lageret(jobber på et lager). jeg blir totalt ignorert på møtene når jeg har noe og ta opp. men det og slutte i disse tider ervel ikke så lurt. så jeg for vel bare dra det til meg. Kan du ikke søke andre jobber, mens u jobber der? Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 jo titelen sier så har jeg prøvd i to år og si opp.grunnen er vel at jeg har overhørt sjefen og han har sagt mye drit om meg som ikke er sant. for det andre så er selve innkjøpene til dette firma helt sykt iforhold til det som vi kan ta inn på lageret(jobber på et lager). jeg blir totalt ignorert på møtene når jeg har noe og ta opp. men det og slutte i disse tider ervel ikke så lurt. så jeg for vel bare dra det til meg. Du kan jo begynne å søke andre jobber mens du fremdeles er ansatt, og si opp dersom du får en annen jobb. Dersom du er avhengig av intekten ville jeg nok ikke sagt opp med det første uten garanti. Husk at i mange slike arbeidsplasser er arbeidsvilkårene dårlige og det er heller ikke sikkert at det er noe bedre på neste jobb. Lenke til kommentar
rbr Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 jo jeg prøver på det. Lenke til kommentar
DecadentAtheist Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Er bare å søke etter ny jobb mens du jobber der.. det er det lureste. Jeg sa opp gamlejobben, uten å ha funnet ny jobb først (jeg ble dårlig av plassen, horribel jobb). Heldige meg fikk se overskriftene i avisa uka etterpå: "FINANSKRISE". Gått arbeidsledig i 3,5 måned, og jeg var helt bombesikker på å få jobb i oppsigelsestiden min (IT-jobb). Tilfellet nå er at veldig mange selskaper vegrer seg for nyansettelser, noe som muligens vil vare en stund framover også, uansett hvor stor mangel det er/har vært på det spesifikke jobbmarkedet. Virker å være slik på IT-markede nå, men tror det har bedret seg litt: Enorm mangel på fagfolk, men de fleste selskapene har samtidig innført ansettelsesstopp. Endret 30. april 2009 av DecadentAtheist Lenke til kommentar
DecadentAtheist Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 jo jeg prøver på det. Jo, det er hardt, spesiellt når arbeidsplassen er vanskelig slik sett. Men husk at du har en karenstid på 3 (?) måneder for å få dagspenger hvis du slutter selv, ikke hvis du blir sagt opp eller har en gyldig medisinsk grunn til å si opp (det jeg fikk av fastlege). Men det er ikke lett å være arbeidsledig heller, det er en belastning for psyken også. I tillegg, hvis du vurderer å si opp, bli helt sikker på hvor mye dagspenger du kan få, og når du har krav på det fra først. For min del dekket ikke dagspengene husleien engang, siden det ble beregnet kalenderåret før, og ikke de siste 12 månedene. Da hadde jeg bare jobbet 5 måneder. Lenke til kommentar
rbr Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 vurder og ta den sjansen. nervene takler ikke mer nå. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Bor du i Oslo?har søkt på stder som IKEA, Smart Club, store fabrikker som Axis Shield f.eks? Lenke til kommentar
DecadentAtheist Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Snakk med fastlege. Forklar ham situasjonen og spør ham til råds.. for min del, når jeg tenker etter, hadde det beste vært langtidssykemelding.. men vet ikke om jeg hadde kunnet få det. Vet ikke hvor strenge man er på å gi det og slikt. Hvis ikke, forsikre deg om at du kan få legeerklæring som sikrer deg dagspenger med en gang i tilfelle du slutter. Lenke til kommentar
rbr Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) takk for rådet. Endret 30. april 2009 av rbr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå