Gå til innhold

Repeater med forsterket antenne. Eller?

Anbefalte innlegg

Hei,

Er usikker på om dette er riktig kategori, men satser på det :)

Hver sommer tilbringer jeg alt fra 3 uker til 8 uker i spania, vi har da et hus i et "utenlandsk" nabolag.. (Ingen spanjoler).

Vi har ikke nett der selv, men 2 av naboene har nettverk som IKKE er passord beskyttet og lar deg koble deg på online.

Problemet her er at jeg har mitt eget rom (eget bygg utenom huset) i ene enden av eiendomen, mens naboen sitt nett ligger på andre siden av eiendommen et sted, når jeg da sitter på enden av våres eiendom får jeg et svakt men akseptabelt signal.

Det er strøm utak der jeg får nett, og jeg ville hatt muligheten til og sette opp en repeater, men jeg satt og funderte litt på andre muligheter for og tjuvlåne litt nett på daglig basis og fortsatt kunne holde meg på rommet og slippe og sitte utendørs. (Grunnet lys er det dårlig for skjermen, og lite sikt)

Selve Spørsmålet:

Jeg vurderte og kjøpe en såkalt Repeater med en forsterket utendørs antenne. (Ha repeateren på rommet og forsterken på toppen av taket ut vinduet mitt.) Mitt spørsmål er da, vil dette fungere? Skal en forsterket utendørs antenne i praksis klare og hente inn "flere" nettverk fordi den "når" lengre en en vanlig antenne? Og er det mulig og koble en slik antenne på en repeater?

Antennen jeg vurderer og koble på en repater er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307815.

Repeater har jeg enda ikke funnet, men tar gjerne imot gode tips rundt hva jeg kan bruke for en best rekkevidde / nettverks opplevelse.

Jeg vurderer også en antenne som dette, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338138, men jeg er usikker på om dette faktisk gir meg et bedre signal på min bærbare laptop (Acer D150 10.1")

Viktig Spørsmål

Nettet til naboen er altså åpent, trenger jeg tilgang fysisks til ruteren til naboen, eller tilgang til ruteren sitt kontrollpanel for og sette opp en repeater? Eller er det bare og gå inn i kontrollpanelet til repeteren og sette opp derfra uten noen tilgang som helst til ruteren fysisk eller til ruteren sitt kontrollpanel?

Takker for svar,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...