hoien2 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Hei problem med oppstart etter klokking. alt startet etter eg fant ut eg skulle prøve meg på klokking av cpuen. har ingen erfaring og leste heller ingen ting på nette så me god vilje lurte eg meg inn i biosen... noge en angrer på nå restartet pc og vart møtt av feilmeldingen: " klokking mislukket trykk en tast får å forsette. prøvte dette men det virket som om pcen hadde frøset. nye restart. nå kommer det ikke bilde på skjermen og viften på skjermkortet er på full speed. her prøvt: - koblett ut strømen og tatt ut batterie på hovedkortet - brukt restart lasken på hovedkortet trenger hjelp MvH: Helge Endret 30. april 2009 av hoien2 Lenke til kommentar
Tweakr Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hvor lenge har du hatt batteriet ute? Prøv å la batteriet være ute i 5-10 minutter. Da resetter BIOS seg. Håper du får ordnet maskinen din! Lykke til. Lenke til kommentar
hoien2 Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Hvor lenge har du hatt batteriet ute? Prøv å la batteriet være ute i 5-10 minutter. Da resetter BIOS seg. Håper du får ordnet maskinen din! Lykke til. hei eg hadde batteriet ute i ca 15 min. Lenke til kommentar
Tweakr Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Da spørs det om du kan ha svidd noe på cpu/gpu/hk. For å finne ut dette, må det settes et feilsøkingskort på hk. Det kan de gjøre på service-steder. Lenke til kommentar
Tweakr Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 En ting til du kan prøve: Slå på maskinen, la den stå og gå 1 min ca. så drar du ut ledningen fra psu. etter 5-10 sekunder setter du den i igjen. Jeg har en maskin som har hengt seg opp i oppstarten, og da funka det å gjøre sånn. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 hmm, min gamle A64 hjalp det ikkje med å kun ha batteriet ute, måtte også ta ut kabelen til psu, Hva slags FSB / HT hadde du? V-core? (volt til cpu) Lenke til kommentar
hoien2 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 hmm, min gamle A64 hjalp det ikkje med å kun ha batteriet ute, måtte også ta ut kabelen til psu, Hva slags FSB / HT hadde du? V-core? (volt til cpu) -Har prøvdt å dra ut kablen og -forandrett ikke på v-core - husker ikke va fsb eg hadde blir nok til eg kjøper nytt hk og prossesor.. tenkte på dette: -Asus M2N68-AM PLUS Socket-AM2+/AM3 Hovedkort http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=106474 -AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition CPU http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=106017 OCZ Gold XTC 4GB DDR2 PC6400 KIT http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=78534 .. har fra før av gforce 8800 gt Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Er alltid ein måte å fikse eit slik problem på, da eg ikkje viste om att batteriet kunne hjelpe meg, da ventet eg veldi lenge (12t) får eg prøvde å starte dataen, funket det å.. er vert eit fårsøk.. (uten kontakten i psuen) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 alt startet etter eg fant ut eg skulle prøve meg på klokking av cpuen.har ingen erfaring og leste heller ingen ting på nette Ingen god ide Å tukle med spenninger og FSB er ikke spesielt lurt uten noen forhåndskunnskaper Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Gå over kabler, prøv med en enkel minnebrikke i forskjellige slotter. Koble vekk unødvendige komponenter. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Det går an å prøve litt basic feilsøking. Hvis du har flere datakomponenter går det an å bytte ut deler til maskinen funker. Hvis den da fortsatt er like død, så er det vel mest sannsynlig hovedkortet ditt som er dødt. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 alt startet etter eg fant ut eg skulle prøve meg på klokking av cpuen.har ingen erfaring og leste heller ingen ting på nette Ingen god ide Å tukle med spenninger og FSB er ikke spesielt lurt uten noen forhåndskunnskaper hmm, vart feil skulle bli: hadde ingen erfaring på den tiden* nå har eg nok kunskaper til å klare meg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå