Gå til innhold

CS under WINE!

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har installert WINE. Kjører CS og alt er bra. Problemet er at når jeg starter, kommer det en feilmeldings-boks opp. Der det står: "Could not open MCI file for playback: 266: There is an undetectable problem in loading the sepcified device driver" så jeg får ingen lyd. Oppløsningne blir også rar, det er vansklig å beskrive det.. Noen her som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følg howtoen på lhl.linuxgames.com, og husk på følgende ting:

- Du må kjøre i enten 32 bits eller 16 bits fargedybde. 24 bits funker ikke

- Du må kjøre cs fra Halflife mappa di, ikke utafor, f.eks:

wine /home/marcel/HalfLife/hl.exe -- hl.exe -console -game cstrike #funker ikke, men:

cd /home/marcel/HalfLife

wine hl.exe -- hl.exe -console -game cstrike #funker bra...

- Hvis du kjører KDE, er det lurt å settee binden for dukke knappen til SHIFT og ikke CTRL, fordi hvis du dukker og ser på stats samtidig (Ctrl+Tab) skifter du desktop, og kommer ikke inn i cs igjen (i alle fall på min)...

Kjører cs med dette bittelille scriptet:

#!/bin/bash

cd /home/marcel/HalfLife

wine hl.exe -- hl.exe -console -game cstrike

og kjører det med et ikon på skrivebordet til KDE :yes:

MarcelSB

Lenke til kommentar

Hei! tenkte jeg fikk spørre her, ettersom dere har fått hl til å fungere.

Jeg har nettopp fått cs til å fungere i winex. Nå fungere også musa glatt, etter jeg installerte 2.5.x kernel :p Men problemet er fps. Når jeg setter opp en egen server(eller joiner) med ingen folk, ingen gønnere o.l så har jeg 99fps hele tiden. Men å spille public med masse folk kan jeg bare glemmer. Dette problemet løste jeg med highfps models til både folk og gønnere + en uber tweka config. nå får jeg iaff spilt, men er litt dårlig enda. Faller ned til 60fps rett som det er. Har ikke dere problemer med dette? eller bare godtar dere at wine har problemer med hastighet?

Lenke til kommentar
Hei! tenkte jeg fikk spørre her, ettersom dere har fått hl til å fungere.

Jeg har nettopp fått cs til å fungere i winex. Nå fungere også musa glatt, etter jeg installerte 2.5.x kernel :p Men problemet er fps. Når jeg setter opp en egen server(eller joiner) med ingen folk, ingen gønnere o.l så har jeg 99fps hele tiden. Men å spille public med masse folk kan jeg bare glemmer. Dette problemet løste jeg med highfps models til både folk og gønnere + en uber tweka config. nå får jeg iaff spilt, men er litt dårlig enda. Faller ned til 60fps rett som det er. Har ikke dere problemer med dette? eller bare godtar dere at wine har problemer med hastighet?

Jeg faller ofte ned på 20fps med mitt gf4 kort, mens jeg har lest om folk med gf2 kort som påstår de får konstant 99fps. Jeg har aldri funnet noen løsning på det, så jeg har egentlig bare droppa å spille cs i linux.

Lenke til kommentar

For all del mann, du må ikke finne på å kjøre CS under WineX :o

CS kjører OpenGL, og ikke DirectX, så du får vesentlig mye bedre ytelse med wine, som bruker linux native OpenGL, enn med WineX som emulerer DirectX... :yes:

MarcelSB

Lenke til kommentar

Jeg merker stor forskjell mellom DirectX spill (Har WineX 2.2) og OpenGL spill i Linux. Har ikke prøvd CS med winex, men jeg vil tro at CS også går treigere med DirectX enn det gjør med OpenGL. Men så støtter vel WineX OpenGL i tillegg til DirectX, så med OpenGL spill merker man vel ikke noen forskjell om man bruker Wine eller WineX...

MarcelSB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Takker for tipsene her selv om det ikke var meg som postet men jeg lærte noe nytt idag også. Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...