ahdrage Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Startet for et par uker siden en tråd om det var noen som hadde erfaringer med Kindle 2 i Norge. Fikk veldig liten respons. Men nå har jeg iallfall fått den, og er storfornøyd Har skrevet en liten guide på www.alfhenning.com for hvordan du kan kjøpe Kindle og handle bøker til den på amazon.com Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Knall guide! Sett etter noe slikt! AKIRA Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Interessant. Jeg har en Hanlin V3 ebook-reader som jeg er ganske fornøyd med. Hvordan er Kindle å bruke? Jeg har lest noe at den er vanskelig holde og page-turning knappen som man lett kom borti, men det var kanskje bare på 1'ern. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg synst den er utmerket. Veldig lett forstålig og enkelt menysystem. Kan ikke klage på hvordan den er å holde heller. Den sitter godt i hendene, kan også holde den som en vanlig bok om jeg bruker lærkoveret som jeg kjøpte i tillegg. Har ikke lagt merke til at page-turning knappen er lett å komme bort i heller. Bruker også nå et program som heter mobipocket for å gjør om .pdf dokumenter til lesbar fil for kindlen, slik at jeg ikke bare er avhengig av amazon for bøker. Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 jeg er egentlig ganske fristet til å kjøpe en Kindle (eller en Sony eller en Irex eller en Plastic Logic når den kommer til neste år) men har ingen god grunn hvorfor jeg skal bruke flere tusen kr på det når jeg egentlig ikke trenger en til Men jeg ender vel opp med å kjøpe en til når jeg har penger til det likevel Mobipocket er bra, liker det programet, ett annet program som jeg også liker å bruke er Calibre fictionwise.com har også bøker for Kindle Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Noe jeg kanskje synst mangler er en page back knapp til. Der er to page forward knapper. Men bruker overraskende ofte page back knappen også. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Fikk akkurat til kindle for iphone appen også. Den var skikkelig nice http://alfhenning.com/?p=163 Lenke til kommentar
gamenius Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg synst den er utmerket. Veldig lett forstålig og enkelt menysystem. Kan ikke klage på hvordan den er å holde heller. Den sitter godt i hendene, kan også holde den som en vanlig bok om jeg bruker lærkoveret som jeg kjøpte i tillegg. Har ikke lagt merke til at page-turning knappen er lett å komme bort i heller. Bruker også nå et program som heter mobipocket for å gjør om .pdf dokumenter til lesbar fil for kindlen, slik at jeg ikke bare er avhengig av amazon for bøker. Kan man ikke benytte norske bøker som kjøpes av forlagene o.l. her hjemme? Tenker på det man kan kjøpe på f.eks. https://www.digitalbok.no/ Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Jo. Det er ikke noe problem. Såvidt jeg ser er bøkene på digitalbok.no .pdf. I utgangspunktet støtter ikke Kindle .pdf men med programmet mobipocket (gratis) kan du konvertere .pdf til en lesbar fil for Kindle. Har testet dette selv, og det fungerer utmerket. Man trenger forresten ikke en Kindle for å bruke Kindle appen til iPhone. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Takk for god guide. Manglende tilgang på 3G-nett er mildt sagt en ganske stor begrensning; jeg antar det ikke hjelper med amerikansk kredittkort her så lenge man befinner seg i Norge? Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Er litt negativt at det ikke er 3G ja. Ser for meg at dette er en større ulempe hvis man abbonerer på en avis, da skal den komme automatisk kvar morgen til Kindlen. Uten 3G må dette gjørest manuelt, som blir litt tungvindt. Bøker er ikke så ofte man kjøper, derfor er det ikke så vanskelig å koble Kindlen til dataen når du har kjøpt ei ny bok. Hvis du har amerikansk kredittkort slipper du å kjøpe giftcards på amazon for å få kjøpt bøker, men det hjelper ikke noe på 3G tilgangen. Savner hardware hacks til Kindle. Har ikke kommet over noen enda. Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Savner hardware hacks til Kindle. Har ikke kommet over noen enda. nå er jeg ikke sikker på hva slags hardware hacks du tenker på, men har du sett her på mobile read forumet? Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Takk Gyrid. Den siden hadde jeg ikke sett før Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Takk Gyrid. Den siden hadde jeg ikke sett før bare hyggelig Jeg fant mye hjelp der mens jeg letet etter informasjon om ebok-lesere Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Det finst visst en gruppe for Kindle folk i Norge også: http://www.booksummit.com/group/kindleinnorway Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå