siripiri Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hei. Jeg vet ikke om det er feil med Excel min, men jeg har aldri hatt dette problemet før. Problemet er at formelen jeg har laget ikke kopiere seg selv. Som du ser på printscreen så prøver jeg å gjøre slik at formelen skal kopiere seg. Så nå må jeg skrive formelen manuelt i hver celle. Også referere til E3 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Du vil at D skal følge radnummeret nedover, mens E-cellen med rabatt ikke skal følge? Excel kan ikke gjette det uten din hjelp. Kort forklart skal du skrive et dollartegn $ umiddelbart foran det som IKKE skal forandre seg, her altså rad 3: =D4*E$3/100 Det er flere løsninger på problemet, men akkurat denne er det viktig at du kan. HTH. Beste hilsen Harald Hey, dette er mitt innlegg nr 1000 Lenke til kommentar
siripiri Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Du vil at D skal følge radnummeret nedover, mens E-cellen med rabatt ikke skal følge? Excel kan ikke gjette det uten din hjelp.Kort forklart skal du skrive et dollartegn $ umiddelbart foran det som IKKE skal forandre seg, her altså rad 3: =D4*E$3/100 Det er flere løsninger på problemet, men akkurat denne er det viktig at du kan. HTH. Beste hilsen Harald Hey, dette er mitt innlegg nr 1000 Hei. Jeg prøvde dette, men det hjalp ikke :S Jeg ønsker kun å endre rabatt satsen så skal alt annet endre seg. Endret 30. april 2009 av siripiri Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Da har du prøvd på feil måte, dette er måten å gjøre det på. Screenshot'en ditt har ikke $ i formelen... Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå