Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Hvor stor er sjansen for å få kjønnsykdommer med sex uten kondom?

konduktans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, snakka til meg selv. Men herregud, er jo ikke værre enn å sjekke seg hos ungdomskontakten eller hva de heter. Eneste som er noe problem er jo herpes og HIV. Med mindre jenta har masse sår på fitta, så er det vel ganske trygt å pule uten kondom. Det andre er jo faktisk kurerbart.

EDIT: Altså HIV er jo ikke kurerbart, men tviler på at folk med HIV knuller rundt. Da blir de jo faktisk sikta for uaktsomt drap og får jævlig høyt erstatningskrav.

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Finnes jo et hav av sykdommer og mange av de merker du ikke på hun en gang. For all del, pul så mange sluts du bare vil og få deg masse sykdommer, tror de fleste her gir faen. Men hadde du sendt sykdommen videre til noen av mine venninner så hadde ikke jeg blitt mye blid. Hvem faen er det som bevisst går inn i situasjonen der man kan pådra seg sykdommer, og på den helligste kroppsdelen av de alle? Jeg er hvertfall glad i pikken min og lar ikke den røre rundt i skitne fitter.

Ja, jeg blir provosert. Finn deg en fast fitte å pule på hvis du vil kjøre kondomløst.

Edit: Er det bare jeg som finner det usexy å stikke køllen i noe som kan inneholde både ditt og datt? Har ikke folk en standard?

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Hvem faen er det som bevisst går inn i situasjonen der man kan pådra seg sykdommer, og på den helligste kroppsdelen av de alle?

Det er lite som kan kalles bevisst når en er full.

Finn deg en fast fitte å pule på hvis du vil kjøre kondomløst.

Tror da jeg sa det i stad. Har fått meg dame igjen. Håper ikke noen her tror at jeg kommer til å ha sex uten kondom før jeg har sjekka meg. Det går å si mye rart om meg, men noen drittsekk er jeg ikke. Når testen er i boks, og alle sjukdommer er utelukka, så kan moroa begynne med hu.

Men inntil den tid: Finnes det noen ekstremt tynne kondomer noe sted? De greiene en får hos ungdomskontakten minner om sånne gule oppvaskhansker. Får ikke noe ut av puling med sånne. Profil er også for tjukk for min smak.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer, hvorfor er det bare kjønnssykdommer dere er redde for? Så lenge dere ikke risikerer kjønnssykdommer kan dere gjerne høvle over en dame uten kondom, for det gjør dere tydeligvis ingenting om hun blir gravid???

Snodig.

Lenke til kommentar

Er jo faktisk veldig mange jenter som går på p-piller da.

Hvis gutten ikke kjenner jenta han har sex med er jo ikke det noe problem. Det skal jo litt til å få barnebidrag av "han kjekke fyren med mørkt hår". Om gutten kjenner jenta, så kan han jo bare spørre om hu går på piller, og ellers bruke kondom.

Jeg og eksen hadde sex flere ganger uten hverken kondom eller piller, og hu ble ikke gravid. Nå har ikke vi sjekka om vi er fertile, men det virker jo som om sjansen for å bli gravid er ganske liten. Worst case scenario, så tar jo jenta abort da. Kjønnsykdommer er i mine øyne mye verre.

Lenke til kommentar

Hvor fort damene blir gravide avhenger mye av deres fysiologi men er de fruktbare kan de bli gravide første gangen eller etter et halvt år, det morsomme midt i det hele er at dette vet man ikke på forhånd.

På meg virker det for lettvindt at jenta bare tar abort.

Det er tross alt en stor fysisk belastning på henne og gjøre det.

Det brenner noen år av livet i den andre enden for hver abort så helt problemfritt er det ikke.

Men så lenge gutta får kjøtt på kølla uten gummi driter de i resten.

Lenke til kommentar
Er jo faktisk veldig mange jenter som går på p-piller da.

Hvis gutten ikke kjenner jenta han har sex med er jo ikke det noe problem. Det skal jo litt til å få barnebidrag av "han kjekke fyren med mørkt hår". Om gutten kjenner jenta, så kan han jo bare spørre om hu går på piller, og ellers bruke kondom.

Jeg og eksen hadde sex flere ganger uten hverken kondom eller piller, og hu ble ikke gravid. Nå har ikke vi sjekka om vi er fertile, men det virker jo som om sjansen for å bli gravid er ganske liten. Worst case scenario, så tar jo jenta abort da. Kjønnsykdommer er i mine øyne mye verre.

