Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Hvor stor er sjansen for å få kjønnsykdommer med sex uten kondom?

konduktans

Anbefalte innlegg

Om en har sex med ei random jente uten kondom, og hu har kjønnsykdommer, hvor stor er sjansen for at en får det da?

Og viktigst: hvis jenta har HIV, hvor stor er sjansen for at det overføres?

EDIT: Er nemlig russ nå, og da er det fint å vite slike ting :D

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha hvis du vet jenta er løs så er det greit å bruk dong. Holdt på å daue i går når en av kompissene sa at hun jenta jeg hadde vært med på forrige tryvann hadde herpes :!: men heldigvis var det bare kødd.

Men har lært leksa :p så idag er jeg ready to party for å si det sånn

Lenke til kommentar

Fy f*** for en holdning.

Det har ikke en dritt å si hvor stor sjansen er, for poenget er at den ER der!

Selv om man kanskje blir smitta bare 1 av 1000 ganger, så vet du aldri om den ene gangen blir den aller første, og bare det burde være nok til å få folk til å bruke kondom.

Håper ingen går i fella di.

Før øvrig varierer inkubasjonstiden fra sykdom til sykdom (tid fra smitte til symptomer/synlighet på prøver), men som regel tar det minst to uker før det er vits i å teste seg (det betyr IKKE at man kan knulle rundt på måfå i mellomtida). I tillegg kan man ha smitten i kroppen lenge uten å merke det, og du er faen meg en respektløs dritt om du velger å utsette andre for risikoen (selv om de også har ansvar, vel å merke).

Og da fikk jeg sagt mitt.

Lenke til kommentar
Fy f*** for en holdning.

Det har ikke en dritt å si hvor stor sjansen er, for poenget er at den ER der!

Selv om man kanskje blir smitta bare 1 av 1000 ganger, så vet du aldri om den ene gangen blir den aller første, og bare det burde være nok til å få folk til å bruke kondom.

Håper ingen går i fella di.

Før øvrig varierer inkubasjonstiden fra sykdom til sykdom (tid fra smitte til symptomer/synlighet på prøver), men som regel tar det minst to uker før det er vits i å teste seg (det betyr IKKE at man kan knulle rundt på måfå i mellomtida). I tillegg kan man ha smitten i kroppen lenge uten å merke det, og du er faen meg en respektløs dritt om du velger å utsette andre for risikoen (selv om de også har ansvar, vel å merke).

Og da fikk jeg sagt mitt.

Godt å høre at noen andre også tenker som meg og samtidig reagerer likeså. Uvitenhet innenfor dette feltet er overveldende og det er synd at så mange som er "gamle nok" til å pule rundt, ikke er i stand til å forstå omfanget av konsekvensene. SOS eksisterer ene og alene i så stort omfang som det gjør nettopp på grunn av denne uvitende og "liberale" livsstilen/tankegangen.

Takk for innspillet!

Lenke til kommentar

For å si det sånn. Du er bra dum om du puler en random dame uten donge. Hvorfor vil du ta risken og pådra deg sykdommer? Sex med donge er kanskje ikke helt det samme som uten, men heller det enn alt mulig jævelskap. Om du sender noen sykdommer videre fortjener du bare deng.

Lenke til kommentar

Veit. Jeg hadde klikka som faen om noen hadde gitt meg noen sykdommer! Så skal definitivt sjekke meg før jeg har ubeskytta sex med den nye dama ;)

EDIT: Ikke for å gå veldig OT, men ang. signaturen din: Hva mener du med det siste? At en skal fortrenge fortiden?

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Jeg synes holdningen mange har til kondom og knulling er helt vilt pinlig. Kjenner flere som nekter å bruke donge selv om de er tøser som fy. Egentlig bør jeg bare gi faen, for de vet selv hva de driver med, og de som puler på de uten donge får ta konsekvensene av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...