Unnskyld meg, men gutter som tror på jenter de ikke kjenner som sier de går på pilla og derfor er helt sikre må være dumme. Uopplyste, kunnskapsløse, naive og dumme.

Herregud, hvor lite vet dere egentlig om prevensjon?

P-piller er IKKE 100 % sikre, og skal du ha sex med en du ikke kjenner ønsker du virkelig IKKE å stole på denne kvasifremmede når hun sier at hun går på p-pilla. Det skal ikke mer til enn at hun EN pille for at hun blir gravid. EN pille! Tro meg, i russetida er det sabla stor sjanse for at du ikke glemmer bare en, men flere piller...;)

I tillegg skal det ikke mer til enn at man kaster opp noen timer etter inntatt pille, og vips, jenta kan bli gravid. Og dere er klar over at det er en god del som kaster opp i løpet av russetida?

Jeg blir så oppgitt over visse gutter. Greit nok, for de fleste går det bra, men det finnes så utrolig mange gutter der ute som sturer over at de har blitt fedre og prøver å unnskylde seg med "jammen, hun gikk jo på pilla sa hun...".

Skal du ha sex med en du ikke stoler 100% på og virkelig ikke ønsker barn eller kjønnssykdommer, bruker du kondom, easy as that. Ideen om p-piller og sannsynlighet er bare labre unnskyldninger som enten kan koste deg helsa eller 18 år med barnebidrag.

Men for all del, det er deres (og jentenes) valg...;)

Lenke til kommentar

Må si du går frem som et bra eksempel for resten av PUA-utøverne her inne Conflict, tipper de er stolte nå. Du gir virkelig faen i om du smeller en jente på tjukken så lenge du ikke får smake konsekvensene av det? Synes også du tar veldig lett på abort, mange jenter ser på det som en tung avgjørelse.

Tenk litt lenger enn til din egen penis, dette er flaut.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Nei, snakka til meg selv. Men herregud, er jo ikke værre enn å sjekke seg hos ungdomskontakten eller hva de heter. Eneste som er noe problem er jo herpes og HIV. Med mindre jenta har masse sår på fitta, så er det vel ganske trygt å pule uten kondom. Det andre er jo faktisk kurerbart.

EDIT: Altså HIV er jo ikke kurerbart, men tviler på at folk med HIV knuller rundt. Da blir de jo faktisk sikta for uaktsomt drap og får jævlig høyt erstatningskrav.

For det første: Verken kjønnsvorter, herpes eller HIV kan kureres. Jenta trenger ikke ha fitta full av sår eller vorter for at det skal smitte; det holder med én/ett bittelite(n) vorte/sår. Og den vorta/det såret kan like gjerne være på innsiden/mellom kjønnsleppene, og dermed ikke synlig med mindre du gjør en full gynekologisk undersøkelse før du setter i gang (og du virker ærlig talt ikke typen til å sjekke om du treffer rett hull engang)

For det andre: folk har temmelig ofte HIV uten å vite det, altså er det ikke utenkelig å møte på noen som har det og likevel knuller rundt. Og knuller du en av dem, ja da skal det ikke mye til før du selv er en av de med HIV som knuller rundt.

Det er lite som kan kalles bevisst når en er full.

Tror du virkelig fortsatt at "fylla har skylda" er en unnskyldning som holder? Tro om igjen. Du er voksen nå (i alle fall på papiret), og da får du FAEN MEG ta ansvar for det du gjør. Det er du selv som har gjort deg full, og man blir ikke hjernedød selv om man har tatt noen pils.

Utsagn nr 1 her viser enda en gang hvor utrolig uansvarlig og dum du er.

Utsagn 2 er et eksempel på det jeg sa tidligere her også: greit nok at man blir gravid én av 1000000 ganger man har sex (tallet er brukt for illustrasjon, og stemmer ikke med virkeligheten), men den ene gangen kan like gjerne være den første!

Lenke til kommentar

Blir like irritert hver gang folk skylder på fylla når noe galt hender.

Hadde jeg bestemt hadde ting skjedd i fylla blitt straffet dobbelt av om vedkommende hadde vært edru.

Man er tross alt selv ansvarlig for hva man tyller i seg og får ta straffen som følger for ofrene av fyllebråk føler det neppe som noe forskjell om gjerningsmannen var full eller ikke.

Lenke til kommentar
Har du prøvd nøkken, de er litt spesielle og yter en anelse motstand.

Ja, har prøvd dem. Bra for jenta, men ikke bra for meg:P

Det brenner noen år av livet i den andre enden for hver abort så helt problemfritt er det ikke.

... Say what?

Unnskyld meg, men gutter som tror på jenter de ikke kjenner som sier de går på pilla og derfor er helt sikre må være dumme. Uopplyste, kunnskapsløse, naive og dumme.

Hehe. Mente at gutten ikke fikk noen konsekvenser av det. Var ment som et forsøk på å leke skikkelig trangsynt. Men helt ærlig, hvis en gutt og en jente har sex, og de ikke kjenner hverandre, så er det jo faktisk graviditet jentas ansvar. For det er nemlig hu som får ungen, og det er hu som får problemene om den blir født. Gutten er jo tross alt bare "han fyren i rød bukse som var så hyggelig".

Og nei, jeg utøver ikke dette prinsippet i praksis. Det er bare tanker rundt saken. SPEKULASJONER

Ideen om p-piller og sannsynlighet er bare labre unnskyldninger som enten kan koste deg helsa eller 18 år med barnebidrag.

Jeg har faktisk tenkt litt på det med barnebidrag. Det koster vel omtrent 350 000 kroner å gjøre ei jente gravid. Ikke verdt det for min del. Zenith heretter.

Må si du går frem som et bra eksempel for resten av PUA-utøverne her inne Conflict, tipper de er stolte nå. Du gir virkelig faen i om du smeller en jente på tjukken så lenge du ikke får smake konsekvensene av det?

Woooow. Jeg er beæret, men jeg er ikke på noen måte en PU-utøver. Jeg bruker det som sagt (foreløpig) til selvutvikling. Altså bygge selvtillit, komme i bedre humør, komme lettere i kontakt med både gutter og jenter, forstå hvorfor vi handler som vi gjør, og lære å vri situasjoner fra ugunstige til morsomme og gunstige. Har aldri sagt at jeg snakker på vegne av noen andre heller. Har aldri sagt at jeg mener at det er greit å smelle noen på tjukka heller.

Synes også du tar veldig lett på abort, mange jenter ser på det som en tung avgjørelse.

Kan ikke si jeg ser på abort som noen stor ting, nei. (Fint om det går an å ikke gjør dette om til en diskusjon om hvorvidt abort er bra eller ikke, for da blir vel tråden stengt). Jeg skjønner at mange syns det er dumt å ta et liv osv osv osv, men jeg mener per nå at et barn ikke er et "menneske" før det er ute av magen til mamma. Det har ikke opplevd verden, og har dermed ikke noe å savne. Såklart er det dumt å stoppe et liv fra å bli skapt osv osv, men jeg vil absolutt heller ha de 350 000 kroner som barnebidraget ville kosta enn at et "random" menneske skulle få leve. Altså random som i at jeg ikke kjenner det.

Men jeg har fått svar på det opprinnelige spørsmålet mitt, og jeg kommer ikke til å ha random sex uten Zenith igjen, så jeg vil si at diskusjonen er over for min del.

Takk for alle seriøse svar :)

EDIT:

[...]og du virker ærlig talt ikke typen til å sjekke om du treffer rett hull engang[...]

Ja, herregud, jeg har jo tross alt hatt random sex en gang.

[...]viser enda en gang hvor utrolig [...] dum du er.

... og der mista du absolutt all troverdighet hos meg. Takk til deg, og lykke til med personangrepene dine i andre tråder.

EDIT2: Har en ting til jeg vil legge til. Jeg vil absolutt si at en person er det en gjør, ikke det en sier. Og jeg har hverken gitt noen kjønnsykdommer videre, eller smelt noen på tjukka. Så vil si at visse kommentarer er veldig upassende. Det jeg har gjort går kun ut over meg. Punktum.

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Naaw, du føler kommentarene var upassende? Stakkar.

Når det var snakk om abort her var det nok ikke hensynet til barnet (som aldri ble noe barn) som var den store saken, men de belastningene en abort medfører for jenta. Det at du ikke kjenner henne er ikke noen unnskyldning for å påføre unødvendige problemer.

(jada, jeg har fått med meg at du ikke har gjort noe som helst galt, men du uttrykker likevel holdninger som må slås ned på. så får vi håpe at andre som tenker som deg greier å beherske seg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...